Hirdetés

Döbbenetes dolog derült ki a Z generáció költési szokásairól: így bánnak a pénzzel

Garai Kitti portré Garai Kitti

Az infláció és az egekbe szökő egyetemi költségek miatt a felnőtté váló Z generáció tagjai közül sokan azt mondják, hogy nehezen tudnak megélni. Bár sokan gúnyolódnak rajtuk a közösségi médiában, hogy spontán utazásokra és élvezetekre szórják el a pénzüket, és nem gondolnak a jövőjükre, azonban ez nem teljesen így van egy új kutatás szerint. 

Az új kutatás arra mutatott rá, hogy valójában megdöbbentően sok Z generációs takarékoskodik a pénzével. A Cleo, egy mesterséges intelligencia pénzügyi alkalmazás 750, 16-27 év közötti Z generációst kérdezett meg a pénzhez való hozzáállásukról, és azt találták, hogy majdnem háromnegyedük rendszeresen félretesz némi pénzt - írja a New York Post. 

A megkérdezettek 40%-a állítja, hogy havonta legalább egyszer félreteszi a pénzt. Kiderült az is, hogy a megkérdezettek fele nagy értékű tételre, például házra vagy autóra gyűjt. Ugyanakkor elismerték, hogy az infláció miatt az elmúlt két évben változtatniuk kellett a kiadási és a megtakarítási szokásaikon .A felmérés szerint mintegy 67%-uk azt mondta, hogy az élelmiszerekre több pénzt kell most fordítaniuk az áremelkedések miatt. Ez is azt bizonyítja, hogy az infláció minden demográfiai csoportot érint, a Z generációsok esetében pedig emiatt kevesebb jut a fitneszre, divatra és utazásra. 

Eközben a Cleo által megkérdezett fiatalok 80%-a azt állította, hogy a "meggondolatlan pazarlás" nem teljesen pontos leírása a generációjuk pénzhasználati szokásainak. Miközben sok amerikai fiatal a TikTok-on fitogtatja mesés életstílusát és pazarló költekezését - mondván, hogy a saját lakás "annyira elérhetetlen" -, a közösségi médiaalkalmazás tele van pénzügyi tanácsadó videókkal is, amelyek arra ösztönzik a fiatalokat, hogy már nagyon korán kezdjenek el takarékoskodni és befektetni.

Ez valószínűleg növelte a Z generáció pénzügyi műveltségét, és részben felelős lehet a megtakarítók meglepően magas számáért a demográfiai csoporton belül. A WalletHub e hónap elején közzétett másik felméréséből azonban kiderült, hogy megtakarítási szokásaik ellenére a Z generáció a legkevésbé magabiztos pénzügyi generáció. Ennek enyhítésére számos online trend növelte a kiadásokkal kapcsolatos őszinteséget.

A "hangos költségvetés-tervezés", egy olyan trend, amelyet leginkább a Z generáció tagjai követnek, akik pénzhiányról panaszkodnak. A trend pénzügyi átláthatóság új korszakát vezette be a generáció körében, mivel annak köszönhetően az emberek megosztják személyes pénzügyi céljaikat és költségvetési stratégiáikat, még a barátaik között is. Így már nem okoz gondot a fiataloknak, hogy elmondják a barátaiknak, hogy inkább otthon maradnak és spórolnak, ahelyett, hogy valami kifogással állnának elő. 

A TikTokkerek pedig online megosztják a pénzköltési rutinjukat, pontosan leírva, hogy hová megy a pénzük, amikor a fizetésük megérkezik. 

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés