A Disney parkok a magasabb árak miatt lassuló fogyasztói kereslettel szembesülnek az elmúlt időszakban.
A Disney parkok alulteljesítettek a várakozásokhoz képest, a profit némileg csökkent az elmúlt negyedévben. Bár a vállalat szerint a látogatottság stabil maradt, és az emberek többet költöttek, azt is elismerte, hogy a gazdaság visszaesése megviselte a turistákat, akik egykor a vállalatot fellendítették, miközben a film- és streaming-üzletág küzdött a korábbi években - írja a CNN.
Míg sok amerikai visszavett a mindennapi vásárlásokból, például a gyorséttermi ételekből, addig az utazásra és a szabadidő eltöltésére még mindig szívesen költenek. De a fogyasztók lemondanak a nyaralásról, ami aggasztó jel lehet a gazdaság számára, ahogy a munkaerőpiaci helyzet romlik. A múlt hónapban a munkanélküliségi ráta 4,3 százalékra emelkedett az Egyesült Államokban, ami közel egy százalékponttal magasabb, mint az év elején volt.
Nem csak a Disney látja a visszaesést - a Bank of America Institute jelentése szerint júniusban csökkent az utazási hitelkártya-tranzakciók összege. A kutatók ezt azonban az árcsökkenésnek tulajdonították, és azt mondták, hogy "az utazások alapjául szolgáló kép továbbra is szilárd".
Az infláció is hozzájárult a Disney amerikai parkjainak bevételcsökkenéséhez, és az új technológiák a cég szerint is felemésztették a profitot.
"Még a magasabb árak mellett is vonakodnak az emberek lemondani a nyaralást, különösen egy olyan cégnél, amelynek olyan erős a márka ismertsége, mint a Disney-é" - mondta Hugh Johnston pénzügyi igazgató szerdán a cég eredménybeszámolóján.
"Bár a kereslet enyhe mérséklődését láttuk, semmiképpen sem nevezném jelentős változásnak" - emelte ki Johnston. "Nem hiszem, hogy elhúzódó lesz, inkább csak néhány negyedévnyi hasonló eredmény [várható]".
A Disney parkokkal kapcsolatos problémáról szóló hírek az Airbnb katasztrofális eredményeiről szóló értesüléseket követték, amik kedden a lakáskiadó cég részvényeit zuhanórepülésbe taszították, miután az amerikai fogyasztók keresletének lassulásáról számoltak be.
A Disney amerikai és nemzetközi parkjai, valamint körutazásai azonban más eredményeket mutatnak. A Disney nemzetközi parkjainak látogatottsága nőtt, és több szobát foglaltak le. A vendégek többet is költenek a parkokban. A vállalat megjegyezte, hogy a parkok látogatottsága hasonló volt, mint tavaly ilyenkor, és az egy vendégre jutó kiadások is nőttek.
"Az alacsonyabb jövedelmű fogyasztók megérzik [a gazdasági helyzetből adódó] stresszt. A magas jövedelmű fogyasztók nemzetközi utazásokat tesznek" - mondta Johnston a telefonbeszélgetésen.
A Marriott a luxus üdülőhelyein is erősebb eredményekről számolt be az olcsóbb szállodaláncok szállodáihoz képest.
Más területeken javított a Disney
Hivatkozás másolásaA Disney streaming szolgáltatása először lett nyereséges, amit eddig csak a Netflix tudott elérni. A médiaóriás kedden mindenhol áremelést jelentett be a Disney+, a Hulu és az ESPN+ esetében is.
A vállalat szórakoztatóipari üzletága is talpra állt a Covid-korszakból, amikor a vásárlók nem jártak moziba.
"Visszatértünk ahhoz a színvonalhoz, ami akkor volt, amikor évente több milliárd dolláros filmeket gyártottunk, idén májusban, júniusban és júliusban is a miénk volt a legnagyobb film" - mondta Johnston a CNBC-nek szerdán.
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!
Kapcsolódó cikkek
- Küszöbön a háború? Vészhelyzeti üzemmódba kapcsolt Irán Donald Trump győzelme után Mint az ismert, Donald Trump nyerte meg az amerikai elnökválasztást. Ezután Irán legfelsőbb vezetője, Ali Hámenei összehívta a Legfelsőbb Nemzetbiztonsági Tanácsot, bár azt nem részletezte, hogy pontosan mi okból hívták össze a tanácsot.
- (18+) Brutális videón, ahogy a földön fekvő izraeli szurkolókat rugdos a feldühödött csőcselék Amszterdamban Döbbenetes videót közölt a Reuters az amszterdami antiszemita pogromról.
- Vicc: a demokraták annyit fogtak fel Trump győzelméből, hogy Bidennek előbb kellett volna visszalépnie A 84 éves Nancy Pelosi szerint a 81 éves Joe Biden rosszul tette, hogy nem lépett vissza előbb.
- Irgalmatlan pénzt dobott ki Kamala Harris kampánycsapata a popmilliárdos celebek koncertjeire a választás előestéjén A Harris-kampány akár 20 millió dollárt is elkölthetett a hétfő esti koncertekre, órákkal azelőtt, hogy az alelnök látványos választási vereséget szenvedett Donald Trumptól.