Háborognak az emberek, felkészületlen influenszerek túrják ki a riportereket a hollywoodi gálákról
Manapság már egyáltalán nem számít szokatlannak, hogy a legnagyobb hollywoodi esemény vörös szőnyegén a hírességek és újságírók között internetes alkotókat, influenszereket is felfedezhetünk.
A díjátadó szezon végéhez közeledve néhány influenszer és az A-listás sztárok közötti párbeszéd arra késztetett néhány embert, hogy megkérdezzék: "miért hívják meg egyáltalán az influenszereket ezekre az eseményekre?".
"Számomra teljesen világos, hogy sok influenszer, aki megkapja ezeket a lehetőségeket, nem végezte el a házi feladatát és csak úgy köpködi a szavakat" - mondta Franchesca Ramsey, egy tévés író és egykori YouTuber egy nemrégiben készült TikTok-videóban, amelyben reagált a közösség oldalakon vírusszerűen terjedő celebinterjúkra - írja az NBC News.
A vita egyébként még a múlt hónapban, a People's Choice Awards után csúcsosodott ki, ahol a Barbie című film Oscar-jelölt színésznőjét, America Ferrarát egy TikTok-kreátor, Harry Daniels megijesztette a vörös szőnyegen. Egyesek szerint tiszteletlen volt az influenszer viselkedése, majd megkérdezte a színésznőtől, hogy milyen gyermeket választana magának: "meleg fiút, vagy kicsapongó lányt". Billie Eilish pedig egész egyszerűen el is futott Daniels elől, amikor meglátta.
Daniels képviselője azt mondta, hogy az alkotó "hálás" a kapott lehetőségekért, de nem volt hajlandó bővebben kommentálni a videót. Ferrera képviselője sem reagált a megkeresésre.
A múlt hétvégi Film Independent Spirit Awards vörös szőnyegén aztán újabb botrány történt, amikor Juju Green, a Straw Hat Goofy néven ismert tartalomgyártó tiszteletelnül viselkedett a Megfojtott virágok című film Oscar-jelölt színésznőjével, Lily Gladstone-nal. Az erről készült videót azóta eltávolította a TikTok-oldaláról, ám előtte sokan elítélték a viselkedését.
Egyes iparági szakértők szerint a kritikáknak nem azzal kellene foglalkozniuk, hogy az ezekre az eseményekre meghívott alkotók alkalmasak-e arra, hogy ott legyenek, inkább arra kellene ehelyett összpontosítani, hogy a szervezők megfelelő influenszereket válasszanak ki a feladatra.
- ezt már Brandon Lentino, a Viral Nation influencer marketing- és tehetségkutató ügynökség kreatív, tartalmi és tapasztalati vezetője mondta. "Mit csinálnak? Milyen tartalmat hoznak létre, ami alapján bármely marketinges elhiszi, hogy képesek magabiztosan kezelni ezt a vörös szőnyeges közeget?".
Az influenszerek az elmúlt két évben a filmes, televíziós és zenei marketink szerves részévé váltak. A márkák és stúdiók rendszeresen alkalmazzák őket, hogy interjúkat készítsenek a hírességekkel, művészekkel és más tartalmakat hozzanak létre velük. A stúdiók sokszor több ezer dollárt fizetnek nekik egy-egy projektért - derült ki a Business Insider nemrégiben megjelent jelentéséből.
Ramsey szerint azonban a hollywoodi események szervezői és a cégek a számokat nézik, nem pedig a kreátorok tényleges tehetségét és képességét. Megjegyezte azt is, hogy a sok követő egy közösségi platformon még nem jelenti azt, hogy valaki jól felkészült arra, hogy a vörös szőnyegen interjúkat készítsen.
