Hirdetés

Durva változás jön az Instagramon, elárasztanak minket reklámokkal

Garai Kitti portré Garai Kitti

Olyan változás jön az Instagramon, aminek egy felhasználó sem fog örülni. A közösségi médiaplatform már teszteli a "reklámszünet" nevű funkciót.

Az Instagram olyan hirdetéseket tesztel, amelyeket a felhasználók nem tudnak átugrani.

A platform jelenleg lehetővé teszi, hogy az emberek elgörgessék a hirdetéseket, amelyek a képek és videók fő csatornáján, valamint a Stories és a Reels csatornákon jelennek meg. Most azonban egy "reklámszünet" nevű funkciót tesztel, amit ha bevezetnek, többé nem tudjuk átlépni a reklámokat. Az újítás szerint a képeken majd egy időzítő jelenik meg, amely nulláig visszaszámol, mielőtt a "normál funkció" folytatódna - írja a BBC

"Néha előfordulhat, hogy meg kell néznie egy hirdetést, mielőtt tovább böngészhetne" - közölte a Meta tulajdonában lévő platform. "Mindig olyan formátumokat tesztelünk, amelyek értéket teremthetnek a hirdetők számára" - áll az Instagram közleményében.

Egy későbbi nyilatkozatában a Meta azt mondta, hogy „mindig új termékekkel és hirdetési megoldásokkal kísérletezik a változó fogyasztói trendeknek és üzleti igényeknek megfelelően”.

"Reklámdollárok"

Hivatkozás másolása

Nagyon úgy tűnik, hogy a felhasználók nem örülnek az újításnak. A Threadsen az egyik felhasználó őrültségnek nevezte a lépést, hozzátéve, hogy "agresszívan rámenős lépésnek tűnik, hogy több pénzt szerezzen a Meta." Mások a platform bojkottálását helyezték kilátásba. "Egyszerűen nem fogunk görgetni” - írta egy X felhasználó.

Nem a Meta az első nagy techcég, amelyik arra kényszeríti az embereket, hogy reklámokat nézzenek. A YouTube-on sem lehet átlépni a hirdetéseket, csak akkor, ha fizetünk a reklámmentes, prémium csomagért. A hirdetők 15-30 másodperces, nem átugorható reklámvideókkal célozhatják meg a YouTube-nézőket, amelyek más videók előtt, közben vagy után jelennek meg. Emellett pedig szintén nem átugorható, úgynevezett "bumber ads" - rövidebb, legfeljebb hat másodperces videók - segítségével is hirdetnek a YouTubeon. 

Egyes felhasználók erre válaszul reklámblokkoló eszközökhöz és böngészőbővítményekhez nyúltak. A Google, a YouTube anyavállalata viszont igyekszik visszaszorítani a reklámblokkolókat. Az azonban nem egyértelmű, hogy a felhasználók kényszerítése a reklám nézésére valóban segíti a vállalatokat. Egy, a TikTok által januárban közzétett tanulmány szerint a nézők reklámok nézésére való kényszerítése valójában kisebb elkötelezettséghez vezethet. A résztvevők több mint 70%-a azt mondta, hogy nagyobb valószínűséggel kötődne a reklámok élményéhez, ha lehetőség lenne a kihagyásra.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés