Hirdetés

Letaszították a TikTokot a trónról: ezt az alkalmazást töltötték le a legtöbbször

Garai Kitti portré Garai Kitti

Az Instagram 2023-ban letaszította a trónról a TikTokot, a képmegosztó platform lett a legtöbb letöltéssel rendelkező alkalmazás tavaly. Mindeközben a kínai tulajdonú videóalkalmazás az amerikai szabályozó hatóságok vizsgálatával néz szembe, mivel egyes törvényhozók szerint az app biztonsági fenyegetést jelent.

A Sensor Tower adatai szerint 2023-ban az Instagram letöltéseinek száma 20%-kal, 768 millióra nőtt az előző évhez képest. Ez azt jelenti, hogy a Meta tulajdonában lévő fotómegosztó alkalmazás lett a világon legtöbbet letöltött applikáció. A TikTok letöltése ugyanebben az időszakban mindössze 4%-kal nőtt, 733 millióra - írja a New York Post.

"Az Instagram az elmúlt néhány évben megelőzte a TikTokot az elterjedtségben, amit a Reels funkció népszerűségének, valamint a hagyományos közösségi média funkcióknak köszönhet" - mondta Abraham Yousef, a Sensor Tower vezető piaci elemzője.

Emlékezetes, a kínai technológiai óriás, a ByteDance 2016-ban indította el a TikTokot. 2018-ban - miután egyesült a sanghaji székhelyű Musical.ly közösségi oldallal - az Egyesült Államokban a legtöbbet letöltött közösségi médium lett. A Sensor Tower szerint 2018 első hat hónapjában csak az App Store-ban több mint 104 milliószor töltötték le a TikTokot. Aztán jött a koronavírus-járvány, és a TikTok népszerűsége robbanásszerűen megnőtt. Ugyanebben az évben az Instagram bemutatta a Reels funkciót, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy rövid videókat osszanak meg követőikkel. Ez egy olyan lépés volt a népszerű képmegosztó alkalmazástól, amellyel a TikTokkal próbálta meg felvenni a versenyt. 

A TikTok előnye az Instagramhoz képest azonban fokozatosan csökkent 2021-ben és 2022-ben is, tavaly pedig elvesztette a legtöbbet letöltött alkalmazás címét, ugyanis az Instagram havi aktív felhasználói száma elérte az 1,47 milliárdot. Az Instagram csak 2023 utolsó három hónapjában 13 millió új havi aktív felhasználót fogadott - ami a marketingstratégiák hatékonyságának, az ügyfélélménynek és a fogyasztók megtartásának mércéje. Ugyanebben az időszakban a TikTokot 12 millió felhasználó hagyta el, és 1,12 milliárd havi aktív felhasználóval zárta 2023-at.

Bár a TikTok kisebb felhasználószámmal rendelkezik jelenleg, a statisztikák szerint az emberek ezen a platformon töltik a legtöbb időt. A TikTok-felhasználók 2023 negyedik negyedévében átlagosan 95 percet töltöttek a platformon, míg az Instagramon 62 percet, az X-en 30 percet és a Snapchaten 19 percet. Ennek oka főleg az, hogy a TikTok egyedülálló módon képes a felhasználókat a preferenciáiknak megfelelő tartalmakkal ellátni. 

A TikTok algoritmusa gyakorlatilag bárkinek lehetőséget ad arra, hogy vírusként terjedő tartalmat készítsen, ezért is vonzó a platform a tartalomkészítők számára. A fizetési programban részt vevő alkotók pedig 1 millió megtekintés fölött akár 400 ezer dollárnyi bevételre is számíthatnak. Az Instagram eközben nem fizet az alkotóknak, hanem lehetőséget biztosít arra, hogy szponzorált posztokat tegyenek közzé az általuk választott arányban, amelyet általában a követőik és az elkötelezettségi arányuk határoz meg.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés