"Vasárnap versenyezz, hétfőn eladsz": operaénekesnek készült a legendás luxusautók tervezője
35 éve, 1988. augusztus 14-én hunyt el Enzo Ferrari, akinek a világ egyik legikonikusabb és legsikeresebb luxus sportkocsi-márkájává vált.
A legendás olasz gépkocsimérnök 1898. február 20-án született az olaszországi Modenában.
Bár eredetileg operaénekesként képzelte el a jövőjét, fiatal korától kezdve szenvedélyesen érdeklődött az autók és a versenyzés iránt.
Először autóversenyzőként próbálta ki magát, az Alfa Romeo csapatának a tagja lett.
1929-ben azonban megalapította a Scuderia Ferrarit versenyistállót, ami még az Alfa Romeo autóit használta.
Híres mondása szerint
„Vasárnap versenyezz, hétfőn eladsz”,
ami azt a meggyőződését tükrözte, hogy a versenypályán elért siker az utcai autók kereskedelmi sikerét is elősegíti.
Ezt követve Enzo Ferrari 1947-ben elindította saját autógyárát, az Auto Avio Costruzionit,
amelyből végül kifejlődött a legendás Ferrari márka.
A Ferrari ikonikus logóját, a sárga alapon ágaskodó ló emblémát egy első világháborús híres vadászpilóta jelképe ihlette.
A vállalat első autója, a 125 S, V12-es motorral rendelkezett, és a Ferrari versenycsapata ettől kezdve számos győzelmet aratott olyan rangos motorsporteseményeken, mint a Mille Miglia, a Le Mans-i 24 órás verseny és a Forma-1-es világbajnokság.

A Ferrari Forma-1-es csapata, a Scuderia Ferrari pedig a kategória legsikeresebb istállója lett,
15 versenyzői és 16 konstruktőri világbajnoki címmel.
A csapathoz az évtizedek alatt olyan legendás pilóták csatlakoztak, mint
Michael Schumacher, aki 2000 és 2004 között öt világbajnokságot nyert megszakítás nélkül,
valamint Niki Lauda, Kimi Räikkönen, Gilles Villeneuve, Sebastian Vettel és Fernando Alonso.
Enzo Ferrari híres volt arról, hogy rendületlenül törekedett a tökéletességre, és autóiban nagy hangsúlyt fektetett a kiváló minőségű mérnöki munkára.
Emlékezetes mondása szerint autóinak lelke a meghajtás:
„Motorokat építek és kerekeket szerelek rájuk.”
"Az autókat ingyen adom hozzá, hiszen valaminek tartania kell a motorokat."
Magabiztosságát jelzik az olyan kiszólásai is, mint az, miszerint „az aerodinamika azoknak való, akik nem tudnak motort építeni."
Ugyanakkor határozottan kiállt a motorsport biztonsága mellett, és szorgalmazta a vezetői biztonsági felszerelések és a pályák tervezésének javítását.
Enzo Ferrari 90 évesen, 1988. augusztus 14-én hunyt el az olaszországi Maranellóban.
Kapcsolódó cikkek
- Borzalmas autóbalesetet szenvedett Gálvölgyi János Még az autójából is kirepült a Kossuth-díjas színész.
- Gáspár Győző megadta a módját, így szurkolt a Fradinak - fotó Nem akármilyen szerelést választott.
- Nem jutott szóhoz Majoros Hajnalka: ezzel fogadta őt Majka Hatalmas volt az öröm.
- Mindenki ugrásra készen figyeli, mi történik Kulcsár Edina és G.w.M körül Nagyon-nagyon furcsa, amit péntek reggel láthattak a rajongók.