Hirdetés

Újabb hatalmas pofon a magyaroknak: nagyon megdrágultak a repülőjegyek

Nap Híre portré Nap Híre

Bár a légitársaságok 2019-es teljesítményük 75 százalékára tornázták vissza magukat, az áraik viszont már 40 százalékkal magasabbak. Utóbbinak oka, hogy folyamatosan emelkednek az üzemanyagárak, ráadásul a munkaerőhiány csak tovább rontja a helyzetet. 

"Az elmúlt években végbement repülőjegy-áremelkedés egyértelműen visszavezethető a Covid-járványra, és az azzal járó leállásra. Jelenleg a légi közlekedés – járatszámok, utasszámok, repülőterek forgalma alapján – a 2019-es szint kapacitásának mintegy 75 százalékán teljesít, és az ágazat szereplői abban reménykednek, hogy ez egyenletesen javul, ám ehhez sok mindennek kell teljesülni” - mondta a Népszavának Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) szóvivője.

Az általános jegyáremelkedés alól nem voltak kivételek a fapados járatok sem, amelyek energia-, az üzemanyagárak emelkedése, valamint az infláció szorításában szintén áremelésre kényszerültek a 2019-es árakhoz viszonyítva.

A tengerentúli járatok még jobban drágultak, ráadásul nincs is közvetlen járat Budapestről.  A Covid előtti években a lengyel légitársaság, a LOT indított a magyar fővárosból közvetlen járatokat az Egyesült Államokba. Jó ideje ez Budapestről csak  átszállással – München, Frankfurt, Amszterdam, London érintésével – oldható meg.

Bár a légiközlekedés szereplői abban bíznak, hogy a járatszámok és az utasforgalom újra elérje a 2019-es szintet, a hazai adatok egyelőre elmaradnak a csúcsévek utasszámaitól.  "Magyarországról 2019-ben hetente közel nyolcvan charterjárat indult olyan kedvelt nyári úti célok irányába, mint Törökország, Görögorsz

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés