Hirdetés

A legkeményebb fegyvert vethetik be a magyar autósok ellen, 99%-ot megfog

Morvay Péter portré Morvay Péter

A gyorshajtás elleni hatékony megoldás az átlagsebességmérés, most ezt készülnek bevezetni Magyarországon.

Jelentős változásokat vetít előre a budapesti közlekedési, közlekedésbiztonsági stratégia, amely a napokban jelent meg – írja a totalcar.hu.

A terjedelmes anyag számos javaslatot tartalmaz, többek között a 30-as zónák jelentős növelését, és van benne egy utalás arra is, hogy a gyorshajtás elleni egyik hatékony megoldást, az átlagsebesség-mérést is elővennék a fiókból.

Az autópálya bevezető szakaszán vezethetik be először a mérést
Az autópálya bevezető szakaszán vezethetik be először a mérést Budaőrs infó

A módszer végtelenül egyszerű: kettő vagy több, egymástól ismert távolságra elhelyezkedő ellenőrzési keresztmetszetben rögzíti a jármű elhaladásának idejét, és az egyes érzékelések között eltelt idő alapján számolja ki a távolság ismeretében az átlagsebességet. 

Szakemberek szerint az átlagsebesség-mérést megvalósító sebesség-ellenőrző rendszerek segítségével jelentősen csökkenthető a gyorshajtók aránya. A nemzetközi gyakorlatok azt mutatják, hogy az ellenőrzési rendszer bevezetését követően a teljes forgalom kevesebb, mint

1 százaléka lépi át a maximális sebességet. 

A közvetlen bírságbevételek alakulása függ a tűréshatártól és az egyes gyorshajtási tartományokhoz tartozó díjtételektől. Lényeges, hogy az ilyen ellenőrző rendszereknek az elsődleges céljuk nem a bírságbevételek növelése, hanem a közlekedésbiztonság javítása.

A jogszabály már régóta definiálja az átlagsebesség-mérést, de eddig sehol nem vezették be Magyarországon. 

Pedig a rendszámfelismerő kamerák - akár az ország számos útszakaszánt egy-egy pontban sebességet mérő szupertraffipaxként is emlegetett védás, illetve útdíjfigyelő kamerák elméletileg alkalmasak lehetnek rá. 

Az is kérdés persze, hogy a városon belüli útszakaszokon hol lehet, hol érdemes bevezetni az átlagsebességmérést, mindenesetre a fővárosi koncepció - úgy tűnik -, számol ezzel a lehetőséggel. 

A tervekről konkrétumokat egyelőre nem lehet tudni, így azt sem, hol jelenhetne meg az a módszer. 

Mindenesetre több olyan útszakasz van, ahol jó eséllyel érdemes lenne legalább letesztelni a dolgot: például a sztrádák fővárosi ki- és bevezető szakaszain, 

többek között az M1-M7-es közös szakaszán, de a Szentendrei úton és a Váci úton is szóba jöhet. 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés