Hirdetés

Brutális változás jön a YouTube-on: vagy fizet, vagy kitiltják, ha reklámblokkolókat használ

Garai Kitti portré Garai Kitti

Bekeményített a videómegosztó portál, felveszik a harcot a reklámblokkolók fejlesztőivel.

A YouTube a napokban tesztelni kezdte a reklámblokkolókat használók kitiltását a szolgáltatásából. Az esetükben videómegosztó egy felugró felületet jelenít meg, miszerint nem megengedett a hirdetések blokkolása, kapcsolják ki a funkciót a böngészőjükben, vagy fizessenek elő a többek közt reklámmentesítést kínáló YouTube Premiumra - írja az Origo.

Mivel a YouTube és a partneri programjában lévő tartalomkészítők a hirdetésekből és az előfizetésekből élnek, így hát nem meglepő ez a döntés. Mindenesetre nem csoda, hogy sok felhasználó használ reklámblokkolót, ugyanis a videómegosztó oldal egyre csak emeli a hirdetések mennyiségét, ráadásul a videókba való belepörgetéskor sem veszi figyelembe, hogy addig ténylegesen mennyit tekintettek meg belőle a nézők. Emiatt ha valaki megnézi a videó betöltésekor megjelent két-három hirdetést, majd azonnal belekattint a videó közepére, akkor azonnal beugrik majd egy újabb reklámblokk.

Minden bizonnyal a reklámblokkolók fejlesztői is lépni fognak, és várhatóan gyorsan újabb és újabb módokat találnak majd a tiltásainak kijátszására.

Hirdetés
Hirdetés

Kapcsolódó cikkek

Hirdetés
Hirdetés