Amy Winehouse rajongói kiakadtak, már a megjelenése előtt lehúzták a sztárról készült életrajzi filmet
Amy Winehouse rövid élete során zenei legendává vált, de zűrös magánéletét gyakran górcső alá vette a bulvársajtó.
A Blake Fielder-Civillel való kapcsolata a bulvársajtó címlapjaira került, és a fotósok akkor is üldözték, amikor a legsebezhetőbb volt.
A Back to Black című film Winehouse útját követi végig észak-londoni tinédzserkorától egészen a nemzetközi megasztárrá válás útjáig.
Winehouse-t Marisa Abela játssza, aki a legutóbb a nagysikerű Barbie filmben és a BBC Industry című drámájában tűnt fel. A Skins és a This Is England színésze, Jack O'Connell pedig Fielder-Civil szerepét kapta meg az alkotásban.
Taylor-Johnson, aki 2009-ben a Nowhere Boy című John Lennon-életrajzi filmet is rendezte, azt mondta, hogy a forgatás előtt szeretett volna találkozni Fielder-Civillel, de nem volt rá lehetősége.
"Meg kellett értenünk, hogy Amy miért szeretett bele, így tehát nem arról volt szó, hogy egydimenziós gonosztevőt csináljunk belőle" - tette hozzá. "Belé kellett szeretnünk, hogy megértsük, miért írta az egyik legcsodálatosabb albumot Amy a kettőjük szerelméről".
Taylor-Johnson és Abela bár nem találkozott Amy Winehouse volt férjével, de az énekesnő családjának más tagjaival igen.
A rendezőnő a forgatás megkezdése előtt "tiszteletből" meglátogatta Winehouse szüleit.
Amy családja pedig később meglátogatta a stábot a forgatáson, és találkozott Abelával is, amikor Amy-nek volt öltözve. A színésznő úgy fogalmazott, hogy "hihetetlenül fontos volt számomra, hogy tisztelettudó legyek, és tisztában legyek ennek a pillanatnak az érzékenységével".
A Winehouse-ról szóló filmes életrajzi film nem örvendett általános népszerűségnek, egyesek szerint túl korán készült el, ugyanis az énekesnő 2011-ben halt meg alkoholmérgezés miatt. Mindössze 27 éves volt.
A Back to Black előzetesének megjelenése után néhány rajongó arra panaszkodott, hogy Abela nem hasonlít eléggé a néhai énekesnőre.
Abela énekel a filmben, de azt mondja, "megkönnyebbülés volt" számára, hogy ez nem volt előfeltétele annak, hogy elvállalja a szerepet, és azt mondja, hogy "csodálattal" tekintett Winehouse-ra.
A színésznő a forgatás előtt énekórákat vett. "Számomra ez nagyon fontos volt, ugyanis a zene volt az a médium, amellyel Amy el akarta mesélni a történetét, és ha úgy énekelsz, hogy az hasonlít Amy éneklési stílusára, akkor minden történetet úgy tudsz elmesélni, ahogy ő akarta volna" - fogalmazott a film sztárja.
"Annyira izgatott voltam amiatt, hogy a filmmel kapcsolatba kerülhettem Amyvel, a lánnyal, majd Amyvel, az énekesnővel, akiből ikon lett".
Taylor-Johnson hozzátette, fontos volt számára, hogy olyasvalakit válasszon, aki nem próbál kényszeresen hasonlítani Amyre.
A filmről még nem jelentek meg kritikák, de Barbara Ellen nemrég a The Observerben írt a szereposztásra érkezett rajongói reakciókról: "Nincs szükségem Amy Winehouse tökéletes ábrázolására. A színészi játék minősége a kulcs".
Abela énekléséről szólva hozzátette: "Abela nem Amy pontos énekes hasonmása - az egyetlen ésszerű reakció az lehet, hogy na és? Ha a Winehouse-varázslatot ilyen könnyű lenne reprodukálni, akkor [felmerülne a kérdés], hogy mi tette őt olyan különlegessé".
Winehouse vesszőfutása a film egyik fő témája, ahogy a paparazzók a háza előtt táboroztak és folyamatosan ostromolták őt. Az egyik jelenetben egy gyógyszertár előtt elesik, a fotósok pedig a legjobb képért küzdenek, és nem segítenek neki felállni.
Lehet, hogy ezek dramatizált események, de a média Amyvel szembeni bánásmódja jól dokumentált. Ha visszanézzük az énekesnőről írt cikkeket, amikor függőségének csúcsán volt, akkor sok kellemetlen olvasmányt találhatunk.
- olvasható az egyik oldalon. Egy másik azt írja: "Durva, amikor a karodra tetovált pin-up lány is jobban néz ki, mint te".
De vajon Amy halála óta megváltozott-e a média? És vajon most is megtörténne ugyanaz, ahogy a bulvársajtó Winehouse-szal és más sztárokkal, például Britney Spearsszel bánt a 2000-es években?
Arra a kérdésre, hogy a társadalom és a média továbblépett-e, Taylor-Johnson így válaszolt: "Volt, hogy úgy éreztem, hogy talán már eljutottunk oda, hogy ez most már nem történhetne meg - de ma ismét úgy érzem, hogy mégis megtörténik"
Abela és Taylor-Johnson is azt szeretné, ha filmjük megmutatná, milyen hihetetlen zenész volt Winehouse. "Szerintem úgy érezné, hogy egyfajta ajándékként adtuk vissza neki a zenéjét, más megvilágításban" - mondja a rendező. "Remélhetőleg büszke lenne rá és ránk is."
Abela hozzátetette: "És magára is, az eredményei listájára, és arra, amit nagyon fiatal nőként képes volt létrehozni".
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!
Kapcsolódó cikkek
- Máris ledobta az atomot a Sziget: a 2025-ös fesztiválhoz hasonlót még nem látott a világ Megérkeztek az első hírek a 2025-ös Szigetről: a szervezők szerint a fesztivál változatosabb lesz, mint valaha, az például már kiderült, hogy újratervezik a fesztivál éjszakai életét.
- Új helyre költözik a Heti Napló, mutatjuk a részleteket Önálló YouTube-csatornát indított az ATV a népszerű magazinműsor, a Heti Napló Sváby Andrással tartalmai számára. A Heti Napló most vasárnap adásba kerülő friss tartalmai már itt lesznek láthatók.
- Szeretne egy pisztolyt rántó Orbán Viktort vagy Magyar Péter ábrázoló festményt? Itt a nagy lehetőség Magyar Péter megvett egy festményt, ami aranyszín alapon ábrázolja a pisztolyt rántó Orbánt és egy másikat, ami őt magát, a képeket pedig el fogja árverezni.
- Fantasztikus dolog történik Budapesten A Monet Immersive Experience kiállításon különleges utazásban volt részem, hiszen a BOK Csarnokban most megnyílt tárlat valóban Monet világát tárja elénk. Már az első lépések után éreztem, hogy ez nem egy szokványos kiállítás lesz – itt Monet lenyűgöző látomásai és impresszionista ecsetvonásai valóban életre kelnek, hála a legmodernebb technológiáknak.