Hirdetés

Ezt nagyon benézte az Apple: sorra küldik vissza a vásárlók a Vision Pro-t

Garai Kitti portré Garai Kitti

Sokan tesztelték az Apple legújabb durranását, a Vision Pro-t, azonban úgy tűnik, az embereknek mégsem jön be annyira az új technológia, mint azt elsőre gondoltuk. 

Mint azt a naphire.hu is megírta, az Egyesült Államokban már megvásárolható az Apple új, virtuális headsetje, a Vision Pro. Miután a termék megjelent, egyre többen kezdték el hordani az utcákon, tömegközlekedési eszközökön a headsetet, a TikTokon pedig félelmetes videók kezdtek el terjedni arról, hogy mennyire kizárják a külvilágot a terméket viselő emberek. Arról is írtunk, hogy a Simpson család egyik régebbi epizódjában már sokkal előbb megjelent a technológia, a rajzfilmben azonban elszabadult a pokol és a karaktereket sorra érték a balesetek, mert nem figyeltek oda a körülöttük lévő világra. 

Most a Verge arról ír, hogy néhány Apple Vision Pro vásárló számára véget értek a mézeshetek, ugyanis egyre több tulajdonos jelezte, visszaadja a fejhallgatót, ami egyébként egy vagyonba, 3500 dollárba kerül. Az Apple-nél van is erre lehetőség, ugyanis a vásárlástól számított 14 napon belül bármilyen terméket visszaküldhetünk. És úgy tűnik, el is érkeztünk az első hullámhoz, már ami a Vision Pro-t illeti. 

A visszaküldések okaként a vásárlók a kényelmetlenséget említik a legtöbbször. Az emberek azt mondták, hogy a headsettől fáj a fejük és utazási betegséget (kinetózist) vált ki. Probléma még a készülék súlya is, valamint az is problémaként merült fel, hogy elölről tölthető. 

Parker Ortolani, a Verge termékmenedzsere azt állította, hogy az eszköz használata érrepedéshez vezetett a szemében, de nem ő volt az egyetlen, aki erre panaszkodott. (Bár az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy a VR-headset-használók évek óta szemszárazságról és bőrpírről számolnak be).

"Annak ellenére, hogy pont olyan varázslatos volt a használata, mint reméltem, egyszerűen túl kényelmetlen volt ahhoz, hogy hosszabb ideig viseljem, mind a súlya, mind a pánt kialakítása miatt. Szerettem volna használni, de rettegtem attól, hogy felvegyem" - írja Ortolani, aki azt is közölte, hogy visszaküldi a készüléket.

"Egyszerűen túl drága és nehézkes ahhoz, hogy egyáltalán megpróbáljam megszokni az állandó fejfájást és a szem megerőltetését, amit tapasztaltam" - tette hozzá.

Egy másik gyakori panasz, hogy a Vision Pro az árához képest nem nyújt elég produktivitást. Az egyik felhasználó a Threads-en megjegyezte, hogy a Figma képernyőinek nézegetése megszédítette, de az eszköz a munkájához sem volt alkalmazható. Egy másik mérnök az X közösségi médiaplatformon azt írta, hogy a "kódolási élmény nem győzte meg [őt]", és a fókuszálási problémák fejfájást okoztak nála is. 

"Ha nem használhatom produktív dolgokra, de szórakozni sem szeretnék és nincs rajta elég játék, akkor egyszerűen nem tudom megindokolni, miért tartsam meg" - ezt már egy Reddit-felhasználó írta.

Nehéz megmondani, hogy a korai felhasználók e hangos csoportja milyen hatással lesz a Vision Pro jövőbeni sikerére. Sokan, akik azt mondták, hogy visszaadják a készüléket, azt is megjegyezték, hogy szívesen kipróbálnák a második generációs Vision Pro-t. Mások hangsúlyozták, hogy nem annyira a technológia volt a probléma, inkább a kényelem hiánya. Fontos megjegyezni azonban, hogy egyelőre nincs pontos információ a tényleges visszaküldési arányról.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés