Az infláció és az elszabadult energiaköltségek miatt Nyugat-Európában is radikálisan változnak az élelmiszer vásárlási szokások.
Újra népszerűvé váltak az olyan olcsó élelmiszerek, mint a konzerv löncshús, vagy a halfej.
A takarékosság részeként sokan növényi olajokra cserélik le a konyhájukban a sokkal drágább oliva olajat is.
Egy nemzetközi élelmiszer adatbank szerint visszaszorult a minőségi tengeri hal forgalma, ezzel szemben a halfej eladása 34 százalékkal, a szardínia konzerveké pedig 100 százalékkal nőtt.
Változott a marhahús iránti kereslet, sokan fordulnak az olcsó hústermékek felé: a marhaszegy eladása 23 százalékkal, az ökörpofa 9 százalékkal, a báránynyak pedig 4 százalékkal nőtt Nagy-Britanniában.
A pékségek is változásokról számoltak be: sokkal kevesebben keresik a kézműves kenyereket, helyette inkább az olcsóbb, csomagolt szeletelt fehér kenyeret vásárolják.
Mások otthon próbálják helyettesíteni a drága bolti termékeket, például a házi készítésű vajra vonatkozó útmutatók iránti online keresések száma 407 százalékkal nőtt.
A mélyhűtött élelmiszerek is felkapottá váltak, a vásárlók 39 százaléka idén jobban megpakolja a fagyasztóját.
A takarékosság pozitív oldala, hogy kevesebb élelmiszer kerül a kukákban, mert az emberek jobban odafigyelnek arra, hogy csak olyan termékeket vásároljanak, amelyekből otthon már nincs készletük.
"Egyre fontosabb szemponttá válik, hogy ne pazaroljuk el a megvásárolt élelmiszereket.” – áll az élelmiszerbank jelentésében.
Kapcsolódó cikkek
- Ez lehet a titok? Ez a diéta meghosszabbíthatja az életünket A hosszú élet kutatói évek óta végeznek olyan vizsgálatokat, amelyek szerint a kalóriakorlátozás meghosszabbítja az életünket.
- Már a tejben is megtalálták a rettegett kórt, súlyos figyelmeztetést küldött a WHO A gyilkos madárinfluenzát először találták meg a tejben, nagyon magas koncentrációban - figyelmeztet az Egészségügyi Világszervezet (WHO).
- Bekeményít a Google: még nagyobb hatalma lesz a szülőknek Képesek lesznek korlátozni, hogy kinek küldhetnek üzenetet a gyermekeik.
- Modern igények, elavult technológia - tényleg egyre gyakoribbak az internetes összeomlások? Mi a közös a Greggsben, az Egyesült Királyság legnépszerűbb kolbásztekercsének gyártójában és a tech titánokban, az Apple-ben és a Metában? A válasz egyszerűbb, mint gondolnánk, ám újabb kérdéseket vet fel.