Hirdetés

Már csak ez hiányzott: durva áremelést jelentettek be

Garai Kitti portré Garai Kitti

A Spotify emelni fogja az árakat és új alapcsomagot vezet be. 

A Spotify Technology április végéig öt piacon, köztük az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és Pakisztánban körülbelül 1-2 dollárral kívánja emelni csomagjainak árait. A hírre a svéd zenei streaming szolgáltatás részvényei - amelyek az Apple és az Amazon rivális szolgáltatásaival versenyeznek - szerdán több mint 5%-kal emelkedtek. Emellett a Spotify még az idén emelni fogja az árait az Egyesült Államokban is - írja a New York Post. 

A vállalat egy új alapcsomagot is be fog vezetni, amely zenét és podcastokat kínál majd az egyéni prémiumcsomag jelenlegi havi 11 dolláros áráért. Ez lesz az első új árképzési opció a Spotify választékából. 

Az új árazás értelmében az egyéni csomagok havonta körülbelül 1 dollárral, míg a családi csomagok és a pároknak szóló úgynevezett duó csomagok 2 dollárral emelkednek. A cég honlapja szerint szerint a Spotify havi prémium csomagja egy embernek 10,99 dollárba, a pároknak 14,99 dollárba, míg a családoknak 16,99 dollárba fog kerülni az Egyesült Államokban.

Daniel Ek vezérigazgató korábban azt mondta, hogy a vállalatnak "rengeteg karja van, amit megmozgathat, beleértve az áremeléseket is". Hozzátette, a podcastokba történő beruházások 2023-ban is húzóerőt jelentenek. 

A vállalat egy reklámokkal támogatott, korlátozott funkciókkal rendelkező ingyenes szolgáltatást és egy előfizetéses, fizetős szolgáltatást kínál, amely hozzáférést biztosít az összes funkciójához. A cég bevételeinek nagy része a prémium előfizetőktől származik. Egy esetleges áremelés pedig segíthet a nyereségesség növelésében a vállalatnál, ami egyébként az előfizetők számának erőteljes növekedésére számít.

Küzd a felhasználókért a Spotify

Hivatkozás másolása

A vállalat podcastokat és hangoskönyveket tartalmazó ajánlatokat vezetett be annak érdekében, hogy csökkentse a zeneipartól való függőséget, és több felhasználót nyerjen magának. Emellett tartalomlicenc-szerződéseket kötött olyan cégekkel, mint a Universal Music Group, a Sony Music Entertainment és a Warner Music Group. Tavaly év végére a Spotify platformján streamelt audiotartalmak 74%-át az ilyen cégek tartalma tette ki.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés