Ön is kiborul, ha november elsején csokimikulást vagy karácsonyfát lát a boltokban? Lesz ez még durvább is!
Alig ocsúdtunk fel az ősz beköszöntéből, máris karácsonyi édességekkel vannak tele a boltok. Van, aki panaszkodik emiatt, mondván, mindez túl korai, de a kereskedők szemszögéből nézve érthető a sietség.
A kiskereskedők számára a karácsony és az azt megelőző pár hét az év legcsodálatosabb időszaka. Csak 2023-ban a Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség (NRF) várakozásai szerint a vásárlók fejenként körülbelül 900 dollárt költenek majd a karácsony, a hanuka és más év végi ünnepek alkalmából történő vásárlásokra. Ez természetesen magában foglalja az édességet is, amely vitathatatlanul minden ünnep fontos része - írja a BBC.
A Hershey, a világ legnagyobb csokoládégyártója, a Halloween és a húsvét mellett a téli ünnepek alatt húzza be éves bevételének negyedét. Hónapokkal azelőtt, hogy ténylegesen beköszöntene az ünnepi időszak, a kiskereskedők és az ünnepi édességgyártók már aláírják a megállapodásokat arra vonatkozóan, hogy hatalmas mennyiségben gyártják és értékesítik az édességeket. Ami nem fogy el, az mindkét fél számára drága veszteség.
Mivel a kiskereskedők versenyeznek az ünnepi bevételért, az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy a riválisok reklámjai, promóciói és eladásai közepette profitot termeljenek, ha egy kicsit korábban kezdik el az értékesítést.
"Amikor az egyik kiskereskedő korán elkezdi árulni a karácsonyi édességeket, akkor a többiek követik a példáját, hogy versenyképesek maradjanak" - mondja Jason Dubroy, egy torontói független kiskereskedelmi elemző.
Egyes kiskereskedők nem is várnak november 1-jéig, van, ahol már szeptemberben feltűnnek a karácsonyi édességek, csokimikulások. A tárgyi ajándékokkal ellentétben az ünnepi édesség olcsó, még a magas infláció és a meredek kamatlábak idején is - és Dubroy szerint sokan idén a drágább ajándékok helyett is inkább a csokik, cukorkák felé fordulnak.
Az alacsony árak és a korai megjelenés dupla profitot is hozhat: a vásárlók lecsaphatnak az olcsóbb édességekre novemberben, de aztán néhány hét (vagy talán nap) alatt elfogy az összes, és végül vissza kell térniük a boltba, hogy az ünnepekre újra feltöltsék a készleteiket.
"Azt, hogy a termék ki van téve a kirakatba, az agyunk úgy értelmezi, hogy a termék fizikai elérhetőségbe került, vagyis ott az üzenet, hogy mi is megkaphatjuk" - mondja Dubroy.
És még ha sokan panaszkodnak is, hogy túl korán érkeznek az ünnepi termékek a boltokba, az adatok azt mutatják, hogy igenis szeretnek korán vásárolni. Az NRF jelentése szerint az emberek mintegy 43%-a általában már november előtt elkezd bevásárolni az ünnepekre.
Kapcsolódó cikkek
- Ez a cuki víziló bébi az ujjai köré csavarta a világot, mindenki Moo Dengre kíváncsi Egy víziló bébi okoz éppen hatalmas őrületet Thaiföldön.
- Ezeket mindenki imádni fogja: új emojik érkeznek az okostelefonokba Az Unicode Standard a héten jelentette be, hogy hamarosan nyolc új emoji érkezik az okostelefonokba, amelyek között lesz egy szem alatti táskákat ábrázoló arc, egy ujjlenyomat emoji, egy lila folt szimbólum, egy retek, egy lombtalan fa, egy hárfa és egy lapát. Ezek mellett egy új zászló is érkezik a gyűjteménybe: a La Manche-csatornában található sziget, Sark hivatalos zászlaja lesz elérhető. A felhasználók körében máris nagyon népszerűek az új hangulatjelek, és az abszolút kedvenc az az emoji, amelyiknek karikás a szeme.
- "Olyan volt, mintha szétlapítottak volna" – Videón, ahogy Károly királyt leteperi egy csoport új-zélandi sportoló Egy csapat fiatal rögbis lányok hozták teljesen zavarba Károly királyt, akit egy hatalmas csoportos ölelésbe zártak.
- Hogy micsoda!? A Netflix sikersorozatában kapott szerepet a francia first lady Brigitte Macron, Franciaország first ladyje cameo-szerepet kapott az Emily in Paris című sikersorozat legújabb évadának egyik részében.