Harmincadik születésnapját ünnepli idén a Tchibo, melynek alkalmából a kávézás egyedi élményén túl sok szórakozásra és nyereményre számíthat minden meglévő és jövőbeni vásárló.
De mikor és honnan is indult hódító útjára a Tchibo?
A Max Herz és Karl Tchilling-Hiryan által alapított cég 1949-ben kávé-csomagküldő szolgálatként kezdte meg tevékenységét Németországban, a Tchibo elnevezés az egyik alapító Tchilling nevéből és a német Bohnen (kávébabszem) szavak kezdőbetűiből született.
A Tchibo első, kávébárral egybeépített üzletét 1955-ben nyitotta meg Hamburgban, majd 1973-ban történt a céget azóta is egyedivé tevő modell bevezetése. Ekkortól ugyanis a hagyományos kávékínálat és a kimért kávék mellett egy kávéüzlettől eltérő dolgokat is elkezdtek árusítani: órák, ékszerek, de még síeléshez használt bukósisakok is szerepeltek a kínálatban sok egyéb használaticikk mellett.
A Tchibo üzleti modellje a mai napig egyedülálló, a kávé és a kávézáshoz kapcsolódó gépek és kiegészítők mellett prémium minőségű használati cikkeket kínál, hetente változó tematikában, saját kiskereskedelmi hálózaton keresztül.
A kávékínálatban megtalálható a szemes, őrölt, instant és kapszulás variáció is, míg a használati cikkek között divatárut, konyhai eszközöket, lakásfelszerelést, bútorokat, sporteszközöket és ékszereket is felfedezhetnek a látogatók.
Magyarországon 1992-ben indult a Tchibo kávék forgalmazása, majd 2007-ben nyílt az első üzlet, amelyet hét további követett, így ma már az öt budapesti mellett, Győrben, Kecskeméten és Pécsett is vár mindenkire a Tchibo élmény.
Ennek egyedisége abban rejlik, hogy hangulatos kávézás mellett kiváló minőségű, kimérve kapható, prémium kávékülönlegességek közül és rendszeresen megújuló színes termékkínálatból válogathatnak a vásárlók.
„A Tchibo vezetése páratlanul izgalmas feladat, mert a hagyományos, kiskereskedelmi partnereken keresztül értékesített kávé mellett egyre nagyobb szerepe van a saját üzletekben és webáruházban forgalmazott használati cikkeknek. Kiemelkedően fontos, hogy a vásárlók mindig elégedetten távozzanak tőlünk. Ennek legújabb bizonyítéka a TchiboCard hűségprogramunk bevezetése, ahol a tagok számtalan előnyt élveznek, például értékhatár nélküli ingyenes kiszállítás, személyre szabott ajánlatok vagy bármikor elérhető kedvezmények.” – mondta Mészáros Zsolt, Ügyvezető igazgató.
A minőség és az egyediség mellett a Tchibo számára kiemelten fontos a Föld jövője. A kávékat egyre nagyobb arányban fenntartható tanúsítvánnyal ellátott gazdaságoktól szerzik be.
A használati cikkeknél is ügyelnek a fenntartható forrásokra és az újrahasznosításra: a pamutalapú textilek 98%-a fenntartható forrásból származik, 2020-ban 63 millió műanyag palackot hasznosítottak újra textiltermékeikben*, a csomagolóanyagoknak pedig már 97%-a újrahasznosított.
Az ünnepi időszak alkalmából a Tchibo több meglepetéssel is készül a vásárlói számára. Május másodikától országos nyereményjáték indul, melyben minden Tchibo termék részt vesz, értékhatár nélkül.
Május 14-én pedig útjára indul a "Tchibo Barista Bár" roadshow, amely több mint 11 városba viszi el a Tchibo kávéélményt országszerte, egészen 2022. június 25-ig. Helyszínekért kattints: www.tchibobaristabar.hu
(*Forrás: Textile Exchange (Shen L., et al. (2010) Resour Conserv Recycl, 55 (1), 34-52) alapján végzett számítás)
Kapcsolódó cikkek
- Ezt a 8 szokást azonnal abba kell hagynod, ha hosszú életet szeretnél Bár az időt nem tudjuk lelassítani, de azért sokat tehetünk, hogy tovább éljünk. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy bizonyos káros szokásainkról lemondjunk.
- Hatalmas a baj: már a bolti tejben is megtalálták a madárinfluenza nyomait A naphire.hu a hét elején számolt be arról, hogy az Egészségügyi Világszervezet (WHO) figyelmeztetést küldött, ugyanis először találták meg a gyilkos madárinfluenzát a tejben, nagyon magas koncentrációban. Most kiderült: a boltok polcaira is került olyan tej, amelyben kimutatták a vírust.
- Túl vagyunk a nehezén? Meglepő számokat közölt az influenzáról az NNGYK A figyelőszolgálatban részt vevő orvosok jelentései alapján április 15. és 21. között 9200-an fordultak orvoshoz influenzaszerű tünetekkel - közölte a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) a honlapján csütörtökön közzétett jelentésében.
- Egyre több embert ér utol a főszereplő-szindróma Manapság, az internet kérlelhetetlen térhódításával párhuzamosan rendre jelennek meg az újabb és újabb fogalmak, "szindrómák", amelyek a közösségi-médiahasználathoz kapcsolódnak. Az énközpontúság fogalma ugyan korábban is létezett már, de a közösségi média és az inluenszerkedés új szintre emelte a jelenséget.