Egy víziló bébi okoz éppen hatalmas őrületet Thaiföldön.
Moo Deng - a név nagyjából "ugráló malac"-nak fordítható - egy két hónapos nőstény törpe víziló, és a róla készült tartalmak vírusként terjednek az interneten, és rengeteg embert vonzanak egy Pattaya városához közeli állatkertben.
A Khao Kheow Nyílt Állatkert szerint a látogatók száma megduplázódott az állat júliusi születése óta - írja a BBC.
Az állatkert igazgatója azonban felszólította az embereket, hogy viselkedjenek jól, amikor Moo Denget látogatják, miután olyan videók kerültek elő, amelyeken látható, hogy a látogatók rosszul bánnak az állattal.
"Ezek a viselkedések nemcsak kegyetlenek, hanem veszélyesek is" - jelentette ki Narongwit Chodchoi az interneten közzétett nyilatkozatában.
A közösségi médiában közzétett videókon látható, amint egyes látogatók kagylót dobálnak, sőt, még vizet is fröcskölnek Moo Dengre, hogy megpróbálják álmából felébreszteni.
Narongwit elmondta, hogy az állatkert térfigyelő kamerákat szerelt fel a ketrecek köré, és jogi lépésekkel fenyegeti azokat, akik rosszul bánnak a víziló bébivel.
Hozzátette, Moo Denget akkor a legjobb meglátogatni, amikor ébren van.
A törpe vízilovak Nyugat-Afrikában őshonosak, és a Nemzetközi Természetvédelmi Unió (IUCN) a "veszélyeztetett" kategóriába sorolta őket. A szakértők szerint kevesebb mint 3000 példány maradt belőlük életben a vadonban.
"Megszállottja vagyok Moo Dengnek - egész nap a királynőre gondoltam" - írta egy felhasználó az X-en.
Egy másik azt írta: "Ez egy nagyszerű dolog: nem tudok semmi másról, ami most a világon történik, csak Moo Dengről".
A Bangkoktól mintegy 100 km-re délkeletre található Khao Kheow Nyílt Állatkert minden bizonnyal hasznot húzott a hírességgé vált víziló körüli felhajtásból.
Születése óta az állatkert legutóbbi 150 közösségi médiában közzétett bejegyzéséből 128 Moo Dengről szólt.
Az állatkertben és az interneten már megvásárolható egy sor árucikk - köztük egy víziló ihlette póló és nadrág kombináció.
Más márkák is megpróbálták pénzt csinálni az apró állatból. A Sephora szépségápolási kiskereskedés korábban egy Moo Deng-ihlette pirosító-csomagot hirdette meg, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy "úgy viseljék a pirosítót, mint egy víziló bébi".
Moo Deng a hagyományos médiában is hatalmas sikert ért el.
Ezen a héten debütált a nemzetközi televízióban, miután az All-Nippon News Network, egy japán televíziós csatorna stábja ellátogatott az állatkertbe, hogy riportot forgasson a víziló szupersztárról.
Még a Thai Királyi Nagykövetség is melegen üdvözölte Moo Denget a közösségi média csatornáin.
Mint a nagykövetség csütörtökön az X-en posztolta: "Nagyon energikus és aranyos megjelenése megnyugtató".
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!
Kapcsolódó cikkek
- Tényleg itt tartunk? Sok iPhone-os nem hajlandó randizni Android-rajongóval Egy nemrégiben készült felmérés feltárta az Android és az iPhone felhasználók között zajló drámát. Az eredmények megdöbbentőek voltak, kiderült ugyanis, hogy az Android-felhasználóknak még a szerelmi életére is hatással lehet a választásuk.
- Soha nem találná ki, mi tette tönkre a fiatal pár nagy napját Kata és Fülöp legrosszabb rémálmukban sem gondolták volna, hogy pont az esküvőjük napján lopják meg őket. Míg mindenki felhőtlenül szórakozott, a tolvaj teljes lelki nyugalommal válogatott a nászajándékok között.
- Sokkoló részletek Melania Trump könyvében: így ismerkedett meg igazából Donald Trumppal Az egykori first lady a most megjelent könyvének egyik fejezetében arról értekezett, hogyan ismerkedett meg férjével, Donald Trumppal.
- Erre várt mindenki: Curtis elárulta, hogy mikor jöhet az esküvő Curtisék az eljegyzés után elárulták, mikor jöhet az esküvő.