Ön is kiborul, ha november elsején csokimikulást vagy karácsonyfát lát a boltokban? Lesz ez még durvább is!
Alig ocsúdtunk fel az ősz beköszöntéből, máris karácsonyi édességekkel vannak tele a boltok. Van, aki panaszkodik emiatt, mondván, mindez túl korai, de a kereskedők szemszögéből nézve érthető a sietség.
A kiskereskedők számára a karácsony és az azt megelőző pár hét az év legcsodálatosabb időszaka. Csak 2023-ban a Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség (NRF) várakozásai szerint a vásárlók fejenként körülbelül 900 dollárt költenek majd a karácsony, a hanuka és más év végi ünnepek alkalmából történő vásárlásokra. Ez természetesen magában foglalja az édességet is, amely vitathatatlanul minden ünnep fontos része - írja a BBC.
A Hershey, a világ legnagyobb csokoládégyártója, a Halloween és a húsvét mellett a téli ünnepek alatt húzza be éves bevételének negyedét. Hónapokkal azelőtt, hogy ténylegesen beköszöntene az ünnepi időszak, a kiskereskedők és az ünnepi édességgyártók már aláírják a megállapodásokat arra vonatkozóan, hogy hatalmas mennyiségben gyártják és értékesítik az édességeket. Ami nem fogy el, az mindkét fél számára drága veszteség.
Mivel a kiskereskedők versenyeznek az ünnepi bevételért, az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy a riválisok reklámjai, promóciói és eladásai közepette profitot termeljenek, ha egy kicsit korábban kezdik el az értékesítést.
"Amikor az egyik kiskereskedő korán elkezdi árulni a karácsonyi édességeket, akkor a többiek követik a példáját, hogy versenyképesek maradjanak" - mondja Jason Dubroy, egy torontói független kiskereskedelmi elemző.
Egyes kiskereskedők nem is várnak november 1-jéig, van, ahol már szeptemberben feltűnnek a karácsonyi édességek, csokimikulások. A tárgyi ajándékokkal ellentétben az ünnepi édesség olcsó, még a magas infláció és a meredek kamatlábak idején is - és Dubroy szerint sokan idén a drágább ajándékok helyett is inkább a csokik, cukorkák felé fordulnak.
Az alacsony árak és a korai megjelenés dupla profitot is hozhat: a vásárlók lecsaphatnak az olcsóbb édességekre novemberben, de aztán néhány hét (vagy talán nap) alatt elfogy az összes, és végül vissza kell térniük a boltba, hogy az ünnepekre újra feltöltsék a készleteiket.
"Azt, hogy a termék ki van téve a kirakatba, az agyunk úgy értelmezi, hogy a termék fizikai elérhetőségbe került, vagyis ott az üzenet, hogy mi is megkaphatjuk" - mondja Dubroy.
És még ha sokan panaszkodnak is, hogy túl korán érkeznek az ünnepi termékek a boltokba, az adatok azt mutatják, hogy igenis szeretnek korán vásárolni. Az NRF jelentése szerint az emberek mintegy 43%-a általában már november előtt elkezd bevásárolni az ünnepekre.
Kapcsolódó cikkek
- Kellemes utazásra készült egy fiatal nő, de ami reptéren történt vele, arra legrosszabb rémálmaiban sem számított Egy fiatal texasi lány egyedül utazott volna, a repülőtéren azonban olyan üzenetet kapott, hogy a hideg is kirázta. A történteket meg is osztotta a követőivel.
- Miért látjuk egyre többet a sarki fényt? Itt a NASA magyarázata Az utóbbi néhány évben egyre gyakoribb látványossággá vált a sarki fény, ami korábban egy egyszeri eseménynek számított, vagy egy bakancslistás utazást jelentett az északi sarkköre. Csütörtök éjjel az északi fény lenyűgöző színei ismét szabad szemmel láthatóak voltak az Egyesült Államok nagy részén. De nemcsak Amerikában látható egyre többször a különleges jelenség, májusban a magyarokat is elkápráztatta a sarki fény, és legutóbb három nappal ezelőtt, október 10-én csodálhattuk meg a jelenséget a hazánkban. De vajon mi az oka annak, hogy mostanában olyan gyakran látni lehet az északi fényt?
- Megoldódhatott a 100 éves rejtély: megtalálták az eltűnt hegymászó lábfejét a Mount Everesten A Mount Everesten találtak egy lábfejet, amelyről úgy gondolják, hogy egy 100 évvel ezelőtt eltűnt brit hegymászóé volt, és ezzel a felfedezéssel a hegymászás egyik legnagyobb rejtélyét oldották meg.
- Elon Musk atomot robbantott: bemutatta a Tesla régóta várt robottaxiját, a Cybercabot A Tesla vezére, Elon Musk csütörtök este a kaliforniai Burbankben található Warner Bros stúdióban mutatta be a cég régóta várt robottaxiját, a Cybercabot.