Hirdetés

Karácsony és Lázár több százezer ember 2024-ét szúrják el?

 portré

Kiderült, hogy a BKK bejelentésével ellentétben mégsem lesznek érvényesek márciustól a Budapest bérletek a MÁV és a Volánbusz járatain. Vitézy Dávid kiakadt.

Ahogy arról már beszámoltunk, brutális pofont kapott Budapest: a Volán és a MÁV kivonulhat a fővárossal kötött megállapodásból, aminek értelmében érvényesek a Volánbuszokon és a MÁV vonatain a Budapest bérletek.

A BKK pénteken azt közölte, a Budapest bérletek továbbra is érvényesek lesznek a vonatokon, HÉV-eken és Volánbuszokon, ám a MÁV szombaton cáfolt: március 1-től a budapestiek nem használhatják az állami társaságok járműveit Budapest bérlettel. 

Az Index szúrta ki, hogy Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár úgy foglalta össze a helyzetet, hogy „Lázár János újév alkalmából még üzent a budapestieknek: ha januártól nem is, majd márciustól megszünteti a Budapest-bérletet. Úgy tűnik, nem talált kedvező fogadtatásra, hogy a MÁV megpróbált konstruktív megoldást találni a BKK-val és a pár nappal ezelőtti megállapodásuk alapján januártól elkerülhetővé vált a fővároson belüli tarifaközösség megszűnése”.

Vitézy Dávid úgy látja, „a vasárnapi MÁV-közleményből is látszik ez a helyzet, a vasúttársaság ugyanis finoman, de elég világosan jelezte, a döntés minden felelőssége Lázáré: »ugyanakkor a tulajdonosi jogokat gyakorló, Építési és Közlekedési Minisztérium döntésének megfelelően az átmeneti megoldás legfeljebb március elsejéig, az új tarifarendszer bevezetéséig lesz érvényben«”.

Továbbra is azt gondolom, hogy a Budapest-bérlet megszüntetése egész egyszerűen nem történhet meg, az olyan példátlan visszalépés lenne a budapesti közösségi közlekedésben, amit nem szabad megengedni - elvégre ugye előre megyünk, nem hátra. Ahogy korábban is ezt írtam, továbbra is csak egy megoldást látok: Karácsony Gergely főpolgármester és Lázár János közlekedési miniszter kezdjék együtt az újévet, zárkózzanak be, és ha már a BKK és a MÁV szintjén nem sikerült, addig ne jöjjenek ki, míg nem állapodnak meg egy tartós megoldásban – javasolta Vitézy Dávid, hozzátéve: „Az egész vita a budapesti közösségi közlekedés éves költségvetésének 1 százalékát jelentő két milliárd forintos összegről szól ugyanis. Az nem történhet meg, hogy egy ilyen léptékű vita miatt a Békásmegyerről, Cinkotáról, Rákosmentéről, Csepelről, Budafokról, a Budakeszi útról és sok más környékről hévvel, vonattal vagy Volánbusszal ingázók márciusban arra ébredjenek, hogy kétszer annyiért kétféle bérletet kell vásárolniuk”.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés