Ahogy arról a naphire.hu is beszámolt, a közelmúltban Elon Musk ledobta az atombombát és bejelentette, hogy szuperalkalmazássá alakítja a korábban Twitterként ismert X-et. A milliárdos azt tervezi, hogy elindítja az audio- és videóhívásokat a platformon. Nem sokkal később azt is bejelentették, hogy két új előfizetéses csomag jön, köztük egy Prémium+ azoknak a felhasználóknak, akik hajlandók fizetni a reklámmentes élményért.

Most pedig az is kiderült, hogy az X mostanra bevételeinek negyedét a prémium előfizetésekből és adatlicencekből szerzi. A New York Post azt írja, hogy korábban az X a bevételének 10 százalékát szerezte adatlicenc-szerződésekből, az előfizetésekből pedig semmit sem keresett.
Az elmúlt évben azonban az X újratárgyalta az adatlicenc-szerződéseket a Google-lal, az Amazonnal, a Yahoo-val, az Oracle-lel, a Microsofttal és a Bloomberggel, hogy magasabb díjakat számítson fel. A megállapodások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy az X-től származó adatokat saját termékeik fejlesztésére használják, például a Google keresésekben az X-től származó releváns találatok megjelenítésére.
Még többet kereshet majd Elon Musk
Hivatkozás másolásaA vállalatnál arra számítanak, hogy az előfizetések a bevétel nagyobb hányadát teszik majd ki, amint az X bevezeti az új mesterséges intelligencia chatbotot, a Grokot, és annak eléréséhez a havi előfizetések költségét 7,99 dollárról (közel 3 ezer forint) 16,99 (kicsivel több, mint 6 ezer forint) dollárra emeli.
Az X egyébként korábban nem hozta nyilvánosságra a nyereségét, bevételeit, de még a felhasználók számáról szóló adatok sem. Azonban a Wall Street Journal jelentése szerint a hirdetési bevételek több mint 50 százalékkal csökkentek. A vállalat forrásai azonban vitatják ezeket a számokat. Ugyancsak vitatják azokat a harmadik féltől származó adatokat, amelyek szerint a havi aktív felhasználók száma 15 százalékkal, 183 millió csökkent az előző évhez képest.
Musk azt tweetelte, hogy a közösségi hálózatnak 550 millió aktív havi felhasználója van, és hogy a vállalat az elmúlt egy évben 4%-kal több új regisztrációt szerzett.
Egy másik jelentés szerint a Twitter jelenleg mindössze 19 milliárd dollárt ér - kevesebb mint a felét annak a 44 milliárd dolláros árcédulának, amit Musk fizetett érte.
Mióta Musk megvette a Twittert, a vállalat számos módot megvizsgált, hogy növelje a bevételeit. A cég forrásai szerint a bevételi források diverzifikálására és az új szolgáltatásokért, például a tweetek szerkesztésére, a hosszabb bejegyzések írására és a hosszabb videók feltöltésének lehetőségére tett erőfeszítések továbbra is kifizetődőek lesznek.
A cég szóvivője nem kívánt nyilatkozni.
Kapcsolódó cikkek
- Azt hiszi, le tudna szállni egy repülőgéppel? Valószínűleg téved Egy felmérés szerint sokan vannak, akik úgy gondolják, irányítás mellett simán le tudnának tenni egy gépet, ha a pilóták erre valamiért nem lennének képesek. Ám ez nem ilyen egyszerű: ahhoz, hogy egyáltalán egy kereskedelmi járat pilótaülésébe ülhessen valaki, nagyon sokat kell tanulnia.
- Elon Musk mindenkinek hazudik? Kitálalt a Tesla volt alkalmazottja A Tesla egyik volt alkalmazottja azt állítja, hogy a cég önvezető járműveit meghajtó technológia nem elég biztonságos a közutakon való használathoz.
- Kínos pillanatok a dubaji klímacsúcson: Biden megbízottja épp a széntüzelésű erőművekről beszélt, amikor szellentett egyet A beszéde közben üvegházhatású gázokat engedett szabadon, amiről hang- és videófelvétel is készült.
- Jön a karácsony, támadásba lendültek a telefonos csalók: Így nyúlják le a pénzünket A kiberbűnözők óriási hasznot húznak az ünnepi szezonból, elég csak belegondolni abba, hogy milyen gyakran vesszük elő ilyenkor a bankkártyánkat. A legjobb módja annak, hogy biztonságban maradjunk, az az, ha ismerjük a csalók trükkjeit.