Hirdetés

Bocsánatot kellett kérnie sokak kedvenc influenszerének, miután csúnyán átverte a követőit

Horváth Fanni portré Horváth Fanni

Az olasz top influencer, Chiara Ferragni bocsánatot kért, amiért félrevezette a követőit egy karácsonyi sütemény vásárlásából származó bevétel felhasználásával kapcsolatban.

Ferragnit, akinek közel 30 millió követője van az Instagramon, 1,075 millió eurós bírsággal sújtották, mert azt állította, hogy a "dizájner" rózsaszín pandoro (olasz karácsonyi sütemény) eladása egy torinói gyermekkórház finanszírozását segíti. Az édesség gyártója hónapokkal a torta piacra dobása előtt pénzt adott a kórháznak, de a pénz nem a szóban forgó termék eladásából származott - állapította meg a versenyfelügyelet.

A 36 éves Ferragni megígérte, hogy 1 millió eurót adományoz a Regina Margherita kórháznak.

A követőihez eljuttatott nyilatkozatában kiemelte, "jóhiszeműen hibázott..., amikor egy kereskedelmi tevékenységet összekötött egy jótékonysági tevékenységgel".

A sírással küszködő influenszer közölte, hogy fellebbezni fog az AGCM trösztellenes hatóság döntése és az "aránytalan és igazságtalan" bírság ellen. A "Pandoro Pink Christmas", amelynek tervezőjeként Ferragnit jelölte meg a gyártó, tavaly több mint 9 euróért került forgalomba, ami jóval több mint kétszerese a Balocco cég által gyártott klasszikus, márka nélküli pandoro árának - írja a BBC.

A felügyelet múlt pénteken megállapította, hogy a Ferragni márkájú pandoro sütemény vásárlóit azzal hitegették, hogy vásárlásukkal hozzájárulnak a csontritkulásban és Ewing-szarkómában szenvedő gyermekek kezelésére szolgáló kórház orvosi felszerelésének beszerzéséhez.

Az eset körüli felháborodás arra késztette Georgia Meloni miniszterelnököt, hogy a hétvégén felszólaljon azok ellen az influencerek ellen, akik "drága tortákat reklámoznak és elhitetik az emberekkel, hogy jótékonykodnak [a túlárazott termékek megvásárlásával]", bár név szerint nem említette Ferragnit.

A Codacons fogyasztói csoport közölte, hogy jogi lépéseket fog tenni, hogy kártérítést kérjen mindazok számára, akik azt hitték, hogy a torinói gyermekkórháznak adakoznak. Közölte, hogy súlyos csalás vádjával 104 olasz ügyészségen tesz feljelentést.

Az AGCM felügyelőszervezet szerint a hamis reklámmal kihasználták a fogyasztók "jótékonysági kezdeményezések, különösen a súlyos betegségben szenvedő gyermekeket segítő kezdeményezések iránti érzékenységét". Ez sérti az olasz fogyasztóvédelmi törvényt, és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül - tette hozzá.

A bizottság 420 000 euróra bírságolta a sütemény gyártóját, a Baloccót, és több mint 1 millió eurós bírságot szabott ki Chiara Ferragni két vállalatára. A Balocco már hónapokkal a torta forgalomba hozatala előtt 50 000 eurót adományozott a kórháznak, míg a vállalat mintegy 1 millió eurót fizetett Ferragni két cégének a promócióért.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés