Hirdetés

Háborognak az emberek, felkészületlen influenszerek túrják ki a riportereket a hollywoodi gálákról

Horváth Fanni portré Horváth Fanni

Manapság már egyáltalán nem számít szokatlannak, hogy a legnagyobb hollywoodi esemény vörös szőnyegén a hírességek és újságírók között internetes alkotókat, influenszereket is felfedezhetünk.

A díjátadó szezon végéhez közeledve néhány influenszer és az A-listás sztárok közötti párbeszéd arra késztetett néhány embert, hogy megkérdezzék: "miért hívják meg egyáltalán az influenszereket ezekre az eseményekre?".

"Számomra teljesen világos, hogy sok influenszer, aki megkapja ezeket a lehetőségeket, nem végezte el a házi feladatát és csak úgy köpködi a szavakat" - mondta Franchesca Ramsey, egy tévés író és egykori YouTuber egy nemrégiben készült TikTok-videóban, amelyben reagált a közösség oldalakon vírusszerűen terjedő celebinterjúkra - írja az NBC News.

A vita egyébként még a múlt hónapban, a People's Choice Awards után csúcsosodott ki, ahol a Barbie című film Oscar-jelölt színésznőjét, America Ferrarát egy TikTok-kreátor, Harry Daniels megijesztette a vörös szőnyegen. Egyesek szerint tiszteletlen volt az influenszer viselkedése, majd megkérdezte a színésznőtől, hogy milyen gyermeket választana magának: "meleg fiút, vagy kicsapongó lányt". Billie Eilish pedig egész egyszerűen el is futott Daniels elől, amikor meglátta.

Daniels képviselője azt mondta, hogy az alkotó "hálás" a kapott lehetőségekért, de nem volt hajlandó bővebben kommentálni a videót. Ferrera képviselője sem reagált a megkeresésre.

A múlt hétvégi Film Independent Spirit Awards vörös szőnyegén aztán újabb botrány történt, amikor Juju Green, a Straw Hat Goofy néven ismert tartalomgyártó tiszteletelnül viselkedett a Megfojtott virágok című film Oscar-jelölt színésznőjével, Lily Gladstone-nal. Az erről készült videót azóta eltávolította a TikTok-oldaláról, ám előtte sokan elítélték a viselkedését.

Egyes iparági szakértők szerint a kritikáknak nem azzal kellene foglalkozniuk, hogy az ezekre az eseményekre meghívott alkotók alkalmasak-e arra, hogy ott legyenek, inkább arra kellene ehelyett összpontosítani, hogy a szervezők megfelelő influenszereket válasszanak ki a feladatra.

"Szerintem a megfelelő alkotó kiválasztása a megértéssel kezdődik"

- ezt már Brandon Lentino, a Viral Nation influencer marketing- és tehetségkutató ügynökség kreatív, tartalmi és tapasztalati vezetője mondta. "Mit csinálnak? Milyen tartalmat hoznak létre, ami alapján bármely marketinges elhiszi, hogy képesek magabiztosan kezelni ezt a vörös szőnyeges közeget?".

Az influenszerek az elmúlt két évben a filmes, televíziós és zenei marketink szerves részévé váltak. A márkák és stúdiók rendszeresen alkalmazzák őket, hogy interjúkat készítsenek a hírességekkel, művészekkel és más tartalmakat hozzanak létre velük. A stúdiók sokszor több ezer dollárt fizetnek nekik egy-egy projektért - derült ki a Business Insider nemrégiben megjelent jelentéséből.

Ramsey szerint azonban a hollywoodi események szervezői és a cégek a számokat nézik, nem pedig a kreátorok tényleges tehetségét és képességét. Megjegyezte azt is, hogy a sok követő egy közösségi platformon még nem jelenti azt, hogy valaki jól felkészült arra, hogy a vörös szőnyegen interjúkat készítsen.

Ramsey, aki Juju Green múlt hétvégi munkájára reagált a saját közösségi oldalán, elmondta, hogy ő maga azután tudott karriert építeni a szórakoztatóiparban, hogy 2008-ban megnyert egy a YouTube és a People magazin által meghirdetett versenyt, amelynek keretében hírességekkel készíthetett interjúkat az Emmy díjátadón. Azonban hozzátette, hogy az alkotók számára létfontosságúnak kell lennie, hogy felkészültek legyenek, mielőtt elvállalnának egy ilyen feladatot.

"Több kárt okoz a karrierjüknek, mint hasznot, ha nincsenek felkészülve, de az influenszer közösség egészének megítélése is sérülhet, ha eldobják őket erre a nagy platformra, annak ellenére is, hogy nyilvánvalóan nem állnak készen rá"

- fogalmazott Ramsey a videójában. A színfalak mögött állók szerint erős érvek szólnak az alkotók bevonása mellett, mivel nekik megvan a saját közönségük, amely segíthet nagyobb érdeklődést generálni a hollywoodi események iránt.

"Az alkotók részei a vörös szőnyeges közvetítések fejlődésének, és a személyes márkájukat adják hozzá az interjúkhoz" 

- hangsúlyozta Jeremy Lowe, a Dick Clark Productions tehetségekért és partnerségekért felelős alelnöke egy e-mailben adott interjúban.

A cég, amely olyan események szervezése mögött áll, mint a Golden Globe, a New Year's Rockin' Eve és az American Music Awards, "elkötelezett módon dolgozik együtt" az influenszerekkel, akiket a vörös szőnyeges közvetítésekhez hívnak meg évek óta az eseményekre.

"Ha közvetlenül nem is mi készítjük a tartalmat, akkor is találkozunk az alkotóval, hogy meghallgassuk, mit is terveznek a közvetítéssel kapcsolatban"

- tette hozzá Lowe. 

Azt már észrevették, hogy a hírességek többsége és a közönség is szívesen látja a népszerű alkotókat, akik interjúkat készítenek a vörös szőnyegen.

Amikor Amelia Dimoldenberg komikus és a "Chicken Shop Date" című YouTube-interjúsorozat készítője a 2023-as Golden Globe vörös szőnyegén vendégeskedett, interjúi azonnal vírusszerűen kezdtek terjedni a közösségi médiában. Az Andrew Garfield színésszel folytatott kacér eszmecseréje másnap a legnagyobb magazink címlapjaira került.

Lowe szerint Dimoldenberg vörös szőnyeges interjúi olyanok, amit egy tipikus médiainterjútúl nem kapnának meg.

A 2024-es Golden Globe díjátadóra a szervezők a Recess Therapy nevű csatornát kérte fel, amely olyan videók gyártásával foglalkozik, amelyben a gyerekek adnak tanácsokat. A díjátadón készített tartalmak Instagramon és TikTokon is több mint 50 milliós nézettséget generáltak az első 72 órában.

Közben Amelia Dimoldenberg népszerűsége felkeltette az Amerikai Filmakadémia figyelmét. Az Oscar-gála mögött álló szervezet ugyanis a brit kreátort választotta ki "közösségi média nagykövetnek és vörös szőnyeges tudósítónak" a 2024-es gálára, amelyet március 10-én rendeznek meg.

"Nagyon izgatott vagyok, hogy valami eredetit csináljak és nyomot hagyjak az Oscar-gálán, hogy néhány igazán elképesztő pillanatot teremtsek. Üttörő popkulturális újságírás következik. Legalábbis remélem" - nyilatkozta Dimoldenberg.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés