Hirdetés

Elon Musk brutál nagyot kaszál az X előfizetésekből

Garai Kitti portré Garai Kitti

Ahogy arról a naphire.hu is beszámolt, a közelmúltban Elon Musk ledobta az atombombát és bejelentette, hogy szuperalkalmazássá alakítja a korábban Twitterként ismert X-et. A milliárdos azt tervezi, hogy elindítja az audio- és videóhívásokat a platformon. Nem sokkal később azt is bejelentették, hogy két új előfizetéses csomag jön, köztük egy Prémium+ azoknak a felhasználóknak, akik hajlandók fizetni a reklámmentes élményért. 

Most pedig az is kiderült, hogy az X mostanra bevételeinek negyedét a prémium előfizetésekből és adatlicencekből szerzi. A New York Post azt írja, hogy korábban az X a bevételének 10 százalékát szerezte adatlicenc-szerződésekből, az előfizetésekből pedig semmit sem keresett. 

Az elmúlt évben azonban az X újratárgyalta az adatlicenc-szerződéseket a Google-lal, az Amazonnal, a Yahoo-val, az Oracle-lel, a Microsofttal és a Bloomberggel, hogy magasabb díjakat számítson fel. A megállapodások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy az X-től származó adatokat saját termékeik fejlesztésére használják, például a Google keresésekben az X-től származó releváns találatok megjelenítésére.

Még többet kereshet majd Elon Musk

Hivatkozás másolása

A vállalatnál arra számítanak, hogy az előfizetések a bevétel nagyobb hányadát teszik majd ki, amint az X bevezeti az új mesterséges intelligencia chatbotot, a Grokot, és annak eléréséhez a havi előfizetések költségét 7,99 dollárról (közel 3 ezer forint) 16,99 (kicsivel több, mint 6 ezer forint) dollárra emeli. 

Az X egyébként korábban nem hozta nyilvánosságra a nyereségét, bevételeit, de még a felhasználók számáról szóló adatok sem. Azonban a Wall Street Journal jelentése szerint a hirdetési bevételek több mint 50 százalékkal csökkentek. A vállalat forrásai azonban vitatják ezeket a számokat. Ugyancsak vitatják azokat a harmadik féltől származó adatokat, amelyek szerint a havi aktív felhasználók száma 15 százalékkal, 183 millió csökkent az előző évhez képest. 

Musk azt tweetelte, hogy a közösségi hálózatnak 550 millió aktív havi felhasználója van, és hogy a vállalat az elmúlt egy évben 4%-kal több új regisztrációt szerzett.

Egy másik jelentés szerint a Twitter jelenleg mindössze 19 milliárd dollárt ér - kevesebb mint a felét annak a 44 milliárd dolláros árcédulának, amit Musk fizetett érte.

Mióta Musk megvette a Twittert, a vállalat számos módot megvizsgált, hogy növelje a bevételeit. A cég forrásai szerint a bevételi források diverzifikálására és az új szolgáltatásokért, például a tweetek szerkesztésére, a hosszabb bejegyzések írására és a hosszabb videók feltöltésének lehetőségére tett erőfeszítések továbbra is kifizetődőek lesznek.

A cég szóvivője nem kívánt nyilatkozni. 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés