Hirdetés

Mégis bejött a Netflix csodaterve, a reklámok ellenére is brutális mértékben emelkedik az előfizetők száma

Horváth Fanni portré Horváth Fanni

Tavaly év végén megugrott a Netflix regisztrációk száma, miután a cég jelszómegosztás elleni szigorításával arra ösztönözte az embereket, hogy saját fiókot hozzanak létre.

A streaming-óriás több mint 13,1 millió előfizetővel bővült a tavalyi év utolsó három hónapjában. Ez 2020 óta a legtöbb regisztráció volt bármelyik vizsgált negyedévben - adta hírül a BBC.

A Netflix közölte, hogy bízik a további növekedésben, emellett pedig már egy újabb áremelést is terveznek a platformon.

"Az áremelést szüneteltettük, miután bevezettük a reklámos megoldást. Most, hogy ezen már túl vagyunk, folytathatjuk a szokásos megközelítést" - emelte ki Greg Peters társ-vezérigazgató egy, az elemzőkkel folytatott telefonbeszélgetés során.

Kiderült az is, hogy az új tagok közül sokan a cég legolcsóbb csomagját választották, ugyanis a legtöbben nem riadtak vissza a reklámoktól. A Netflix hozzátette, abban a 12 országban - köztül az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban -, ahol a legolcsóbb előfizetés már csak reklámokkal együtt érhető el, az új regisztrálók 40 százaléka ezt választotta.

Ez ironikus fordulat egy olyan cég számára, amely évekig ellenállt a reklámok értékesítésére irányuló felhívásoknak, mondván, hogy egy ilyen lépés ártana a nézői élménynek, és adatvédelmi kockázatokkal és más kérdésekkel nehezítené az üzletmenetét.

A vállalatot azonban megrázta a 2022 első felében bekövetkezett váratlan előfizetéscsökkenés, majd a nyereség visszaesése, ami arra késztette, hogy új utakat keressen az új nézők - és több bevétel - bevonására.

A reklámok bevezetése mellett kedden kiderült, hogy a Netflix 10 évre szóló, mintegy 5 milliárd dolláros megállapodást kötött a WWE Raw-val - a profi pankráció legnépszerűbb heti showműsorával - a platformján történő élő sugározásra.

A BBC kiemelte, hogy a Netflix riválisai hasonló lépéseket tettek az elmúlt időszakban.

Az Amazon Prime Video szintén az élő sportesemények kínálatát igyekszik növelni. A Prime-tagok számára pedig e hónaptól kezdve a reklámok is meg fognak jelenni a platformon, hacsak nem kötnek drágább szerződést.

Paolo Pescatore, a PP Foresight elemzője szerint a számok igazolják a Netflix stratégiáját. "Egy újabb repesztő negyedévet értek el az év végére. Ezek a legújabb eredmények megerősítik, hogy a Netflix szilárdan a streamingszolgáltatók királya" - hangsúlyozta a szakember.

A Netflix az Egyesült Királyságban 4,99 fontot, az Egyesült Államokban pedig 6,99 dollárt kér havonta a reklámokkal ellátott standard csomagért, míg a reklámok nélküliért 10,99 fontot, illetve 15,49 dollárt.

A vállalat közölte, nem számít arra, hogy a reklámok idén érdemben hozzájárulnak a növekedéshez.

Ugyanakkor az elemzők szerint csökkenhet a Netflix új előfizetőinek a száma, amennyiben nem tudnak kiemelkedő, erős tartalmakat gyártani a nézők számára a platformra. A Netflix azonban hangsúlyozta, továbbra is azon lesznek, hogy népszerű programokat kínáljanak az emnerek számára. 

A platform kedden 18 Oscar-jelölést kapott, többek között a Bradley Cooper és Carey Mulligan főszereplésével készült Maestro című filmért.

A Netflix 2023-ra több mint 33,7 milliárd dolláros bevételt jelentett, ami több mint 6 százalékos növekedést jelent 2022-hez képest. A nyeresége pedig 5,4 milliárd dollár volt az év során, szemben az egy évvel korábbi 4,49 milliárd dollárral.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés