Hirdetés

Luxusnak számít a saját autó ebben a fővárosban, és most tovább drágultak az árak

Garai Kitti portré Garai Kitti

Brutális magasságokba emelkedtek az árak Szingapúrban. A világ egyik legdrágább országában mindig is luxusnak számított a saját autó, azonban most rekordösszeget kell fizetni azért, hogy egyáltalán engedélyt kapjunk egy jármű vételére. 

A fővárosban nem egyszerű saját autóhoz jutni, ugyanis ahhoz, hogy ott kocsit vásárolhassunk magunknak, először meg kell venni a járműtulajdonlásra jogosító kvótaengedélyt. Ennek az ára most az egekbe szállt és rekordösszegért, 76 ezer dollárért (majd’ 28 millió forintért) lehet hozzájutni. A CNN cikke szerint az engedély ára jelenleg több mint a négyszeresébe kerül, mint 2020-ban. 

Megjegyezték azt is: ezen az áron csak egy A kategóriás, 1600 köbcentiméteres vagy annál kisebb, kis- és közepes méretű motorral rendelkező gépkocsi megvásárlásának jogát kaphatjuk meg. 

Azoknak, akik valami nagyobbat vagy feltűnőbbet szeretnének, 106 630 dollárt (több mint 39 millió forintot) kell fizetniük a B kategóriás engedélyért. Ezen felül pedig ott vannak a járműnek a költségei is. 

A kvótarendszert 1990-ben vezették be a forgalom minimalizálása és a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében az 5,9 millió lakosú, de lenyűgöző tömegközlekedési hálózattal büszkélkedő, helyszűkében lévő fővárosban. 

A statisztikai hivatal adatai szerint a háztartások havi átlagjövedelme 2022-ben 7 376 dollár (2 722 112 forint) volt, így az engedély miatt egy átlagos szingapúri lakos számára elérhetetlenné vált egy saját autó. 

Ricky Goh, egy helyi autókereskedő azt mondta, hogy "majdnem elájult", amikor hallott az áremelésről. "Az eladások már eddig is nagyon gyengék voltak, és most még rosszabb lesz az üzletnek. 

Wong Hui Min, egy kétgyermekes anya pedig úgy nyilatkozott, hogy újra át kell gondolnia, hogy mennyire van szüksége az autójára, amivel egyébként a gyermekeit iskolába és egyéb foglalkozásra hordja. „Egy szingapúri családnak átlagosan éveket kell spórolnia, hogy autót vehessen" - folytatta Wong, majd hozzátette: "Nem tudom, hogy hosszú távon megengedhetem-e magamnak, hogy megtartsam az autómat".

A helyiek egyébként úgy vélik, a fővárosban rendkívül megdrágult az élet a tartós infláció, az állami lakhatás növekvő költségei és a lassuló gazdaság miatt. A kvótarendszer támogatói szerint azonban a rendszer segített megkímélni Szingapúrt attól a fajta torlódástól, amely más délkelet-ázsiai fővárosokban, például Bangkokban, Jakartában és Hanoiban is rendszeresen gondot okoz.

Azok, akik nem engedhetik meg maguknak a saját autóhoz szükséges engedély megvásárlását, ők a tömegközlekedést tudják leginkább használni. Illetve lehetőség van motorbicikli vásárlásra is, aminek az engedélyét viszonylag olcsón, 7 930 dollárért (több mint 2 millió forintért) lehet beszerezni. 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés