Hirdetés

Megőrülnek a felnőttek a játékokért, az óvodások a kanyarban sincsenek

Szabó Bianka portré Szabó Bianka

A felnőttek az elmúlt negyedévben először vásároltak több játékot maguknak, mint bármely más korcsoportnak, és ezzel még a történelmileg domináns óvodáskorúak piacát is meghaladták. De hogyan jutottunk idáig?

A 18 éves és ennél idősebb idősebb fogyasztók 1,5 milliárd dollárt költöttek játékokkal kapcsolatos vásárlásokra a januártól áprilisig tartó időszakban, ezzel megelőzték a három és öt év közötti korosztályt, mint a játékipar számára legfontosabb korcsoportot - derül ki a Circana piackutató cég új jelentéséből.

Hosszabb időszakra visszatekintve a jelentés szerint a felnőttek 43%-a vásárolt magának játékot az elmúlt évben, a legfontosabb okok között a személyes szórakozás, a szocializáció és a gyűjtés szerepelt - írja a CNN

A jelentés szerint a játékkártyák, a Squishmallow-figurák, a Lego-készletek és a sportjátékok a legkeresettebb játéktermékek közé tartoztak ebben az időszakban.

Mivel a felnőttek egyre többet vásárolnak játékokat, ez a tendencia jót ígér a játékeladások általános csökkenésének ellensúlyozására. A Circana szerint a játékipar dollárban kifejezett eladásai 1%-kal csökkentek áprilisig az egy évvel ezelőtti azonos időszakhoz képest, de 2019-hez képest még mindig 38%-kal nőttek.

„A pozitív tényezők, mint például a növekvő felnőtt játékpiac és a magasabb jövedelmű háztartások illetve a nagyszülők vásárlóereje, felfelé hajtják a vásárlásokat” - mondta Juli Lennett, a Circana alelnöke és játékipari tanácsadója. Ugyanakkor a háztartások növekvő adóssága, a GDP-növekedés lassulása és a fogyasztói bizalom ingadozása potenciális kihívásokat jeleznek.

A felnőtté válás kulcselemei: a játékok

Hivatkozás másolása

Míg a felnőttek mindig is vásároltak maguknak játékokat, amit a Barbie és a Hot Wheels márkák gyűjtői piaca táplált, az iparági szakértők szerint ez a hiánypótló piac az elmúlt öt évben vált mainstreamé. A világjárvány fontos katalizátora volt ennek.

„A világjárvány idején, amikor az emberek kevesebbet jártak vásárolni, és volt idejük otthon lenni a családjukkal vagy egyedül, újra kapcsolatba akartak lépni azokkal a játékokkal, amelyek gyerekkorukban boldoggá tették őket” - mondta James Zahn, a The Toy Book című szaklap főszerkesztője a CNN-nek. Azoknak pedig, akik már akkoriban is játékgyűjtők voltak, csak nőtt az érdeklődésük. 

Néhány játékgyártó mostanában új termékeket vezet be egyenesen a felnőtt lakosság számára. „Januártól áprilisig az akciófigura kategóriában a két legjelentősebb újdonság, amely megjelent, mindkettő olyan termék volt, amelyet a gyerekek nem fognak megvenni” - mondta Zahn. „Az első számú termék a Hasbro X-Men 97 Marvel Legends akciófigura-kollekciója, amelyet egy animációs sorozat ihletett, és amely a felnőtt közönségnek készült”.

A második legfelkapottabb újdonság ebben az időszakban a Star Wars The Black Series Clone Caption Rex szerepjáték-sisak a Hasbrótól. Ez egy 130 dolláros gyűjtői darab, amely lényegében úgy néz ki, mint egy filmes kellék.

Eközben a régimódi modellező készleteket, amelyek egykor népszerűek voltak az idősebb vásárlók körében, felváltották a Lego készletek.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés