Egy víziló bébi okoz éppen hatalmas őrületet Thaiföldön.
Moo Deng - a név nagyjából "ugráló malac"-nak fordítható - egy két hónapos nőstény törpe víziló, és a róla készült tartalmak vírusként terjednek az interneten, és rengeteg embert vonzanak egy Pattaya városához közeli állatkertben.
A Khao Kheow Nyílt Állatkert szerint a látogatók száma megduplázódott az állat júliusi születése óta - írja a BBC.
Az állatkert igazgatója azonban felszólította az embereket, hogy viselkedjenek jól, amikor Moo Denget látogatják, miután olyan videók kerültek elő, amelyeken látható, hogy a látogatók rosszul bánnak az állattal.
"Ezek a viselkedések nemcsak kegyetlenek, hanem veszélyesek is" - jelentette ki Narongwit Chodchoi az interneten közzétett nyilatkozatában.
A közösségi médiában közzétett videókon látható, amint egyes látogatók kagylót dobálnak, sőt, még vizet is fröcskölnek Moo Dengre, hogy megpróbálják álmából felébreszteni.
Narongwit elmondta, hogy az állatkert térfigyelő kamerákat szerelt fel a ketrecek köré, és jogi lépésekkel fenyegeti azokat, akik rosszul bánnak a víziló bébivel.
Hozzátette, Moo Denget akkor a legjobb meglátogatni, amikor ébren van.
A törpe vízilovak Nyugat-Afrikában őshonosak, és a Nemzetközi Természetvédelmi Unió (IUCN) a "veszélyeztetett" kategóriába sorolta őket. A szakértők szerint kevesebb mint 3000 példány maradt belőlük életben a vadonban.
"Megszállottja vagyok Moo Dengnek - egész nap a királynőre gondoltam" - írta egy felhasználó az X-en.
Egy másik azt írta: "Ez egy nagyszerű dolog: nem tudok semmi másról, ami most a világon történik, csak Moo Dengről".
A Bangkoktól mintegy 100 km-re délkeletre található Khao Kheow Nyílt Állatkert minden bizonnyal hasznot húzott a hírességgé vált víziló körüli felhajtásból.
Születése óta az állatkert legutóbbi 150 közösségi médiában közzétett bejegyzéséből 128 Moo Dengről szólt.
Az állatkertben és az interneten már megvásárolható egy sor árucikk - köztük egy víziló ihlette póló és nadrág kombináció.
Más márkák is megpróbálták pénzt csinálni az apró állatból. A Sephora szépségápolási kiskereskedés korábban egy Moo Deng-ihlette pirosító-csomagot hirdette meg, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy "úgy viseljék a pirosítót, mint egy víziló bébi".
Moo Deng a hagyományos médiában is hatalmas sikert ért el.
Ezen a héten debütált a nemzetközi televízióban, miután az All-Nippon News Network, egy japán televíziós csatorna stábja ellátogatott az állatkertbe, hogy riportot forgasson a víziló szupersztárról.
Még a Thai Királyi Nagykövetség is melegen üdvözölte Moo Denget a közösségi média csatornáin.
Mint a nagykövetség csütörtökön az X-en posztolta: "Nagyon energikus és aranyos megjelenése megnyugtató".
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!
Kapcsolódó cikkek
- Így vált Mariah Carey "All I Want for Christmas is You" című dala három évtized alatt karácsonyi klasszikussá Amikor 1994-ben megjelent, még csak kis feltűnést keltett - de 30 évvel később is ez a szám az ünnepi szezon egyik meghatározó dala. Mi a siker titka?
- Nagyon kemény döntést hozott a világsztár sportoló: egy időre visszavonul a közösségi médiától LeBron James szerdán bejelentette, hogy szünetet tart a közösségi médiában.
- Videón a nagy találkozás: a világ legalacsonyabb és legmagasabb nője együtt teázott A világ legmagasabb és a világ legalacsonyabb nője Londonban találkozott egy délutáni teára, hogy megünnepeljék a Guinness-rekordok napját.
- Elszabadult a pokol a levegőben: menet közben ki akarta nyitni a repülőgép ajtaját egy utas Kitört a káosz a Milwaukee és Dallas-Fort Worth közötti járaton kedden, amikor egy engedetlen utas megpróbálta erőszakkal kinyitni a repülőgép ajtaját kb. 9 144 méter magasságban. A közbiztonsági jelentések és egy szemtanú beszámolója szerint a többi utas nem hagyta annyiban az ámokfutást: lefogták és szigetelőszalaggal a székéhez ragasztották az utastársukat.