Hirdetés

Jön a karácsony, támadásba lendültek a telefonos csalók: Így nyúlják le a pénzünket

Garai Kitti portré Garai Kitti

A kiberbűnözők óriási hasznot húznak az ünnepi szezonból, elég csak belegondolni abba, hogy milyen gyakran vesszük elő ilyenkor a bankkártyánkat. A legjobb módja annak, hogy biztonságban maradjunk, az az, ha ismerjük a csalók trükkjeit. 

A New York Post összeszedte a telefonos csalások fajtáit, amelyekkel pénzt és információk csalnak ki az emberektől. Mint írják, a YouMail most adott ki egy fontos figyelmeztetést egy új "trendről", amelyben robothívásokat alkalmaznak a csalók nagy cégeknek álcázva magukat, mint például az Amazon, az Apple, a Visa vagy a Chase Bank. Ezekben a hívásokban megpróbálnak aggodalmat kelteni az emberekben a hamis vásárlásokkal kapcsolatban, és arra kényszerítik az áldozatok, hogy adják ki a személyes adataikat. 

A YouMail szerint az áldozatok kapnak egy hívást, és egy robothang szólal meg a vonal másik végén, amely azt mondja: "Helló, ez egy automatikus üzenet az Amazontól. Az Ön kártyáját 2,253 dollárral terhelték az Apple MacBook Pro megvásárlásáért. Ha nem Ön végezte el a rendelést, és szeretne beszélni az egyik képviselőnkkel, kérjük, nyomba meg az 1-es gombot, vagy hívjon vissza.

Ha bedől a hívásnak egy áldozat, akkor a csalók megpróbálják teljesen átvenni az irányítást a bankkártyája, az Amazon fiókja vagy a bankszámlája felett, azért, hogy minél több pénzt húzhassanak le az embertől. Azt írják, az Amazon már felvette a harcot a telefonos csalókkal szemben és lezártak 15 ezer telefonszámot. Ám a hívások ennek ellenére is folyamatosak, ami nem csoda, tekintve, hogy mennyien használják az Amazont. A cikkben megjegyezték azt is, hogy ha valódi személlyel szeretne valaki beszélni az Amazonnál, akkor ne a Google segítségével keressen rá a telefonszámra, ugyanis az valószínűleg csaló száma lesz. Az Amazon ügyfélszolgálatához a következő a telefonszám: 1-888-280-4331.

Bár a YouMail az Amazont hozta fel példának, de nem csak ott okoznak problémát a csalók. Olyan hívások is érkeztek már be az áldozatokhoz, amelyben a NortonLifeLock vagy a McAfee nevében drága megújításokat javasoltak. Ez a hívás így hangzik: "Ha Ön nem hagyta jóvá a terhelést, 48 órája van a megszüntetésére, és az éves előfizetés azonnali visszatérítésére. Kérjük, nyomja meg az 1-es gombot, vagy hívja fel az Ügyfélszolgálatunkat."

A hívások mellett gyakran küldenek e-mailt is a gyanútlan vásárlóknak, amelyek gyakran különböző visszahívási számokhoz vezetnek, amelyeket egyébként rendszeresen váltanak. 

A bankok nevével is visszaélnek

Hivatkozás másolása

A csalók legújabb "trükkös" csomagjában a banki átverések is szerepelnek, leggyakrabban a Visa vagy a Chase Bank nevében érkeznek hívások az áldozatokhoz, és azt állítják, hogy a kártyán gyanús terhelést vettek észre. Ezek a hívások meggyőzőek, mert jól ismert márkákat használnak, hogy becsapják az embereket.

Ahogy arról a naphire.hu is beszámolt: már sokak telefonján rajta lehet az a vírus, ami megfosztja az embereket a pénzüktől. A FjordPhantom névre keresztelt vírus eddig az ázsiai országokban lévő felhasználókat célozta meg, egy thaiföldinek például 100 millió forintnyi kárt okozott. Ez a támadás egy átveréssel kezdődik, az elkövetők e-mailben, SMS-ben és chaten próbálják rávenni az általuk támogatott bankok ügyfeleit, hogy telepítsék a FjordPhantomot a telefonjukra, mindezt úgy, hogy a bankjuk frissített mobilappjának hazudják azt.

Azonban ha valaki telepíti a "vírusos alkalmazást", azzal nagy bajt okoz, ugyanis onnantól kezdve a kártevő totális átveszi a hatalmas a vallódi banki app felett, így hozzáférve az összes mentett adathoz. 

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés