Ingyenessé válhat áprilistól a diákok és a nyugdíjasok helyi közlekedése Kecskeméten, a városban munkát vállalók havi bérletárait pedig a felére csökkentenék. A februári közgyűlés ilyen tartalmú döntése esetén a változások már áprilistól életbe léphetnek - közölte Szemereyné Pataki Klaudia (Fidesz-KDNP) polgármester csütörtöki sajtótájékoztatóján.
A városvezető elmondta: a MÁV-Volán-csoport év eleji bejelentései kapcsán a februári közgyűlésen egy új kecskeméti tarifarendszerre vonatkozó javaslatot tesz a képviselő-testületnek.
Szemereyné Pataki Klaudia felidézte: a város tömegközlekedését biztosító Kecskeméti Közlekedési Központot öt éve, 2019 áprilisában alapította meg a kecskeméti önkormányzat. A vállalat révén a településnek önálló döntési jogosultsága van abban, hogy milyen tarifarendszert alkalmaz a közösségi közlekedés tekintetében. Emlékeztetett: az elmúlt években a tömegközlekedés megújítása érdekében számos intézkedést tettek. A központ létrehozását követően, az elmúlt öt évben lecserélték a buszflotta járműveit, így jelenleg hetven korszerű, környezetkímélő autóbusz biztosítja a város tömegközlekedését. A több mint 12 éves országos átlaghoz képest Kecskeméten ezzel megfelezték a buszok átlagéletkorát - tette hozzá.
A polgármester elmondta, hogy az országban elsőként kötött háromoldalú megállapodást a település vezetése a MÁV-val és a Volánnal arra vonatkozóan, hogy elfogadják járataikon a város közigazgatási határán belül a kecskeméti bérleteket.
Az elmúlt évben iskolabuszjáratokat is indítottak és egy új bérletet is bevezettek a településen, amelynek értelmében minden a városban nappali tagozaton tanuló 6 és 25 év kor közötti diák ezer forint összegért válthat bérletet Kecskeméten. Az intézkedéseknek köszönhetően folyamatosan nő a tömegközlekedést választók száma a városban, az elmúlt évben a diákok száma 55 százalékkal, összességében az utazóké pedig 30 százalékkal nőtt Kecskeméten - sorolta.
Szemereyné Pataki Klaudia közlése szerint a tavaly bevezetett bérletet tennék áprilistól ingyenessé. A polgármester azt is bejelentette, hogy a közgyűlés támogatása esetén áprilistól valamennyi kecskeméti nyugdíjas is ingyen utazhat a városban kortól és a nyugellátás mértékétől, illetve jellegétől függetlenül.
Továbbá - a közlekedési útvonalak terheltségének csökkentése, valamint a munkahelyek védelme érdekében - áprilistól minden Kecskeméten munkát vállaló bérletének árát a felére csökkentenék. A gyakorlatban ez azt jelentené, hogy - amennyiben a képviselők megszavazzák a javaslatot - áprilistól minden kecskeméti felnőtt havi bérlet ára ötezer forintba kerül majd, míg a Kecskemét Kártyával rendelkező, zömében Kecskeméten élők bérlete 3500 forintért lesz megváltható - tette hozzá.
A távlati tervekről szólva a polgármester elmondta: elképzelhető, hogy öt év múlva akár már teljesen ingyenessé tudják tenni a kecskeméti tömegközlekedést. A folyamatos fejlesztések érdekében 2025 januárjától megkezdődik a városban a hidrogénhajtású autóbuszok tesztelése is, és az sem kizárt, hogy akár "találunk egy kötöttpályás útvonallehetőséget is, amely a teljes várost jelentős mértékben tehermentesítené" - tette hozzá.
Homoki Tamás alpolgármester a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a közösségi közlekedés fejlesztése érdekében az útfejlesztések mellett a külterületi buszmegállók a jövőben megfelelő világítást kapnak, a fontosabb csomópontokhoz, átszállási pontokhoz pedig kerékpártárolókat létesítenek.
Megvizsgálják továbbá az elektromos roller elérési lehetőségek biztosítását is, illetve várhatóan az első negyedév végére befejeződő Izsáki út felújítása kapcsán a Homokbánya területén folyamatban van egy nagyjából 100 férőhelyes P+R parkoló kialakításának terve, amely a városba érkező autós forgalmat csökkenthetné. "Akkor tud versenyképessé válni a közösségi közlekedés, ha az utak telítettsége csökken, így jelenleg is ezen dolgoznak" - hangsúlyozta az alpolgármester.
A napokban az Orbán-kormány is ledobta a bombát, és Lázár János építési és közlekedési miniszter bejelentette, hogy március elsejétől változik a tarifarendszer az állami közlekedésben, a vármegyebérleten és az országbérleten kívül minden más eddig használt bérletet megszüntetnek. A 65 év felettiek ingyenes utazási kedvezményét kiterjesztik a 14 év alattiakra, a 14 -25 év közöttiek pedig, ha nem vesznek bérletet, 50 százalékos kedvezménnyel utazhatnak csakúgy, mint a közszolgálatban – oktatásban, egészségügyben – dolgozók.
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!
Kapcsolódó cikkek
- Megbolondult az időjárás, brutális hideg éri el az országot Tényleg vége a brutális hőségnek, a hét végére brutális hideg fog betörni az országba, szombaton és vasárnap napközben már csak maximum 17 fok lehet.
- Gyászol az ország: elhunyt Tétényi Pál Életének 95. évében vasárnap elhunyt Tétényi Pál kémikus, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja.
- Hogy a fenébe' gyulladhat ki egy nap alatt két mozdony Magyarországon? Kedden Tiszafürednél is kigyulladt egy mozdony.
- Rendkívüli hír: a világ túlsó felére menekült Novák Katalin, ott tartott előadást A volt köztársasági elnök a februári lemondása óta nem vállalt szerepléseket, egészen eddig.