Hirdetés

Ez a cuki víziló bébi az ujjai köré csavarta a világot, mindenki Moo Dengre kíváncsi

Horváth Fanni portré Horváth Fanni

Egy víziló bébi okoz éppen hatalmas őrületet Thaiföldön.

Fotó: x.com/Khao Kheow Open Zoo
Fotó: x.com/Khao Kheow Open Zoo

Moo Deng - a név nagyjából "ugráló malac"-nak fordítható - egy két hónapos nőstény törpe víziló, és a róla készült tartalmak vírusként terjednek az interneten, és rengeteg embert vonzanak egy Pattaya városához közeli állatkertben.

A Khao Kheow Nyílt Állatkert szerint a látogatók száma megduplázódott az állat júliusi születése óta - írja a BBC.

Az állatkert igazgatója azonban felszólította az embereket, hogy viselkedjenek jól, amikor Moo Denget látogatják, miután olyan videók kerültek elő, amelyeken látható, hogy a látogatók rosszul bánnak az állattal.

"Ezek a viselkedések nemcsak kegyetlenek, hanem veszélyesek is" - jelentette ki Narongwit Chodchoi az interneten közzétett nyilatkozatában.

"Meg kell védenünk ezeket az állatokat, és biztosítani kell számukra a biztonságos és kényelmes környezetet".

A közösségi médiában közzétett videókon látható, amint egyes látogatók kagylót dobálnak, sőt, még vizet is fröcskölnek Moo Dengre, hogy megpróbálják álmából felébreszteni.

Fotó: x.com/Khao Kheow Open Zoo
Fotó: x.com/Khao Kheow Open Zoo

Narongwit elmondta, hogy az állatkert térfigyelő kamerákat szerelt fel a ketrecek köré, és jogi lépésekkel fenyegeti azokat, akik rosszul bánnak a víziló bébivel.

Hozzátette, Moo Denget akkor a legjobb meglátogatni, amikor ébren van.

A törpe vízilovak Nyugat-Afrikában őshonosak, és a Nemzetközi Természetvédelmi Unió (IUCN) a "veszélyeztetett" kategóriába sorolta őket. A szakértők szerint kevesebb mint 3000 példány maradt belőlük életben a vadonban.

"Megszállottja vagyok Moo Dengnek - egész nap a királynőre gondoltam" - írta egy felhasználó az X-en.

Egy másik azt írta: "Ez egy nagyszerű dolog: nem tudok semmi másról, ami most a világon történik, csak Moo Dengről".

A Bangkoktól mintegy 100 km-re délkeletre található Khao Kheow Nyílt Állatkert minden bizonnyal hasznot húzott a hírességgé vált víziló körüli felhajtásból.

Születése óta az állatkert legutóbbi 150 közösségi médiában közzétett bejegyzéséből 128 Moo Dengről szólt.

Az állatkertben és az interneten már megvásárolható egy sor árucikk - köztük egy víziló ihlette póló és nadrág kombináció.

Más márkák is megpróbálták pénzt csinálni az apró állatból. A Sephora szépségápolási kiskereskedés korábban egy Moo Deng-ihlette pirosító-csomagot hirdette meg, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy "úgy viseljék a pirosítót, mint egy víziló bébi".

Fotó: x.com/Khao Kheow Open Zoo
Fotó: x.com/Khao Kheow Open Zoo

Moo Deng a hagyományos médiában is hatalmas sikert ért el.

Ezen a héten debütált a nemzetközi televízióban, miután az All-Nippon News Network, egy japán televíziós csatorna stábja ellátogatott az állatkertbe, hogy riportot forgasson a víziló szupersztárról.

Még a Thai Királyi Nagykövetség is melegen üdvözölte Moo Denget a közösségi média csatornáin.

Mint a nagykövetség csütörtökön az X-en posztolta: "Nagyon energikus és aranyos megjelenése megnyugtató".

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés