Persze még mindig sokan vesznek virágot párjuknak, de közben egyre népszerűbbek az olyan termékek is, amelyek inkább az öngondoskodást, saját magunk kényeztetését helyezik előtérbe.
![](https://storage.googleapis.com/naphire/valentin-nap-szerelem-ajandek-pixa.inbox800x450.jpg)
A legtöbb virágboltban vagy áruházban a vásárlók könnyedén felkaphatnak egy tucatnyi, szép csokorba kötött vörös rózsát, hogy aztán Valentin-nap alkalmából meglepjék vele kedvesüket. Idén azonban divatba jött valami egészen más: a "Girls Night In" (ami valami olyasmit jelent, hogy indulhat a csajos éjszaka) csomagok is igen kelendőek. Ezekben általában csoki, popcorn vagy rozéfröccs is található.
"Folyamatosan keressük a következő nagy dobást, és értékeljük a különböző színeket, stílusokat, fajtákat és kiegészítőket, amelyek megfelelőek lehetnek a márkához és a termékeinkhez - és vonzzák a fiatalabb fogyasztókat is" - mondja Jason John, az 1-800-Flowers amerikai ajándékozási konglomerátum marketingvezetője.
A virágok, a csokoládé és az ékszerek továbbra is a Valentin-nap alapkellékei - egy olyan piac, amelyen csak az amerikai fogyasztók idén becslések szerint 26 milliárd dollárt költenek. Ezen a téren azonban új lehetőségek jelentek meg. Az iparág számos szereplője ahelyett, hogy a partnerekre összpontosítana, az öngondoskodásra és a wellnessre irányuló termékeket is kínál - írja a BBC.
Ahelyett, hogy csupán a jól bevált árukra támaszkodnának, egyre több márka igazítja választékát és marketingtechnikáit a változó fogyasztói szokásokhoz. Ezzel egyidőben olyan vállalatok is belépnek a piacra, amelyek neve korábban talán nem merült volna fel Valentin-nap környékén.
Ezek a vállalkozások mind arra összpontosítanak, hogy lehetőségeket kínáljanak egy új fogyasztói szegmens számára, amely öngondoskodásra vágyik, és le akarja rázni magáról a régi, számára talán már idejétmúlt Valentin-napi szokásokat.
"Azt látjuk, hogy néhány vállalat elkezdi szélesebb körben értelmezni, hogy mit is jelent valójában a Valentin-nap" - mondja Joanna Feeley, a brit Trend Bible trend-előrejelző ügynökség alapítója és vezérigazgatója.
A bizonytalan globális gazdasági és politikai helyzet is szerepet játszhat a fogyasztói magatartás megváltozásában. Sokan éreznek egzisztenciális szorongást, ami azt jelenti, hogy egyre inkább magukat ajándékozzák meg ezzel-azzal, "mert megérdelem!"-felkiáltással.
Emellett a társadalom is változik: sokan már nem csak a szerelmesek napjaként definiálják a Valentin-napot, hanem a plátói kapcsolatok, vagy akár a szoros barátságok, önszeretet ünnepeként is.
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!
Kapcsolódó cikkek
- Megszökött a Fővárosi Állatkertből egy prérikutya, videón, ahogy a járókelők terelgetik a riadt állatot Megszökött a Fővárosi Állat- és Növénykertből egy prérikutya csütörtökön. Az esetről egy videó is készült, amelyen látható, hogy a félénk állat a járdára keveredett, de nem igazán tudja, hogy merre menjen.
- Botrány a népszerű magyar fesztiválon; elutazott nyaralni az énekes, mert elfelejtette, hogy fellépése van Vasárnap rendezik meg a Strudlifesztivált Csanáloson, azonban az utolsó pillanatban az esemény programját át kellett szervezniük, mert Hevesi Tamás, a fesztivál fő fellépője megfeledkezett róla, hogy a hét végén koncertje lesz.
- L. L. Junior legújabb interjúja ismét elszabadította a poklot a Fekete Vonat tagjai között Már másfél éve annak, hogy a Fekete Vonatnak örökre vége, a tagok azonban még mindig fújnak egymásra. L. L. Junior egy friss interjúja miatt Beat nagyon kiakadt, üzent is az énekesnek.
- Elképesztő fotón a Gáspár család kisebbik lánya – rá sem ismerni Virágra A Gáspár család kisebbik lánya, Virág ma ünnepli a 22. születésnapját.