A kínai elektromos autók nagyot drágulhatnak az Európai Unióban, mivel a politikusok a saját iparágukra nézve "veszélynek" titulálták az olcsó járműveket. Az EU akár 38 százalékos vámokkal sújthatja a Kínából érkező elektromos autókat.
Ahogy arról a naphire.hu is beszámolt, Európában akár a duplájába is kerülhetnek a kínai elektromos autók, mint Kínában. Ennek oka, hogy Kínát azzal vádolják, hogy mesterségesen alacsony áron árulja az elektromos autóit, ezért az EU vámokkal sújtaná a járműveket.
Friss hír, hogy az Európai Bizottság bejelentette a döntést, miszerint a kínai elektromos járműgyártók július 4-tól vámokkal szembesülhetnek, "amennyiben a kínai hatóságokkal folytatott tárgyalások nem vezetnek hatékony megoldáshoz." Érdekesség, hogy az EU bejelentésére akkor került sor, amikor vizsgálatot folytatnak az állítása szerint a kereskedelmi tömbbe érkező olcsó, állami támogatású kínai autók áradata miatt - írja a BBC.
Kína azt állította, hogy a vámok sértik a nemzetközi kereskedelmi szabályokat, és a vizsgálatot "protekcionizmusnak" nevezte. Azoknak az elektromos autóknak a gyártóit, akik együttműködtek az Európai Bizottság októberben indított vizsgálatban, átlagosan 21%-os, míg azokat, akik nem működtek együtt, 38,1%-os vámmal sújthatják.
Eközben három vállalatra egyedi díjakat vetnének ki:
- BYD: 17.4%
- Geely: 20%
- SAIC: 38.1%
Azok a nem kínai autógyártók, akik Kínában gyártják le néhány elektromos autójukat, szintén érintettek lesznek. A Bizottság közölte azt is, hogy a Tesla "egyedileg kiszámított vámkulcsot" kaphat, mivel külön kérvényt nyújtott be. Ezek a díjak a Kínában gyártott összes elektromos autóra kivetett jelenlegi 10%-os vámtételen felül jönnének. Az EU beavatkozására azt követően került sor, hogy az USA a múlt hónapban sokkal merészebb lépést tett, és 25%-ról 100%-ra emelte a kínai elektromos autókra kivetett vámot.
A döntést nemcsak Kína bírálta, hanem az EU politikusai és számos iparági szereplő is. A kínai külügyminisztérium szóvivője, In Jian kijelentette, hogy "a szubvencióellenes vizsgálat a protekcionizmus tipikus esete". Hozzátette, hogy a vámok a "Kína-EU gazdasági és kereskedelmi együttműködést, valamint a globális autógyártási és ellátási lánc stabilitását" is veszélyeztethetik.
A vámok novembertől véglegesen alkalmazandók lesznek, hacsak az uniós tagállamok - 15 ország, amelyek a blokk lakosságának legalább 65%-át képviselik - minősített többsége nem szavaz a lépés ellen.
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!
Kapcsolódó cikkek
- Rendkívüli hírek érkeztek Noszály Sándorról: így van most a sportoló Noszály Sándort heteken keresztül kezelték egy kórházban a bipoláris zavara miatt. Az elmúlt néhány hét valóban kritikus volt, a sportoló állapota azonban szerencsére jobbra fordult, annyira, hogy már ki is engedték a kórházból.
- Nem, nem viccelünk: több mint hatmillió dollárért kelt el egy falra ragasztott banán Maurizio Cattelan igencsak provokatívnak nevezhető műalkotása, amely egy falra ragasztott banánt ábrázol, 6,2 millió dollárért kelt el a New York-i Sotheby's árverésén. A végső eladási ára négyszerese volt annak, amit korábban jósoltak.
- Nincsenek szavak: szívszorító módon emlékeztek meg Hadas Krisztáról a diákjai A budapesti Metropolitan Egyetem diákjai megható módon búcsúztak Hadas Krisztától. A megemlékezésről a műsorvezető lánya osztott meg egy fotót.
- Rendkívüli bejelentést tett a Vatikán: erre az új évezredben még nem volt példa Ferenc pápa szerdán, heti általános vatikáni audienciáján bejelentette, hogy áprilisban szentté avatja a 2006-ban, 15 évesen leukémiában elhunyt Carlo Acutist; a néhai honlaptervező ezzel az új évezred, illetve a digitális kor első és legfiatalabb katolikus szentje lesz.