Hirdetés

Hiába nagyon okos a mesterséges intelligencia, erre az egy dologra képtelen

Szabó Bianka portré Szabó Bianka

Sok tudós már attól tart, az AI hamarosan elveszi egyes emberek munkáját. Tény, hogy a mesterséges intelligencia nagyon jó a funkcionális feladatok elvégzésében, de van valami, amit nem lehet vele pótolni.

Mi is sokszor írtunk már arról, mire képes napjainkban a mesterséges intelligencia: egyes tudósok szerint akár az állásunk is veszélybe kerülhet, ha az AI képes lesz azt jobban elvégezni, sőt, egyesek már egyenesen azt állítják, hogy ez okozhatja az emberiség vesztét. De visszatérve a munkahelyekre, talán az asszisztensek azok, akiknek munkáját záros határidőn belül elveheti a mesterséges intelligencia. 

Január 7-én, vasárnap Ayo Edebiri Golden Globe-díjat kapott. Köszönőbeszédében az ügynöke és menedzsere mellett kiemelte asszisztenseinek munkáját. Az asszisztensek tényleg nagyon fontos szerepet játszanak abban, hogy a sztárok és vezetők mindennapi teendőjüket el tudják látni, és ott legyenek a találkozókon. A technológia egyre kifinomultabbá válásával azonban egyre többen teszik fel a kérdést: vajon képes lesz-e valaha is a mesterséges intelligencia megszervezni ezeket, megtalálni és lefoglalni a helyszínt a nagy céges rendezvényre, rangsorolni a bejövő leveleket és figyelmeztetni, nehogy elkéssünk a gyermekünk focimeccséről? 

Már léteznek olyan mesterséges intelligenciával működő virtuális asszisztens platformok, amelyek az emberi asszisztensek alternatívájaként hirdetik magukat. A ClickUp AI például azt állítja, képes a napi feladatok menedzselésére és optimalizálására. Emellett ott van még a Wally, amely e-maileket is ír a munkavállalók nevében - írja a BBC.  

A folyamat-automatizáló vagy ütemező szoftverek levehetik a vállunkról a napi logisztika néhány terhét. A generatív mesterséges intelligencia is segíthet a főnököknek egyre kifinomultabb feladatokban, például egy üzleti út tervének összeállításában vagy a megbeszélésekhez szükséges előzetes kutatások elvégzésében. 

Kell pánikolni?

Hivatkozás másolása

Mansoor Soomro, a brit Teesside Egyetem fenntarthatósági és nemzetközi üzleti tanszékének vezető oktatója szerint azonban még nem kell pánikolni. Szerinte a mesterséges intelligencia még nem áll készen arra, hogy az alapszintű asszisztensi feladatokon túl bármit is végre tudjon hajtani. 

Soomro kifejtette, hogy jelenleg "az AI nem nagyon tud mit kezdeni az érzelmekkel, és ez a legkeményebb dió a fejlesztők számára". Szerinte még mindig égető szükség van az emberi asszisztensek érzékenységére, valamint a kreativitásra.

Ember-ember kapcsolat

Hivatkozás másolása

A Joanne Manville Virtual Assistance egy brit cég, amely távoli asszisztensi szolgáltatásokat kínál számos vállalkozásnak. Joanne Manville, a vállalkozás alapítója szerint rendszeresen használnak automatizálási eszközöket, hogy megkönnyítsék az ügyfelek dolgát. Manville azonban úgy érzi, hogy az asszisztensek munkájának nagy részét nem lehet a mesterséges intelligenciával pótolni. 

"A mesterséges intelligencia és az automatizálás jó a funkcionális feladatokhoz, de a legtöbben az ember-ember kapcsolatot preferálják az ügyintézés során. Az ügyfelek gyakran az új asszisztensüket az illető személyisége alapján választják ki, és az alapján, hogy hogyan tudnak egymásra hangolódni"

 - magyarázza. Hozzáteszi, hogy az ügyfelek érzelmi hullámvölgyeinek kezelése szintén kulcsfontosságú része az asszisztensi munkakörben való sikeres helytállásnak. Ezt pedig - egyelőre - az AI nem tudja pótolni.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés