Hirdetés

Nagy változás jön a magyar boltokban, vége a trükközésnek

Nap Híre portré Nap Híre

Vége a legrammozásnak, a zsugorinflációnak és a lopakodó áremelkedésnek a magyar boltokban.

Valószínűleg mindenki találkozott azzal a jelenséggel, amikor egy általa sokat vásárolt terméket már csak kisebb kiszerelésben tudta megvásárolni. A "legrammozás" azonban nem mindig jelent meg az árakban, vagy nem annyival, amennyivel indokolt lenne, ezért most lépett a kormány. 

A Magyar Közlönyben kedd este jelent meg az a jogszabály, amely ennek a magatartásnak próbálja meg elejét venni azzal, hogy az 1 milliárd forintnál nagyobb bevételű boltoknak jelenziük kell, ha egy előrecsomagolt termék kiszerelése változik, mondjuk csökken - írja az Mfor.

"Ha egy adott termék esetén, a 2020. január 1. és 2023. július 1. között a gyártó által gyártottakhoz képest új, kisebb – így különösen kisebb tömegű vagy térfogatú – kiszerelési egység kerül forgalomba hozatalra, a  kereskedő köteles a termék kereskedő általi forgalmazásának megkezdésétől számított 2 hónapig az érintett termék kapcsán feltüntetni a  kiszerelés változására utaló és a  kereskedelemért felelős miniszter által meghatározott tartalmú és formájú figyelemfelhívó tájékoztatást" - áll a jogszabályban. 

Mindez azt jelenti, hogy bármelyik termék esetében a 2020-tól 2023 közepéig terjedő időszakban árult kiszerelés a kiindulópont. Ha ehhez képest változik egy termék térfogata vagy tömege, akkor azt az adott üzletnek közölnie kell a vásárlókkal. A tájékoztatásnak pedig két hónapig fel kell tüntetni. 

Nagy változás jön Európában is a boltokban, ugyanis négy európai országban úgy döntöttek, nem forgalmazzák tovább a PepsiCo termékeit. A Pepsi mellett a Lay’s chipsek, a Doritos termékek, a Lipton teák és a Quaker gabonapelyhek tűnnek el a spanyol, a francia, olasz és belga boltok polcairól. Döbbenetesen sok, több mint 9000 boltot érintettek a szankciók.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés