Hirdetés

Szexkellékek a játékmacikon - újabb fordulat a Balenciaga-botrányban

Morvay Péter portré Morvay Péter

25 millió dolláros pert indított a népszerű luxusmárka, a Balenciaga a botrányos hirdetéseit készítő kreatív cég ellen. 

Azt azért nehéz elhinni, hogy a spanyol divatcégnél senki nem látta, hogy a gyomorforgató reklámban szexbábúnak öltöztetve kerülnek gyermekek kezébe a játékmacik.

Okkal keltett botrányt az a fotósorozat, amely a Balenciaga jövő tavaszi/nyári kampányára készült.

Amint arról írtunk, a luxusmárka már korábban alkalmazott meghökkentő módszereket, volt, amikor VIP-szemeteszsákokat dobott piacra, máskor meg "szupertépett", szemre inkább lepukkadt, koszos sportcipőnek látszó divatkelléket hirdetett meg.   

A legújabb képeken két kislány kezében olyan teddy macik láthatók, amelyek a BDSM-szubkulturában használt bondage (lekötözéses) szexkellékeket viselnek.

Az erotikus jellegű, szadomazo láncok és bőrszerelés mellett a gyerekfotókon még egy tüskés kutyatál, valamint egy nyakörv is szerepelt, ami szintén ennek a világnak egy ismert fétisére utal.

A spanyol divatmárka reklámjait világméretű felháborodás fogadta, miután az Instagramon bemutatták a visszataszító fotókat a 14 milliós követőtábornak.

A botrány következtében azonban a Balenciaga idővel eltávolította a képeket az összes hivatalos platformjáról, bocsánatot kért és bejelentette, pert indítanak a reklámjaikat készítő marketingcég ellen.

Ez azonban utólagos kármentésnek tűnik csupán. A képeket készítő világhírű fotós, Gabriele Galimberti ugyanis a Newsweeknek elmondta, a reklám témájához és a képeken szereplő tárgyakhoz semmi köze nincs, azokat a megrendelő döntötte el.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés