Hirdetés

Drámai bejelentés a debreceni akkumulátorgyár kínai építtetőjétől

Horváth Fanni portré Horváth Fanni

Új akkucellát mutatott be a kínai CATL, amelyek gyártását még idén elkezdhetik. Ez az akkumulátor az autók mellett a repülőgépek hajtására is alkalmas lehet.

A különböző gyártók nátriumion és LFP akkumulátorai 140-180 Wh/kg körül járnak, az autókba szerelt legfejlettebb NMC/NCA cellák pedig akár a 260 Wh/kg-ot is elérhetik, azonban a most bejelentett akkucella a mai legjobb autós akkumulátornak nagyjából a dupláját tudja elérni az egyik legfontosabb paraméterben. A sűrített akkumulátorként bemutatott újítás a gyártó szerint alkalmas arra is, hogy akár repülőkben használják fel - írja a Villanyautósok.hu.

A CATL egyelőre kevés tudnivalót osztott meg a technológiáról, ám azt mondják, hogy mikron méretű adaptív hálót használnak, és nagy kapacitású katódot, illetve egy újfajta anódot alkottak az akkumulátorhoz. Hozzátették, megoldásuk félig szilárdtest techológiára épül, amivel a szilárdtest-akkumulátorok számos gyengeségét ki tudják küszöbölni, és a gyártásuk is egyszerűbb lesz.

A CATL-nál egyébként jelenleg is dolgoznak egy polgári repülőgép gyártóval a gyakorlati megvalósításon, ami azt is jelenti, hogy a repülésben elvárt biztonsági és minőségi követelményeknek is meg fog felelni az akkumulátor.

Meg kell jegyezni azt is, hogy az elektromos légiközlekedés potenciálisan jóval csendesebb is lehet, mint a sugárhajtású.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés