Hirdetés

Kiszivárgott, iszonyatosan drága lesz a Ferrari első elektromos autója

Garai Kitti portré Garai Kitti

A Ferrari első elektromos autója állítólag legalább 500 000 ezer euróba (több mint 198 millió forintba) fog kerülni - állítja egy, az ügyet ismerő forrás. Mindeközben a luxusautógyártó egy olyan üzem megnyitására készül, amely az elektromos modellt fogja majd gyártani. Mindez akár harmadával is növelheti a csoport termelését.

A bömbölő benzinmotorjairól híres olasz márka azt mondta, hogy jövő év végén piacra dob egy elektromos autót. A tervezett ár azt mutatja, hogy a Ferrari bízik abban, hogy az ultra gazdag vevői készen állnak az elektromos autóra, még akkor is, amikor a tömegpiaci riválisok a megingó kereslet közepette csökkentik a járműveik árait - írja a New York Post. 

Ez az ár - ami még csak nem is tartalmazza a jellemzően azok a funkciókat és személyes kiegészítőket, amelyek legalább 15-20%-kal tovább növelheti költségeket - jóval magasabb, mint a Ferrari és számos rivális luxus elektromos autó átlagos eladási ára, melyek árai még extrákkal együtt is 350 000 euró körül mozognak. 

Egy kevésbé exkluzív kiadásban például a Porsche elektromos autója, a Taycan 100 000 euróról indul. 

A Ferrari egyelőre nem reagált az elektromos autójának árával kapcsolatban megjelent hírekre, és az új gyárával kapcsolatos megkeresésekre sem. A gyárat egyébként pénteken avatták fel az észak-olaszországi Maranellóban. A Ferrari számára egyébként meglehetősen merész vállalás volt a gyár és az elektromos autó, ugyanis tavaly kevesebb, mint 14 ezer autót szállítottak ki. Ugyanakkor viszont lehetséges, hogy mindez lehetővé teszi a vállalat számára, hogy a termelési kapacitás 20 ezer körülire emelkedjen - mondta a névtelenséget kérő forrás. 

Az exkluzivitás a márka hírnevét és magas árait is alátámasztja, így a termelés bármilyen növelése kockázatokkal jár. A Ferrari azonban a 2022-ben bemutatott Purosangue SUV-jával megmutatta, hogy a hagyományos kétüléses sportautókon és grand tourereken túlmutató terjeszkedéssel is sikereket érhet el.

"Egyre nagyobb a kereslet a Ferrarik iránt, és van lehetőségünk arra, hogy ennek egy részét kielégítsük anélkül, hogy az exkluzivitást veszélyeztetnénk" - mondta Fabio Caldato, a Ferrari részvényeit birtokló AcomeA SGR portfóliómenedzsere.

A várólisták egyes modellekre akár a két évet is meghaladhatják. "Ez nem lesz rövidebb. A várólistán szerepelni önmagában is státuszszimbólum" - mondta Caldato, megjegyezve, hogy a feltörekvő piacokon, például Indiában és a Közel-Keleten egyre több a potenciális tehetős vásárló.

Egy második elektromos autó modellje is fejlesztés alatt áll

Hivatkozás másolása

Az új maranellói gyárban a Ferrari egy további jármű-összeszerelő sorral bővül, és a benzines és hibrid autók mellett az új elektromos autót, valamint a hibridekhez és elektromos autókhoz szükséges alkatrészeket fogja gyártani. A forrás szerint a gyár három-négy hónapon belül teljesen működőképes lesz. Állítólag egy második elektromos autó modell is fejlesztés alatt áll, ám a forrás hozzátette, a folyamat még korai stádiumban van, és talán a vállalat nem akarja a teljes gyártást évi 20 ezer járműre növelni, legalábbis rövid távon. 

Benedetto Vigna vezérigazgató áprilisban azt mondta a Ferrari részvényeseinek, hogy "a legmodernebb üzem biztosítja számunkra a rugalmasságot és a szükségleteinket meghaladó műszaki kapacitást az elkövetkező évekre". Bármilyen termelésnövekedés a modellek számának növekedésével járna, mivel a Ferrari ragaszkodik ahhoz a politikájához, hogy minden modell esetében egy bizonyos határon belül tartja a termelést, bármilyen sikeres is legyen az - mondta a forrás.

A rivális Lamborghini azt tervezi, hogy 2028-ban kezdi meg első elektromos autó modelljének értékesítését. Vezérigazgatója, Stephan Winkelmann azt mondta, fontosabb a megfelelő termék, mint az, hogy első legyen. 

Korábban a naphire.hu arról is beszámolt, hogy a Ferrari elektromos autója üvölteni fog az érzelmektől, legalábbis ezt mondta Benedetto Vigna vezérigazgató, aki azt ígérte, hogy az ő elektromos autójuk nem lesz olyan csendes, mint a többi ilyen jármű az utakon. 

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés