Hirdetés

Bajban a Netflix, lecsap a fióklopókra

 portré

Gyenge a bevétel, lopják a fiókokat, csökken az előfizetők száma. Több pénzt akar, hát bekeményítene a Netflix.

Több mint egy évtized óta először kell szembe nézniük a lanyhuló kereslettel. Az első negyedévben mintegy 200 000 előfizetést veszítettek el, a felhasználók száma világszerte 221,6 millióra csökkent a harmadik hónap végére.

A Netflix most le akar csapni a hozzáférési adatait megosztó felhasználókra.

A koronavírus-járvány kezdetén a Netflixet még a válság egyik nagy nyertesének tartották, de az év eleje óta a részvényeik árfolyama több mint 40 százalékot esett. Az ügyfélvesztés egyik oka az ukrajnai háború: leállt az oroszországi üzlet, ez egy csapásra 700 000 előfizető elvesztését eredményezte. De a Netflix, ha nem veszít, hanem növekszik, akkor is elmaradt volna a saját várakozásaitól. Ami még rosszabb, a szolgáltatás mintegy kétmillió ügyfél elvesztésével számol a következő negyedévben.

Okolni lehet mindezért az okostévék eladásának csökkenését, az inflációt, de a Netflix szemében az igazi szálka a fióklopás, az adatok átadása. Becsléseik szerint több mint 100 millió háztartásban ingyen élvezik a cég szolgáltatását. Amikor még magas volt a növekedés, szemet hunytak felette - de most a Netflix már nem akar tétlenül ülni - írja a krone.at a Netflix közleménye alapján.

A Netflix az IP-címek segítségével kívánja meghatározni, hogy a felhasználók hol érik el a szolgáltatást. Akár egy évbe is telhet, mire a rendszert üzembe helyezik világszerte. Ám akit csaláson érnek, arra lecsapnak... bár még nem dolgozták ki, hogyan és mennyire fájdalmasan.

Cimkék:
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés