„A minőség soha nem megy ki a divatból” – Levi Strauss leghíresebb szlogenje nem csak puszta szó maradt, hanem az általa szabadalmaztatott farmer valóban 150 éve divatikon.
A Yahoo Finance adatai szerint a mai napig évente 1,25 milliárd Levi’s farmert értékesítenek világméretekben.
Pedig a tervező csak a kaliforniai cowboyoknak és aranybányászoknak akart tartós ruhadarabot készíteni.
A német születésű üzletember 1873. május 20-án kapta meg az amerikai szabadalmat a rézszegecselt farmerek tervére.
A bajor család több lépésben vándorolt ki az Egyesült Államokba: a hat testvér közül a legfiatalabb, Levi 1847-ben, 18 éves korában csatlakozott idősebb testvéreihez, akik New Yorkban telepedtek le, ahol „J. Strauss Brother & Co.” néven élelmiszerkereskedést alapítottak.
Amikor néhány évvel később Kaliforniában kitört az aranyláz, Levi Strauss San Franciscóba költözött, ahol saját szatócs-nagykereskedést alapított.
A cég népszerű volt a szerencsevadászok között, de az igazi sikert a munkások részére készített munkásnadrág hozta meg.
Levi Straus 1873-ban egy ismerősével, Jacob Davis szabóval együtt szabadalmaztatta a rézszegecsekkel megerősített nadrágot. Az amerikai szabadalmat 139,121-es számon jegyezték be.
A később Levi's farmer néven forgalmazott farmernadrág eredetileg még nem indigó színű volt, barna pamutszövetből készült, amelyet csak később cseréltek kék festékre.
A Levi Strauss farmerek tartósságuk és minőségük miatt rendkívül népszerűvé váltak a bányászok, cowboyok és munkások körében és hamarosan az amerikai munkaruha szimbólumává vált.
A cég 1890-ben mutatta be híres "501" farmerjét, amely hamarosan a legkelendőbb stílusává vált.
A Levi's ikonikus piros fülét a hátsó zseben 1936-ban vezették be, hogy megkülönböztessék a Levi's farmert az utánzatoktól.
Korszakalkotó társadalmi lépés volt, amikor 1934-ben bemutatták az első női farmert, amelyet "Lady Levi's"-nek neveztek el. Jelenős újítás volt az is, amikor a férfiak számára az 1950-es években bevezették a cipzáras sliccel ellátott farmert.
Levi Strauss üzletemberként és a magánéletben is konzervatív elveket vallott.
„Egy becsületes ember józan ésszel többet ér, mint egy zseni józan ész nélkül” – ez volt egyik alapelve, a kereskedelemről pedig azt tartotta, hogy
Gyermekeinek – akik az alapító 1902-ben bekövetkezett halála után tovább vitték a Levi’s márkát – azt tanította, hogy
„az árunak kiváló minőségűnek kell lennie, őszintén kell képviselni, és mindenekelőtt meg kell felelnie a vásárló igényeinek."
A jótanácsok immár másfél évszázada beváltak, mert a divat nagyon is gyorsan forgó világában a Levi’s farmerek és dzsekik már a sokadik nemzedék megunhatatlan kedvencei, nem csak Amerikában, hanem az egész világon.
Kapcsolódó cikkek
- 39 millió forintos bírságot kaphat, aki otthon mos autót - furcsa törvényt hoztak ebben az országban A környezet védelme miatt született a szokatlan szabályozás.
- Alvászavarral küzd? Itt a megoldás! Számtalan trend terjed TikTokon; néhánynak van értelme, néhánynak kevésbé, a mostani azonban tudoményosan is bizonyított. Mégpedig, hogy létezik egy trópusi gyümölcs, ami segít az alvásban, ez pedig az ananász.
- Ön hallott már a stressznyelvről? Pedig Önnek is van A szeretetnyelvekről valószínűleg már egész sok ember hallott, ám létezik stressznyelv is: ez azt csoportosítja, hogy a különböző emberek hogyan kezelik a feszültséget.
- Fél szemére megvakult ez az édesanya: kiderült, hogy tüdőrákban szenved Ne hunyjunk szemet a tüdőrák lehetősége felett a látásproblémákkal küzdő betegeknél - figyelmeztetett nemrégiben egy orvos.