Hirdetés

Hatalmas veszélybe került a McDonald's - messziről elkerülik az emberek a gyorséttermet

Horváth Fanni portré Horváth Fanni

A McDonald's közölte, hogy átgondolja az árképzést, miután a költségtudatos vásárlók kevesebbet költöttek a láncnál a június végéig tartó három hónapban.

A legalább egy éve nyitva tartó üzletek forgalma 1 százalékkal csökkent a gyorsétteremóriásnál az egy évvel korábbihoz képest, ami a világjárvány óta az első visszaesést jelenti.

A csökkenés annak ellenére következett be, hogy a vállalat árengedményekkel próbálta visszahódítani a pénz miatt aggódó vásárlókat, illetve azokat, akik az izraeli-gázai háború miatt bojkottálták a láncot - írja a BBC.

Chris Kempczinski vezérigazgató elmondta, hogy a gyenge eredmények az árképzés "átfogó újragondolására" kényszerítették a vállalatot, és közölte a befektetőkkel, hogy a cég a kedvezményekre támaszkodva próbálja visszahódítani a vásárlókat.

A vezetők rámutattak a közelmúltbeli promóciókra, például az 5 dolláros Happy Mealre az Egyesült Államokban és egy olyan kampányra az Egyesült Királyságban, amelyben a vendégek 3 fontért három tételt választhatnak.

Ezeket az akciókat várhatóan a következő hónapokban kiterjesztik.

A vállalat részvényei több mint 3 százalékkal emelkedtek a frissítés után, mivel Kempczinski szerint a McDonald's rendelkezik a stratégia megvalósításához szükséges méretekkel.

"Tudjuk, hogyan kell ezt csinálni. A franchisepartnereinkkel együtt dolgozunk a szükséges kiigazítások elvégzésén" - mondta.

A McDonald's a világjárvány idején végrehajtott jelentős áremelések után a vásárlók ellenérzéseivel szembesült.

A múlt hónapban Joe Erlinger, a cég egyesült államokbeli részlegének elnöke hivatalosan is reagált a panaszokra egy, a vásárlóknak címzett nyílt levélben, mondván, hogy a közösségi média pontatlan képet fest a vállalatról.

Elmondta, hogy egy Big Mac ára 2019 óta 21 százalékkal emelkedett - az infláció ütemével összhangban -, és sok termék ára ennél kisebb mértékben emelkedett.

A befektetőkkel folytatott telefonbeszélgetésen azonban Kempczinski elismerte, hogy a vállalatnak még sokat kell tennie azért, hogy visszaszerezze korábbi hírnevét.

Kempczinski elismerte azt is, hogy az inflációra válaszul végrehajtott áremelések "arra késztették a fogyasztókat, hogy átgondolják vásárlási szokásaikat".

Bár egyes piacokon sikerült alkalmazkodni, máshol "átfogóbb újragondolásra volt szükség" - emelte ki.

Sara Senatore, a Bank of America elemzője szerint a McDonald's gyorsabban emelte a legfontosabb termékek árát, mint a versenytársai.

"A fogyasztók okosak, tisztában vannak ezzel" - mondta. "Az általuk bevezetett 5 dolláros étkezés talán kezdi megváltoztatni a felfogást, de a tranzakciók tekintetében még nem látunk trendváltozást".

A McDonald's a legújabb vállalati óriás, amely a fogyasztói kiadások lassulására figyelmeztet, többek között olyan jelentős gazdaságokban, mint Kína.

A vállalat közölte, hogy a teljes bevétel, amely magában foglalja az újonnan megnyitott üzletek eladásait is, az előző évhez képest stagnált. A nyereség 12 százalékkal csökkent.

A McDonald's szerint az alacsonyabb jövedelmű vásárlók különösen rosszul jártak, és e vásárlók elvesztését nem pótolták a tehetősebb háztartások, amelyek kevesebbet vásároltak.

A vállalat szerint az Egyesült Államokban csökkent a kereslet a termékei iránt, míg a franciaországi gyenge teljesítmény és a kínai piacon folyó árháborúk szintén rontották az eladásokat.

"A fogyasztók egyre igényesebbek a tekintetben, hogy hol, mikor és mit esznek, és azt mondanám, hogy nem számítunk jelentős változásokra ebben a környezetben a következő néhány negyedévben" - fogalmazott a McDonald's egyik vezetője.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés