Hirdetés

Elon Musk ledobta a bombát, hatalmas dobásra készül a Tesla

Nap Híre portré Nap Híre

Elon Musk már régóta rajong az önvezető járművekért, azt állítva, hogy ezek lesznek a Tesla legfontosabb termékei. A nagy ígéretek ellenére évek teltek el és az autók máig nem képesek vezető nélkül stabilan működni.

Musk azonban péntek délután az X-en (korábban Twitter) bejelentette, hogy a Tesla augusztus 8-án mutatja be robottaxiját.

A posztja egyszerű volt, és nem tartalmazott részleteket. "Tesla Robotaxi leleplezése 8/8" - posztolta a Tesla vezérigazgatója (és az X tulajdonosa) - írja a CNN.

Musk korábban azt mondta, hogy a Tesla olyan autót fog készíteni, amely képtelen lesz az emberi vezérlésre. Azt is mondta korábban, hogy a teljes önvezető képességgel felszerelt Tesla autók a szoftverfrissítések révén fokozatosan egyre jobban és jobban fognak vezetni. Egy bizonyos ponton az autók képesek lesznek teljesen autonóm módon működni, és pénzt kereshetnének a tulajdonosuknak azzal, hogy saját maguk bonyolítanak le taxifuvarokat" - mondta Musk többször is.

Eddig a gyakorlat Musk több jóslatát is megcáfolta már, amelyek arról szóltak, hogy mikor lesz lehetséges a tényleges önvezetés.

A Tesla öt évvel ezelőtt, 2019 áprilisában azt mondta, hogy várhatóan 2020-ra kezdi meg a robottaxik üzemeltetését. A vállalat azt jósolta, hogy az autonóm autók 11 évig fognak működni, és 1 millió mérföldet fognak megtenni, és autónként évente 30 ezer dolláros nyereséget hoznak majd a vállalatnak és az autók üzemeltetőinek.

Musk azonban azt is elismerte, hogy a jóslatai néha mérföldekkel tévednek.

"Az egyetlen kritika, ami jogos, hogy néha nem vagyok pontos. De én és a Tesla-csapat elintézzük" - mondta Musk egy 2019-es rendezvényen.

Jelenleg a Full Self-Driving képesség például az új Tesla Model 3-hoz megvásárolható, az autó nagyjából 40 000 dolláros vételárához hozzáadott 12 000 dolláros felárért. Előfizetéses alapon is megvásárolható, akár havi 199 dollárért, attól függően, hogy eredetileg hogyan szerelték fel az autót.

A Tesla online leírásában apró szürke betűkkel rámutat: "A jelenleg engedélyezett funkciók aktív vezetői felügyeletet igényelnek, és nem teszik a járművet autonómmá", vagyis valójában ma még nem képes teljesen önvezetésre.

Musk szerint a rendszer egy nap hihetetlenül értékessé teszi majd a Tesla-autókat.

"Minden általunk eladott vagy gyártott, teljes autonómiaképességgel rendelkező autóra úgy gondolhat, hogy a jövőben ötször annyit érhet, mint ma" - mondta a vállalat tavalyi harmadik negyedévre vonatkozó eredménybeszámolóján.

A rendszert tesztelő szakértők szerint a Tesla egyelőre még messze van attól, hogy emberi beavatkozás nélkül képes legyen önállóan vezetni.

Kelly Funkhouser, a Consumer Reports járműtechnológiával foglalkozó cég munkatársa nemrég tesztelte a rendszert, és azt mondta, hogy kevésbé aggódik a biztonsága miatt, mint a szokásos Tesla Autopilot esetében, amelyet arra terveztek, hogy főként autópályákon nyújtson korlátozottabb vezetési segítséget. Ironikus módon azért, mert a Full Self-Driving technológia olyan rosszul teljesít. Funkhouser úgy jellemezte, mintha az autó irányítását egy kezdő tinédzser sofőrre bíznánk.

Számos vállalat, köztük a Waymo, a Google anyavállalatának, az Alphabetnek a leányvállalata, valamint a GM leányvállalata, a Cruise, autonóm fuvarmegosztó szolgáltatásokon dolgozik.

A Cruise szüneteltette tesztelési munkáját, miután egyik önvezető autója elütött egy gyalogost. Egy belső vizsgálat megállapította, hogy a vállalat képviselői nem voltak teljesen nyitottak a szabályozókkal történő együttműködésre az incidenssel kapcsolatban. A vállalat ellen az Igazságügyi Minisztérium vizsgálatot folytat az eset miatt.

A Waymo nemrég kénytelen volt visszahívni saját autóit, miután két autója perceken belül ugyanannak a vontatónak ütközött.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés