Hirdetés

Nagyon megszívják azok, akik most akarnak kínai elektromos autót venni

Garai Kitti portré Garai Kitti

A kínai elektromos autók nagyot drágulhatnak az Európai Unióban, mivel a politikusok a saját iparágukra nézve "veszélynek" titulálták az olcsó járműveket. Az EU akár 38 százalékos vámokkal sújthatja a Kínából érkező elektromos autókat.

Ahogy arról a naphire.hu is beszámolt, Európában akár a duplájába is kerülhetnek a kínai elektromos autók, mint Kínában. Ennek oka, hogy Kínát azzal vádolják, hogy mesterségesen alacsony áron árulja az elektromos autóit, ezért az EU vámokkal sújtaná a járműveket. 

Friss hír, hogy az Európai Bizottság bejelentette a döntést, miszerint a kínai elektromos járműgyártók július 4-tól vámokkal szembesülhetnek, "amennyiben a kínai hatóságokkal folytatott tárgyalások nem vezetnek hatékony megoldáshoz." Érdekesség, hogy az EU bejelentésére akkor került sor, amikor vizsgálatot folytatnak az állítása szerint a kereskedelmi tömbbe érkező olcsó, állami támogatású kínai autók áradata miatt - írja a BBC

Kína azt állította, hogy a vámok sértik a nemzetközi kereskedelmi szabályokat, és a vizsgálatot "protekcionizmusnak" nevezte. Azoknak az elektromos autóknak a gyártóit, akik együttműködtek az Európai Bizottság októberben indított vizsgálatban, átlagosan 21%-os, míg azokat, akik nem működtek együtt, 38,1%-os vámmal sújthatják. 

Eközben három vállalatra egyedi díjakat vetnének ki: 

  • BYD: 17.4%
  • Geely: 20%
  • SAIC: 38.1%

Azok a nem kínai autógyártók, akik Kínában gyártják le néhány elektromos autójukat, szintén érintettek lesznek. A Bizottság közölte azt is, hogy a Tesla "egyedileg kiszámított vámkulcsot" kaphat, mivel külön kérvényt nyújtott be. Ezek a díjak a Kínában gyártott összes elektromos autóra kivetett jelenlegi 10%-os vámtételen felül jönnének. Az EU beavatkozására azt követően került sor, hogy az USA a múlt hónapban sokkal merészebb lépést tett, és 25%-ról 100%-ra emelte a kínai elektromos autókra kivetett vámot.

A döntést nemcsak Kína bírálta, hanem az EU politikusai és számos iparági szereplő is. A kínai külügyminisztérium szóvivője, In Jian kijelentette, hogy "a szubvencióellenes vizsgálat a protekcionizmus tipikus esete". Hozzátette, hogy a vámok a "Kína-EU gazdasági és kereskedelmi együttműködést, valamint a globális autógyártási és ellátási lánc stabilitását" is veszélyeztethetik.

A vámok novembertől véglegesen alkalmazandók lesznek, hacsak az uniós tagállamok - 15 ország, amelyek a blokk lakosságának legalább 65%-át képviselik - minősített többsége nem szavaz a lépés ellen.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés