25 millió dolláros pert indított a népszerű luxusmárka, a Balenciaga a botrányos hirdetéseit készítő kreatív cég ellen.
Azt azért nehéz elhinni, hogy a spanyol divatcégnél senki nem látta, hogy a gyomorforgató reklámban szexbábúnak öltöztetve kerülnek gyermekek kezébe a játékmacik.
Okkal keltett botrányt az a fotósorozat, amely a Balenciaga jövő tavaszi/nyári kampányára készült.
Amint arról írtunk, a luxusmárka már korábban alkalmazott meghökkentő módszereket, volt, amikor VIP-szemeteszsákokat dobott piacra, máskor meg "szupertépett", szemre inkább lepukkadt, koszos sportcipőnek látszó divatkelléket hirdetett meg.
A legújabb képeken két kislány kezében olyan teddy macik láthatók, amelyek a BDSM-szubkulturában használt bondage (lekötözéses) szexkellékeket viselnek.
Az erotikus jellegű, szadomazo láncok és bőrszerelés mellett a gyerekfotókon még egy tüskés kutyatál, valamint egy nyakörv is szerepelt, ami szintén ennek a világnak egy ismert fétisére utal.
A spanyol divatmárka reklámjait világméretű felháborodás fogadta, miután az Instagramon bemutatták a visszataszító fotókat a 14 milliós követőtábornak.
A botrány következtében azonban a Balenciaga idővel eltávolította a képeket az összes hivatalos platformjáról, bocsánatot kért és bejelentette, pert indítanak a reklámjaikat készítő marketingcég ellen.
Ez azonban utólagos kármentésnek tűnik csupán. A képeket készítő világhírű fotós, Gabriele Galimberti ugyanis a Newsweeknek elmondta, a reklám témájához és a képeken szereplő tárgyakhoz semmi köze nincs, azokat a megrendelő döntötte el.
Kapcsolódó cikkek
- Hatalmas a baj: már a bolti tejben is megtalálták a madárinfluenza nyomait A naphire.hu a hét elején számolt be arról, hogy az Egészségügyi Világszervezet (WHO) figyelmeztetést küldött, ugyanis először találták meg a gyilkos madárinfluenzát a tejben, nagyon magas koncentrációban. Most kiderült: a boltok polcaira is került olyan tej, amelyben kimutatták a vírust.
- Túl vagyunk a nehezén? Meglepő számokat közölt az influenzáról az NNGYK A figyelőszolgálatban részt vevő orvosok jelentései alapján április 15. és 21. között 9200-an fordultak orvoshoz influenzaszerű tünetekkel - közölte a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) a honlapján csütörtökön közzétett jelentésében.
- Egyre több embert ér utol a főszereplő-szindróma Manapság, az internet kérlelhetetlen térhódításával párhuzamosan rendre jelennek meg az újabb és újabb fogalmak, "szindrómák", amelyek a közösségi-médiahasználathoz kapcsolódnak. Az énközpontúság fogalma ugyan korábban is létezett már, de a közösségi média és az inluenszerkedés új szintre emelte a jelenséget.
- Egyre később kezdődik az öregkor, sokan nehezen néznek szembe az idő múlásával A kutatók megállapították, hogy az életkorral kapcsolatos felfogások nagyban különböznek a generációk között; minél idősebbek vagyunk, annál későbbre tesszük az időskor kezdetét.