Egy víziló bébi okoz éppen hatalmas őrületet Thaiföldön.
Moo Deng - a név nagyjából "ugráló malac"-nak fordítható - egy két hónapos nőstény törpe víziló, és a róla készült tartalmak vírusként terjednek az interneten, és rengeteg embert vonzanak egy Pattaya városához közeli állatkertben.
A Khao Kheow Nyílt Állatkert szerint a látogatók száma megduplázódott az állat júliusi születése óta - írja a BBC.
Az állatkert igazgatója azonban felszólította az embereket, hogy viselkedjenek jól, amikor Moo Denget látogatják, miután olyan videók kerültek elő, amelyeken látható, hogy a látogatók rosszul bánnak az állattal.
"Ezek a viselkedések nemcsak kegyetlenek, hanem veszélyesek is" - jelentette ki Narongwit Chodchoi az interneten közzétett nyilatkozatában.
A közösségi médiában közzétett videókon látható, amint egyes látogatók kagylót dobálnak, sőt, még vizet is fröcskölnek Moo Dengre, hogy megpróbálják álmából felébreszteni.
Narongwit elmondta, hogy az állatkert térfigyelő kamerákat szerelt fel a ketrecek köré, és jogi lépésekkel fenyegeti azokat, akik rosszul bánnak a víziló bébivel.
Hozzátette, Moo Denget akkor a legjobb meglátogatni, amikor ébren van.
A törpe vízilovak Nyugat-Afrikában őshonosak, és a Nemzetközi Természetvédelmi Unió (IUCN) a "veszélyeztetett" kategóriába sorolta őket. A szakértők szerint kevesebb mint 3000 példány maradt belőlük életben a vadonban.
"Megszállottja vagyok Moo Dengnek - egész nap a királynőre gondoltam" - írta egy felhasználó az X-en.
Egy másik azt írta: "Ez egy nagyszerű dolog: nem tudok semmi másról, ami most a világon történik, csak Moo Dengről".
A Bangkoktól mintegy 100 km-re délkeletre található Khao Kheow Nyílt Állatkert minden bizonnyal hasznot húzott a hírességgé vált víziló körüli felhajtásból.
Születése óta az állatkert legutóbbi 150 közösségi médiában közzétett bejegyzéséből 128 Moo Dengről szólt.
Az állatkertben és az interneten már megvásárolható egy sor árucikk - köztük egy víziló ihlette póló és nadrág kombináció.
Más márkák is megpróbálták pénzt csinálni az apró állatból. A Sephora szépségápolási kiskereskedés korábban egy Moo Deng-ihlette pirosító-csomagot hirdette meg, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy "úgy viseljék a pirosítót, mint egy víziló bébi".
Moo Deng a hagyományos médiában is hatalmas sikert ért el.
Ezen a héten debütált a nemzetközi televízióban, miután az All-Nippon News Network, egy japán televíziós csatorna stábja ellátogatott az állatkertbe, hogy riportot forgasson a víziló szupersztárról.
Még a Thai Királyi Nagykövetség is melegen üdvözölte Moo Denget a közösségi média csatornáin.
Mint a nagykövetség csütörtökön az X-en posztolta: "Nagyon energikus és aranyos megjelenése megnyugtató".
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!
Kapcsolódó cikkek
- Őrjöngenek az iPhone-osok: az új frissítés megöli a telefon akksiját Az Apple felhasználói nagyon kiakadtak a legújabb szoftverfrissítés miatt, ugyanis tapasztalataik szerint mióta letöltötték az iOS 18-at, azóta drasztikusan visszaesett az iPhone-ok teljesítménye.
- Orbán Viktor olyat tett az árvízi védekezés közben, amire senki sem számított A miniszterelnök a közösségi oldalán osztott meg egy friss fotót.
- Az árvíz miatt se kerül egy métert se a legkeményebb budapesti bringás Videó készült egy férfiról, aki a hatalmas víztömeg látványától sem riadt meg: a legteljesebb nyugalomban átbiciklizett a derékig érő vízben.
- Katalin hercegné egy percig sem tétlenkedik: máris újra munkába állt a hercegné Katalin hercegné szeptember 17-én kezdett újra dolgozni a kemoterápia befejezése után.