Hirdetés

Kim Kardashian hamar túllépett a Balenciaga undorító pedofilbotrányán, ismét a márkának pózol

Horváth Fanni portré Horváth Fanni

2022 év végén hatalmas felháborodást okozott a spanyol Balenciaga divatház kampánya, amelyben a gyerekek a divatmárka BDSM-ruhákba öltöztetett maci-táskáit tartották a kezükben, az egyik képen pedig a háttérben látható volt az amerikai legfelsőbb bíróság gyermekpornográfia népszerűsítésének büntetését szigorító határozata is, amint széttépve hevert egy asztalon. A kampány miatt a márka akkori nagykövete, Kim Kardashian is magyarázkodni kényszerült, akkor úgy fogalmazott, hogy "újragondolja a divatházzal való kapcsolatát", majd ki is hátrált a Balenciaga mögül. Azonban tavaly év vége óta úgy néz ki, hogy ismét közelebb került a márkához - ugyanis decemberben megjelent egy Los Angeles-i divatbemutatón -, sőt legújabb reklámjukban is feltűnik. 

A CNN arról számolt be, hogy Kim Kardashian fekete spandexruhában, a saját gardróbszobájában pózolt a márka legújabb kamoányához. Mindez alig 24 órával azután történt, hogy a Balenciaga bejelentette, a Skims alapítója hivatalosan is csatlakozott a luxusmárkához, mint márkanagykövet. A kampányban a Balenciaga a Le City túlmérezetett bőrtáskájának a visszatérését reklámozza, amely a 2000-es években Kate Moss szupermodellnek köszönhetően vált ikonikus kiegészítővé.

A kampányfotókat Inez & Vinoodh készítette és Kardashian mellett olyan sztárok tűnnek még fel a reklámban, mint Nicola Peltz Beckham - David Beckham menye - és Paloma Elsesser modell. 

A lap kiemelte, hogy a Balenciaga új kampánya nem tűnik túl nagy dobásnak, ám a már emlegetett botrányok miatt mégis nagy port kavart. A CNN felidézte, hogy a divatház "Toy Stories" reklámjában szereplő kisgyerekek különböző ajándékokat kaptak, köztük egy plüssmackó formájú táskát is, amit BDSM-ihlette kiegészítőkkel egészítettek ki. Ezután a spanyol márkát és annak kreatív munkatársait a gyermekek szexualizálásával vádolták, ám azzal még nagyobb botrányt váltottak ki, hogy az egyik képen a háttérben látható volt az amerikai Legfelsőbb Bíróság gyermekpornográfia reklámozását, népszerűsítését, bemutatását vagy terjesztését szigorúan büntetni rendelő 2008-as határozata, amint széttépve hevert egy asztalon. 

A felháborodást követően a Balenciaga visszavonta a kampányt és bocsánatot kért, emellett pert indítottak a produkciós céggel szemben, amely elkészítette a botrányos reklámot.

Maga Kim Kardashian is megszólalt az üggyel kapcsolatban 2022 decemberében, akkor az Instagram-oldalán "zavarónak" nevezte a képeket és kiemelte, hogy "újraértékeli" a divatházzal való eddigi szoros kapcsolatát. Azonban egy évig sem bírta ki Kardashian, hogy ne viselje a márka ruháit, többször Balenciaga ruhákban pózolt a nyár folyamán, majd tavaly decemberben, alig egy évvel a botrány után újabb fordulat következett.

Kim jelezte, hogy visszatér a "Balenciaga családhoz" és közelebbről is támogatja a márkát, amikor az első sorban jelent meg a divatház Los Angeles-i divatbemutatóján a féltestvérével, Kendall Jennerrel együtt.

A Balenciaga magáévá teszi a modernitást, a kézművességet és Demna Gvasalia - a márka kreatív igazgatója - irányítása alatt innovatív megközelítést alkalmaznak a tervezési folyamat során"

- áll Kadashian sajtónyilatkozatában, majd hozzátette: "számomra ez a hosszú távú kapcsolat a kölcsönös bizalomra és a helyes cselekvés iránti elkötelezettségre épül".

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés