A felnőttek az elmúlt negyedévben először vásároltak több játékot maguknak, mint bármely más korcsoportnak, és ezzel még a történelmileg domináns óvodáskorúak piacát is meghaladták. De hogyan jutottunk idáig?
A 18 éves és ennél idősebb idősebb fogyasztók 1,5 milliárd dollárt költöttek játékokkal kapcsolatos vásárlásokra a januártól áprilisig tartó időszakban, ezzel megelőzték a három és öt év közötti korosztályt, mint a játékipar számára legfontosabb korcsoportot - derül ki a Circana piackutató cég új jelentéséből.
Hosszabb időszakra visszatekintve a jelentés szerint a felnőttek 43%-a vásárolt magának játékot az elmúlt évben, a legfontosabb okok között a személyes szórakozás, a szocializáció és a gyűjtés szerepelt - írja a CNN.
A jelentés szerint a játékkártyák, a Squishmallow-figurák, a Lego-készletek és a sportjátékok a legkeresettebb játéktermékek közé tartoztak ebben az időszakban.
Mivel a felnőttek egyre többet vásárolnak játékokat, ez a tendencia jót ígér a játékeladások általános csökkenésének ellensúlyozására. A Circana szerint a játékipar dollárban kifejezett eladásai 1%-kal csökkentek áprilisig az egy évvel ezelőtti azonos időszakhoz képest, de 2019-hez képest még mindig 38%-kal nőttek.
„A pozitív tényezők, mint például a növekvő felnőtt játékpiac és a magasabb jövedelmű háztartások illetve a nagyszülők vásárlóereje, felfelé hajtják a vásárlásokat” - mondta Juli Lennett, a Circana alelnöke és játékipari tanácsadója. Ugyanakkor a háztartások növekvő adóssága, a GDP-növekedés lassulása és a fogyasztói bizalom ingadozása potenciális kihívásokat jeleznek.
A felnőtté válás kulcselemei: a játékok
Hivatkozás másolásaMíg a felnőttek mindig is vásároltak maguknak játékokat, amit a Barbie és a Hot Wheels márkák gyűjtői piaca táplált, az iparági szakértők szerint ez a hiánypótló piac az elmúlt öt évben vált mainstreamé. A világjárvány fontos katalizátora volt ennek.
„A világjárvány idején, amikor az emberek kevesebbet jártak vásárolni, és volt idejük otthon lenni a családjukkal vagy egyedül, újra kapcsolatba akartak lépni azokkal a játékokkal, amelyek gyerekkorukban boldoggá tették őket” - mondta James Zahn, a The Toy Book című szaklap főszerkesztője a CNN-nek. Azoknak pedig, akik már akkoriban is játékgyűjtők voltak, csak nőtt az érdeklődésük.
Néhány játékgyártó mostanában új termékeket vezet be egyenesen a felnőtt lakosság számára. „Januártól áprilisig az akciófigura kategóriában a két legjelentősebb újdonság, amely megjelent, mindkettő olyan termék volt, amelyet a gyerekek nem fognak megvenni” - mondta Zahn. „Az első számú termék a Hasbro X-Men 97 Marvel Legends akciófigura-kollekciója, amelyet egy animációs sorozat ihletett, és amely a felnőtt közönségnek készült”.
A második legfelkapottabb újdonság ebben az időszakban a Star Wars The Black Series Clone Caption Rex szerepjáték-sisak a Hasbrótól. Ez egy 130 dolláros gyűjtői darab, amely lényegében úgy néz ki, mint egy filmes kellék.
Eközben a régimódi modellező készleteket, amelyek egykor népszerűek voltak az idősebb vásárlók körében, felváltották a Lego készletek.
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!
Kapcsolódó cikkek
- Megdőlt az elmélet: Nem fogunk 100, 120 vagy 150 évig élni, de ha igen, abban sem biztos hogy lesz köszönet Jay Olshansky gerontológus hozzászokott ahhoz, hogy az emberi élettartamról alkotott nézetei ellenérzéseket váltanak ki az emberekből. Évtizedekkel ezelőtt ő és szerzőtársai azt jósolták, hogy a gyermekek átlagosan csak 85 éves korukig fognak élni - mindössze 1-5%-uk érheti meg a 100. születésnapját.
- Riadót fújtak: nagy veszélyt jelentenek ezek az élelmiszerek az egészségünkre Az ultrafeldolgozott, csomagolt élelmiszerek egyre inkább terjednek, azonban a szakértők a lehetséges következményekre figyelmeztetnek, ugyanis komoly egészségügyi kockázattal járhat, ha folyamatosan ezeket az ételeket fogyasztjuk.
- Riadót fújt a Nébih: nagy veszélyben lehetnek a magyarok Primer aromás aminok kioldódása miatt lyukacsos szedőlapátot hívott vissza a forgalomból a HOUSEHOLD DEPO Kft. - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) hétfőn az MTI-nek küldött közleményében.
- Ön fizetne azért hogy megtudja, megcsalták-e? Igencsak szokatlan munkája van egy fiatal nőnek A 27 éves Savanna Harrison hivatásszerűen buktatja le a csalfa partnereket: a fiatal nő a közösségi médiát használva buktatja le a kapcsolatban élő embereket. Azután kezdett ebbe a "hivatásba", hogy korábban ő maga is megcsalás áldozata lett.