Hirdetés

Valentin-nap: letaszítják a trónról a rózsákat és az ékszereket?

Szabó Bianka portré Szabó Bianka

Persze még mindig sokan vesznek virágot párjuknak, de közben egyre népszerűbbek az olyan termékek is, amelyek inkább az öngondoskodást, saját magunk kényeztetését helyezik előtérbe.

A legtöbb virágboltban vagy áruházban a vásárlók könnyedén felkaphatnak egy tucatnyi, szép csokorba kötött vörös rózsát, hogy aztán Valentin-nap alkalmából meglepjék vele kedvesüket. Idén azonban divatba jött valami egészen más: a "Girls Night In" (ami valami olyasmit jelent, hogy indulhat a csajos éjszaka) csomagok is igen kelendőek. Ezekben általában csoki, popcorn vagy rozéfröccs is található.

"Folyamatosan keressük a következő nagy dobást, és értékeljük a különböző színeket, stílusokat, fajtákat és kiegészítőket, amelyek megfelelőek lehetnek a márkához és a termékeinkhez - és vonzzák a fiatalabb fogyasztókat is" - mondja Jason John, az 1-800-Flowers amerikai ajándékozási konglomerátum marketingvezetője.

A virágok, a csokoládé és az ékszerek továbbra is a Valentin-nap alapkellékei - egy olyan piac, amelyen csak az amerikai fogyasztók idén becslések szerint 26 milliárd dollárt költenek. Ezen a téren azonban új lehetőségek jelentek meg. Az iparág számos szereplője ahelyett, hogy a partnerekre összpontosítana, az öngondoskodásra és a wellnessre irányuló termékeket is kínál - írja a BBC

Ahelyett, hogy csupán a jól bevált árukra támaszkodnának, egyre több márka igazítja választékát és marketingtechnikáit a változó fogyasztói szokásokhoz. Ezzel egyidőben olyan vállalatok is belépnek a piacra, amelyek neve korábban talán nem merült volna fel Valentin-nap környékén.

Ezek a vállalkozások mind arra összpontosítanak, hogy lehetőségeket kínáljanak egy új fogyasztói szegmens számára, amely öngondoskodásra vágyik, és le akarja rázni magáról a régi, számára talán már idejétmúlt Valentin-napi szokásokat.

"Azt látjuk, hogy néhány vállalat elkezdi szélesebb körben értelmezni, hogy mit is jelent valójában a Valentin-nap" - mondja Joanna Feeley, a brit Trend Bible trend-előrejelző ügynökség alapítója és vezérigazgatója. 

A bizonytalan globális gazdasági és politikai helyzet is szerepet játszhat a fogyasztói magatartás megváltozásában. Sokan éreznek egzisztenciális szorongást, ami azt jelenti, hogy egyre inkább magukat ajándékozzák meg ezzel-azzal, "mert megérdelem!"-felkiáltással.

Emellett a társadalom is változik: sokan már nem csak a szerelmesek napjaként definiálják a Valentin-napot, hanem a plátói kapcsolatok, vagy akár a szoros barátságok, önszeretet ünnepeként is.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés