Hirdetés

Elon Musk eldöntötte, hogy elpusztítja Önt?

Nap Híre portré Nap Híre

Elon Musk messze a világ leggazdagabb embere. A tavalyi éve ezzel együtt súrű volt, hol antiszemita vádak ellen kellett tiltakoznia, hol a Teslával kapcsolatban támadták meg.

Most az atv.hu arról ír, hogy Az amerikai autókölcsönző cég, a Hertz nemrégiben bejelentette, hogy 20 ezer elektromos autót elad a flottájából és benzines járművekre cseréli őket. A döntést azzal magyarázták, hogy a sofőrök folyamatosan összetörték az autókat. Stephen Scherr, a Hertz vezérigazgatója megjegyezte azt is, hogy az elektromos autók javítási költségei sokkal magasabbak. 

A Hertz visszalépése az elektromos autók értékesítésétől az ipar szélesebb körű problémájára utal. A LexisNexis Risk Solutions kutatói a biztosítási adatok vizsgálva megállapították, hogy nemcsak az kölcsönautó-vezetők számára okoz gondot az elektromos autók egyben tartása. 

Scherr nyilatkozatai a LexisNexis biztosítási elemzőinek megállapításait idézték, akik arra jutottak, hogy amikor a járműtulajdonosok benzines autókról elektromos autókra váltanak, hajlamosak többet karambolozni. A benzinüzemű járművekre való átálláskor is hajlamosak valamivel több balesetet okozni a sofőrök, de az elektromos autók esetében ez a növekedés sokkal durvább. Az adatok szerint a biztosítási káresemények gyakorisága mintegy 14,3%-kal nőtt, míg a káresemények súlyossága, vagyis a kifizetendő összeg 14,5%-kal emelkedett.

A LexisNexis szerint az incidensek számának növekedése az új elektromos jármű beszerzését követő első évben a legmagasabb, de ezt követően csökken, feltehetően azért, mert az emberek hozzászoknak az új modell vezetéséhez. Azonban megállapították, hogy sokkal kevesebb baleset történik, ha a sofőrök egy benzines autóról egy másik benzinesre váltanak - írja a CNN.

A Tesla a ludas

Hivatkozás másolása

A Hertz és a LexisNexis adatai szerint is a legtöbbször a Teslákat törik össze a sofőrök. A kölcsönző cég elektromosautó-flottájának 80%-át a Teslák tették ki, de a magántulajdonban lévő elektromos autók között is a Teslák vannak többségben. Mindez arra enged következtetni, hogy a Teslákkal lehet valami gond, ami miatt az emberek több balesetet okoznak, mint más autókkal. 

A LexisNexis kutatói azonban korábban hasonló tendenciákat figyeltek meg Kínában, ahol sokkal több elektromos autó van - köztük rengeteg olyan is, amely nem Tesla.

A biztosítási elemzők a kutatásokban olyan új elektromos járművekre vonatkozó biztosítási kárigényeket vizsgáltak, amelyek esetében a sofőrök benzines autóról váltottak. Az elemzésben amennyire csak lehetett, megpróbálták kiegyenlíteni az egyéb változókat, például a sofőrök életkorát, a jövedelmet és a biztosításokat.  Az is kiderült, hogy még gyakoribbak a balesetek az olyan háztartásokban, ahol gázüzemű és elektromos autó is van, ami arra utal, hogy a rendszeres váltás egyikről a másikra súlyosbítja a problémát.

"A tény pedig, hogy a balesetek gyakorisága idővel csökken, szintén arra utal, hogy az "ismeretlenség" az oka az ütközéseknek" - mondta Xiaohui Lu, a LexisNexis Risk Solutions EV-kutatási részlegének vezetője. 

Egy amerikai székhelyű szervezet, a Highway Loss Data Institute megvizsgálta az összes biztosítási kárigényt, és eszerint nem magasabb a balesetek aránya a Teslák, illetve az elektromos járművek esetében. Azt azonban hozzátették, hogy a Teslásoknak általában többet kell fizetniük káresemény során. 

Az elektromos autók furcsaságai

Hivatkozás másolása

Sok szempontból alig van különbség egy belső égésű motorral hajtott jármű és egy elektromos modell, például egy Tesla vezetése között. Van fékpedál, gázpedál és kormánykerék. Van azonban néhány alapvető különbség a Tesla, valamint néhány más elektromos modell vezetése és a benzines autók vezetése között.

További részleteket az atv.hu cikkében talál.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés