Aki nem járt New Yorkban, az is ismeri a város leghíresebb hídját, hiszen a Brooklyn Bridge számtalan filmben feltűnt, mint ikonikus helyszín.
A 2001-ben Meg Ryan és Hugh Jackman főszereplésével készült Kate and Leopold című romantikus fantasyben például a híd építése is szerepel.
A híres hidat 140 évvel ezelőtt ezen a napon, 1883. május 24-én adták át a forgalomnak, és New York két lefontosabb negyedét, Manhattant és Brooklynt köti össze.
![A Kate and Leopold című romantikus fantasy a híd építésekor kezdődik, Meg Ryan és Hugh Jackman főszereplésével](https://storage.googleapis.com/naphire/kate-and-leopold-brooklyn-bridge-11.inbox800x450.jpg)
A híd népszerűségéhez hozzájárul, hogy egyszerre használhatják a járművel és kerékpárral közlekedők, valamint a gyalogosok is.
A Brooklyn-híd megnyitója azonban tragikusra sikerült, az összegyűlt tömegben elterjedt a hír, hogy
a híd össze fog omolni.
Emiatt a kétségbe esett emberek menekülni kezdtek, és a kitört pánikban 12 személyt agyontapostak.
Az álhír tehát közösségi média nélkül már akkor is pusztító hatású volt, jóllehet kiderült, maga a híd szerkezetileg tökéletes és ép volt, mind a mai napig.
A Brooklyn-híd a saját korában a világ leghosszabb függőhídja volt, fő fesztávolsága 486 méter.
Ikonikus státusát azonban főként a két, gótikus stílusú, 84 méter magas kőpillére adja.
14 éven át építették, tervezője John Augustus Roebling német származású amerikai mérnök volt, akinek korai halála miatt a projektet fia, Washington Roebling felügyelte.
Úgy tűnt, hogy az építkezés félbemarad, amikor a fiú is megbetegedett, ám Roebling továbbra is felügyelte a projektet otthonából, távcső segítségével, a hídépítő mérnökökkel pedig feleségén, Emily Warren Roeblingen keresztül kommunikált.
Az elmúlt évszázadban voltak különös tervek is a híddal kapcsolatban. A 20. század elején úgy gondolták, hogy a léghajók jelentik majd a közlekedés jövőjét.
Emiatt a Brooklyn-híd tornyait nagy vasgyűrűkkel látták el, amelyeket a léghajók rögzítésére terveztek. Ez az ötlet azonban soha nem valósult meg, és a gyűrűket 1917-ben eltávolították.
Időközben a híd színe is megváltozott. Eredetileg természetes szürke színben épült, hasonlóan a tornyaihoz használt mészkő színéhez. A megnyitó után azonban néhány évvel a híd színét az ikonikussá vált bronzbarnára cserélték.
A híd történetében a legkritikusabb pillanat 1978-ban következett be, amikor
ellopták a híd függőkábeleinek egy részét.
A színesfémtolvajok átvágták a kábelek védőburkolatát, és több huzalszálat elvittek. A híd azonban stabil maradt, és a gyors javításokat követően hamarosan újra megnyitották.
Az incidens azonban fokozott elővigyázatosságra intette a mérnököket. Ennek esett áldozatául
több ezer „szerelmi lakat”,
amelyeket a többletsúly és a híd esetleges károsodása miatt a hatóságok eltávolítottak.
Kapcsolódó cikkek
- Megszökött a Fővárosi Állatkertből egy prérikutya, videón, ahogy a járókelők terelgetik a riadt állatot Megszökött a Fővárosi Állat- és Növénykertből egy prérikutya csütörtökön. Az esetről egy videó is készült, amelyen látható, hogy a félénk állat a járdára keveredett, de nem igazán tudja, hogy merre menjen.
- Botrány a népszerű magyar fesztiválon; elutazott nyaralni az énekes, mert elfelejtette, hogy fellépése van Vasárnap rendezik meg a Strudlifesztivált Csanáloson, azonban az utolsó pillanatban az esemény programját át kellett szervezniük, mert Hevesi Tamás, a fesztivál fő fellépője megfeledkezett róla, hogy a hét végén koncertje lesz.
- L. L. Junior legújabb interjúja ismét elszabadította a poklot a Fekete Vonat tagjai között Már másfél éve annak, hogy a Fekete Vonatnak örökre vége, a tagok azonban még mindig fújnak egymásra. L. L. Junior egy friss interjúja miatt Beat nagyon kiakadt, üzent is az énekesnek.
- Elképesztő fotón a Gáspár család kisebbik lánya – rá sem ismerni Virágra A Gáspár család kisebbik lánya, Virág ma ünnepli a 22. születésnapját.