Hirdetés

Nagy bajban van a Wizz Air, és ez az utasokat is érinti

Nap Híre portré Nap Híre

A Wizz Air 8500 járat törlésére és kétmillió ülőhely kivonására kényszerülhet 2023 októbere és 2024 márciusa között - írja az Autoszektor.

A lap szerint az Airbus A320neo és A321neo típusok hajtóművein mikroszkopikus repedéseket találtak. A legújabb generációs hajtóművekkel kapcsolatos első problémák 2020-ban jelentkeztek, amikor az International Aero Engines - amelynek többségi részvényese az RTX - által gyártott V2500-as hajtómű egyik turbinalapátja eltörött. Mivel a Pratt & Whitney típus lapátjait ugyanúgy gyártják, mint a V2500-asokét, ekkor kezdődött meg a vizsgálati a Szövetségi Légügyi Hivatal felügyelete alatt.

A légitársaság a befektetőknek már jelezte a problémát, ami azzal jár, hogy a gépek a vizsgálat ideje alatt nem repülhetnek. Ez jelentős anyagi csapás, az első becslések szerint a kapacitás, azaz az eladható helyek számának 10%-os csökkenése várható az érintett, fél éves időszakban. Az olasz corriere napilap információi szerint a Wizz Air 307 gépéből 84-et érint a probléma, ami 132 millió eurós veszteséget jelenthet a következő hat hónapban.

Más légitársaságoknak - Volaris, Spirit Airlines, Indigo, Turkish Airlines, Sichuan, Air China és Lufthansa - is vannak ilyen hajtóművekkel felszerelt repülőik, együttesen a kár legalább 3,5 milliárd dollárra tehető.

Gregory Hayes, az RTX vezérigazgatója hétfőn, egy elemzőkkel folytatott telefonbeszélgetésen az üggyel kapcsolatban ezt mondta: "Minden szükséges erőforrást arra fordítunk, hogy a lehető legjobb módon kezeljük ezt a problémát ügyfeleink, partnereink, a vállalat és részvényeseink számára".

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés