A FEOSZ szerint a légitársaságok nem bújhatnak ki a törölt járatok miatti felelősség alól.
![](https://storage.googleapis.com/naphire/repulogep-iran-pakisztan-osszeutkozes-pixabay-20220727.inbox800x450.jpg)
Az idei nyáron a megszokotthoz képest is több a fogyasztói panasz a légi közlekedésben, ezért a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) felhívja a légitársaságok figyelmét, hogy az utasok jogainak érvényesülése érdekében tartsák be az Európai Unió hatályos jogszabályait.
Az FEOSZ az MTI-hez eljuttatott közleményében arról ír, hogy az utóbbi hetekben az utasok széles körét érintő káosz alakult ki az európai reptereken, miközben a légitársaságok közül több is megpróbált kibújni egyértelmű felelőssége alól.
A fogyasztókat a légitársaságok esetenként nem tájékoztatják megfelelően, sem a rendelkezésre álló elektronikus lehetőségeken, sem a reptéren a helyszíni munkatársak által. A fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatal is eljárást indított több légitársasággal szemben - jegyezték meg.
A FEOSZ ezért határozottan felhívja a légitársaságok figyelmét a vonatkozó, "a visszautasított beszállás és légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról, valamint a 295/91/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 261/2004 Európai Parlamenti és Tanácsi rendelet" szabályainak betartására.
A rendelet járattörlés esetén a tájékoztatáson felül egyebek között átfoglalásra, étkezés és frissítők biztosítására, éjszakai szállás és transzfer szolgáltatásra, ingyenes telefonhívások biztosítására terjed ki. Ezen felül az utast a megteendő távolságtól függően kártalanítás is megilleti - ismertetik.
A FEOSZ közleményében kiemeli, hogy a tájékoztatási kötelezettség teljesítése alól semmilyen esetben nem mentesülnek a szolgáltatók, tájékoztatniuk kell az utasokat az esetleges késésről, a járattörlésről, adott esetben az átfoglalásról.
Amennyiben a légitársaság nem teljesíti jogszabályi kötelezettségeit, a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatal, az alternatív vitarendezési fórumként működő békéltető testületek, illetve az Európai Fogyasztói Központ is segítséget nyújt adott panasz megoldása érdekében, és tanácsért fordulhatnak a károsultak a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez - tudatták a közleményben.
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!
Kapcsolódó cikkek
- Megkongatta a vészharangot a NAV, veszélyes termékek kerülhettek forgalomba Sokféle termék forgalomba kerülhet szabálytalan megfelelőségi jelzéssel, ezért indokolt a fogyasztói óvatosság, vásárolni emiatt is csak megbízható helyekről ajánlott - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kedden az MTI-vel.
- Borzalmas baleset történt: elgázoltak egy nőt és két gyermekét Elgázoltak egy nőt két gyermekével kedd délelőtt Veresegyházon.
- Három hete aggódnak egy 12 éves kisfiúért: elindult az iskolába, azóta senki sem látta Hetek óta nincs meg egy 12 éves kisfiú, akit akkor láttak utoljára, amikor elindult busszal az iskolába.
- Sokkoló történet: egy hétig lebegett élet és halál között a magyar fiatal az e-cigi miatt Egy hétig küzdöttek az orvosok annak a magyar fiatalnak az életéért, aki túladagolta az e-cigarettát.