Ramsey, aki Juju Green múlt hétvégi munkájára reagált a saját közösségi oldalán, elmondta, hogy ő maga azután tudott karriert építeni a szórakoztatóiparban, hogy 2008-ban megnyert egy a YouTube és a People magazin által meghirdetett versenyt, amelynek keretében hírességekkel készíthetett interjúkat az Emmy díjátadón. Azonban hozzátette, hogy az alkotók számára létfontosságúnak kell lennie, hogy felkészültek legyenek, mielőtt elvállalnának egy ilyen feladatot.
- fogalmazott Ramsey a videójában. A színfalak mögött állók szerint erős érvek szólnak az alkotók bevonása mellett, mivel nekik megvan a saját közönségük, amely segíthet nagyobb érdeklődést generálni a hollywoodi események iránt.
- hangsúlyozta Jeremy Lowe, a Dick Clark Productions tehetségekért és partnerségekért felelős alelnöke egy e-mailben adott interjúban.
A cég, amely olyan események szervezése mögött áll, mint a Golden Globe, a New Year's Rockin' Eve és az American Music Awards, "elkötelezett módon dolgozik együtt" az influenszerekkel, akiket a vörös szőnyeges közvetítésekhez hívnak meg évek óta az eseményekre.
- tette hozzá Lowe.
Azt már észrevették, hogy a hírességek többsége és a közönség is szívesen látja a népszerű alkotókat, akik interjúkat készítenek a vörös szőnyegen.
Amikor Amelia Dimoldenberg komikus és a "Chicken Shop Date" című YouTube-interjúsorozat készítője a 2023-as Golden Globe vörös szőnyegén vendégeskedett, interjúi azonnal vírusszerűen kezdtek terjedni a közösségi médiában. Az Andrew Garfield színésszel folytatott kacér eszmecseréje másnap a legnagyobb magazink címlapjaira került.
Lowe szerint Dimoldenberg vörös szőnyeges interjúi olyanok, amit egy tipikus médiainterjútúl nem kapnának meg.
A 2024-es Golden Globe díjátadóra a szervezők a Recess Therapy nevű csatornát kérte fel, amely olyan videók gyártásával foglalkozik, amelyben a gyerekek adnak tanácsokat. A díjátadón készített tartalmak Instagramon és TikTokon is több mint 50 milliós nézettséget generáltak az első 72 órában.
Közben Amelia Dimoldenberg népszerűsége felkeltette az Amerikai Filmakadémia figyelmét. Az Oscar-gála mögött álló szervezet ugyanis a brit kreátort választotta ki "közösségi média nagykövetnek és vörös szőnyeges tudósítónak" a 2024-es gálára, amelyet március 10-én rendeznek meg.
"Nagyon izgatott vagyok, hogy valami eredetit csináljak és nyomot hagyjak az Oscar-gálán, hogy néhány igazán elképesztő pillanatot teremtsek. Üttörő popkulturális újságírás következik. Legalábbis remélem" - nyilatkozta Dimoldenberg.
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!
Kapcsolódó cikkek
- Dobjon félre mindent: valaki nagyon gazdag lett, elvitték a főnyereményt a Hatos lottón Vasárnap este kihúzták a hatos lottó nyerőszámait, és az is kiderült, hogy született egy telitalálatos szelvény.
- Riadót fújt az FBI: ne küldjön üzeneteket Android és Apple telefonok között Kormányzati tisztviselők figyelmeztették az okostelefon-használókat, hogy hagyják abba az SMS-ek küldését az egyre növekvő kibertámadások fenyegetése miatt.
- Nem tudtuk, eddig mi hiányzott az életünkből: csodálatos hírünk van a Harry Potter rajongóknak Jövő nyáron kezdik forgatni a Warner Bros. londoni stúdiójában a Harry Potter-regényfolyamból készülő új sorozatot az HBO produkciójában.
- Ferenc pápa méregdrága pápamobilt kapott: 57 milliós luxus Mercedesszel közlekedik ezután A Mercedes vezérigazgatója, Ola Källenius, személyesen adta át Ferenc pápának az új szolgálati autóját, egy különleges elektromos G-osztályt, amelyet a Mercedes és a Vatikán közösen fejlesztett ki.