Az olasz top influencer, Chiara Ferragni bocsánatot kért, amiért félrevezette a követőit egy karácsonyi sütemény vásárlásából származó bevétel felhasználásával kapcsolatban.
Ferragnit, akinek közel 30 millió követője van az Instagramon, 1,075 millió eurós bírsággal sújtották, mert azt állította, hogy a "dizájner" rózsaszín pandoro (olasz karácsonyi sütemény) eladása egy torinói gyermekkórház finanszírozását segíti. Az édesség gyártója hónapokkal a torta piacra dobása előtt pénzt adott a kórháznak, de a pénz nem a szóban forgó termék eladásából származott - állapította meg a versenyfelügyelet.
A 36 éves Ferragni megígérte, hogy 1 millió eurót adományoz a Regina Margherita kórháznak.
A követőihez eljuttatott nyilatkozatában kiemelte, "jóhiszeműen hibázott..., amikor egy kereskedelmi tevékenységet összekötött egy jótékonysági tevékenységgel".
A sírással küszködő influenszer közölte, hogy fellebbezni fog az AGCM trösztellenes hatóság döntése és az "aránytalan és igazságtalan" bírság ellen. A "Pandoro Pink Christmas", amelynek tervezőjeként Ferragnit jelölte meg a gyártó, tavaly több mint 9 euróért került forgalomba, ami jóval több mint kétszerese a Balocco cég által gyártott klasszikus, márka nélküli pandoro árának - írja a BBC.
A felügyelet múlt pénteken megállapította, hogy a Ferragni márkájú pandoro sütemény vásárlóit azzal hitegették, hogy vásárlásukkal hozzájárulnak a csontritkulásban és Ewing-szarkómában szenvedő gyermekek kezelésére szolgáló kórház orvosi felszerelésének beszerzéséhez.
Az eset körüli felháborodás arra késztette Georgia Meloni miniszterelnököt, hogy a hétvégén felszólaljon azok ellen az influencerek ellen, akik "drága tortákat reklámoznak és elhitetik az emberekkel, hogy jótékonykodnak [a túlárazott termékek megvásárlásával]", bár név szerint nem említette Ferragnit.
A Codacons fogyasztói csoport közölte, hogy jogi lépéseket fog tenni, hogy kártérítést kérjen mindazok számára, akik azt hitték, hogy a torinói gyermekkórháznak adakoznak. Közölte, hogy súlyos csalás vádjával 104 olasz ügyészségen tesz feljelentést.
Az AGCM felügyelőszervezet szerint a hamis reklámmal kihasználták a fogyasztók "jótékonysági kezdeményezések, különösen a súlyos betegségben szenvedő gyermekeket segítő kezdeményezések iránti érzékenységét". Ez sérti az olasz fogyasztóvédelmi törvényt, és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül - tette hozzá.
A bizottság 420 000 euróra bírságolta a sütemény gyártóját, a Baloccót, és több mint 1 millió eurós bírságot szabott ki Chiara Ferragni két vállalatára. A Balocco már hónapokkal a torta forgalomba hozatala előtt 50 000 eurót adományozott a kórháznak, míg a vállalat mintegy 1 millió eurót fizetett Ferragni két cégének a promócióért.
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!
Kapcsolódó cikkek
- Soha nem látott videón Snoop Dogg: így vitte az olimpiai lángot Snoop Dogg megtisztelő szerepet kapott a 2024-es párizsi ötkarikás játékokon, ugyanis ő lehet az, aki az olimpiai lángot az utolsó szakaszon viszi.
- Egyre több jel utal arra, hogy Curtis és Judit szakított egymással Curtis és kedvese, Barnai Judit egy ideje nem jelentek meg együtt nyilvánosan, szakításukat eddig nem erősítették meg, viszont egy kicsit árulkodó, amit a rapper a közösségi oldalon írt legutóbb.
- Döbbenetes fotón a 85 éves Terence Hill A színész hiába 85 éves, még mindig remek formában van.
- Elon Musk nagyon verekedni akar Mark Zuckerberggel Elon Musk azt mondta, hogy "bármikor, bárhol, bármilyen szabályok között" harcolna Mark Zuckerberggel. A milliárdos üzletember nagyjából egy évvel azután jelentette ezt ki, hogy a ketrecharc tervük meghiúsult.