Hirdetés

Megjelent a piacon a vetélytárs: végleg befellegezhet a Sheinnek és a Temunak?

Horváth Fanni portré Horváth Fanni

Az Amazon elindította a Haul nevű új outletét, amely 20 dollárban maximálja az eladásra kínált termékek árát, hogy felvegye a versenyt a Temu és a Shein olcsó kínai kiskereskedőkkel.

Az online vásárlási óriás szerdán mutatta be a Haul-t, amely kizárólag mobilon, a Shopping alkalmazásban érhető el az amerikai vásárlók számára.

A vásárlók "őrülten alacsony árakra” számíthatnak a Haul termékeknél, amelyeknél az alacsony ár miatt a vevő tolerálja az akár két hetes szállítási időt is.

Az Amazon kínai e-kereskedelmi riválisai az elmúlt években gyors növekedést értek el, de az egyre olcsóbb termékek előállításának és szállításának környezeti hatásai miatt kritikával is szembesültek - olvasható a BBC oldalán.

"A Temu és a Shein mind az import kiskapuk kihasználása, mind a pazarlás és a környezeti felelőtlenség miatt szembesült a visszatetszéssel” - mondta Sucharita Kodali, a Forrester kiskereskedelmi elemzője.

"Úgy tűnik, ez az erőfeszítés ugyanezekkel a kihívásokkal küzd” - mondta az Amazon Haulról.

A Haul az Amazon régóta várt előretörését jelenti az olcsóbb, hosszabb szállítási idővel rendelkező áruk értékesítésében - ez az üzleti modell, amely a Temu és a Shein felemelkedését is elősegítette.

A szabályozó hatóságok azonban világszerte növekvő óvatosságot mutatnak a tömegárukat nagyon alacsony önköltségi áron értékesítő platformok térnyerésével kapcsolatban.

Októberben az Európai Bizottság is eljárást indított a Temu ellen, mivel aggályai szerint nem sikerül megakadályozni az illegális termékek értékesítését.

Az Amazon az alacsony árakat a Haul kínálatának központi elemévé tette.

A 20 dolláros maximális ár mellett a legtöbb termék ára kevesebb mint 10 dollár lesz.

Az indulásról szóló sajtóközleményben olyan példákat említett, mint egy háromrészes borotvaszett és egy "elegáns nyaklánc, karkötő és fülbevaló szett”, amelyek darabonként alig három dollárért kaphatók az oldalon.

A 25 dolláros vagy annál nagyobb összegű rendelések esetén ingyenes kiszállítás is elérhető lesz, egy-két hetes szállítási idővel.

"A vásárlók számára fontos, hogy nagyszerű termékeket találjanak nagyon alacsony áron, és továbbra is vizsgáljuk, hogyan tudunk együttműködni értékesítési partnereinkkel, hogy ők is kínálhassanak termékeket rendkívül alacsony áron” - mondta Dharmesh Mehta, az Amazon világméretű értékesítési partneri szolgáltatásokért felelős alelnöke.

A vállalat szerint a "béta” Haul vásárlási élményben minden eladott termék mögött a termékgaranciák állnak majd, és bizalmat nyújtanak a biztonságukkal kapcsolatban.

Mehta elmondta, hogy az új vásárlási szolgáltatás még "korai szakaszban” van, és a vásárlói visszajelzéseket meghallgatják, hogy "a következő hetekben és hónapokban finomítsák és bővítsék”.

Kodali hozzátette, hogy a projekt nem kockázatmentes az Amazon számára.

A BBC-nek elmondta, hogy vannak bizonyítékok arra, hogy a fogyasztók "egyre inkább belefáradnak a rossz minőségű árukba és a lassú szállításba”.

Azt mondta, hogy ha a termékek a vásárlók számára nem lesznek kielégítőek, akkor az Amazon számára mindez veszteséges lesz. "Nem gondolom, hogy a Haul sokáig fog működni” - hangsúlyozta.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés