A kínai elektromos autók nagyot drágulhatnak az Európai Unióban, mivel a politikusok a saját iparágukra nézve "veszélynek" titulálták az olcsó járműveket. Az EU akár 38 százalékos vámokkal sújthatja a Kínából érkező elektromos autókat.
Ahogy arról a naphire.hu is beszámolt, Európában akár a duplájába is kerülhetnek a kínai elektromos autók, mint Kínában. Ennek oka, hogy Kínát azzal vádolják, hogy mesterségesen alacsony áron árulja az elektromos autóit, ezért az EU vámokkal sújtaná a járműveket.
Friss hír, hogy az Európai Bizottság bejelentette a döntést, miszerint a kínai elektromos járműgyártók július 4-tól vámokkal szembesülhetnek, "amennyiben a kínai hatóságokkal folytatott tárgyalások nem vezetnek hatékony megoldáshoz." Érdekesség, hogy az EU bejelentésére akkor került sor, amikor vizsgálatot folytatnak az állítása szerint a kereskedelmi tömbbe érkező olcsó, állami támogatású kínai autók áradata miatt - írja a BBC.
Kína azt állította, hogy a vámok sértik a nemzetközi kereskedelmi szabályokat, és a vizsgálatot "protekcionizmusnak" nevezte. Azoknak az elektromos autóknak a gyártóit, akik együttműködtek az Európai Bizottság októberben indított vizsgálatban, átlagosan 21%-os, míg azokat, akik nem működtek együtt, 38,1%-os vámmal sújthatják.
Eközben három vállalatra egyedi díjakat vetnének ki:
- BYD: 17.4%
- Geely: 20%
- SAIC: 38.1%
Azok a nem kínai autógyártók, akik Kínában gyártják le néhány elektromos autójukat, szintén érintettek lesznek. A Bizottság közölte azt is, hogy a Tesla "egyedileg kiszámított vámkulcsot" kaphat, mivel külön kérvényt nyújtott be. Ezek a díjak a Kínában gyártott összes elektromos autóra kivetett jelenlegi 10%-os vámtételen felül jönnének. Az EU beavatkozására azt követően került sor, hogy az USA a múlt hónapban sokkal merészebb lépést tett, és 25%-ról 100%-ra emelte a kínai elektromos autókra kivetett vámot.
A döntést nemcsak Kína bírálta, hanem az EU politikusai és számos iparági szereplő is. A kínai külügyminisztérium szóvivője, In Jian kijelentette, hogy "a szubvencióellenes vizsgálat a protekcionizmus tipikus esete". Hozzátette, hogy a vámok a "Kína-EU gazdasági és kereskedelmi együttműködést, valamint a globális autógyártási és ellátási lánc stabilitását" is veszélyeztethetik.
A vámok novembertől véglegesen alkalmazandók lesznek, hacsak az uniós tagállamok - 15 ország, amelyek a blokk lakosságának legalább 65%-át képviselik - minősített többsége nem szavaz a lépés ellen.
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!
Kapcsolódó cikkek
- Kiderült a titok: így lesz feltörhetetlen minden telefon Kiderült, mi a világ legbiztonságosabb PIN-kódja.
- Havas Henriknek Szoboszlai Dominikról beugrott egy érdekes sztori saját magáról Havas Henrik a Lamborghini miatt szólt be Szoboszlai Dominiknak, majd eszébe jutott a saját első autója is.
- Ezt senki nem látta jönni: Károly király elképesztően kínos helyzetbe keveredett Ausztráliában Károly király és Kamilla királyné épp ausztráliai látogatásukat élvezték, amikor egy váratlan és kínos fordulat nehezítette meg az egyik legünnepélyesebb pillanatukat.
- Az esküvőjéről posztolt az ATV Start műsorvezetője - Meglepő, miért házasodna újra “Nem vártam az esküvőmet, de…” - kezdte a Naphire.hu-nak Tokár Tamás, aki a napokban egy képet is megosztott élete “legszebb és legjobb” napjáról. Ma már mindent másképp lát.