Hirdetés

Vitézy Dávid hatalmas bejelentést tett: ez minden budapestinek megváltoztathatja az életét

Nap Híre portré Nap Híre

Vitézy Dávid a korábbi programja alapján azt kezdeményezi a Fővárosi Közgyűlésénél, hogy járjanak a metrók éjfél után is a hétvégi estéken, péntek-szombat éjjel, és vizsgáljuk felül a teljes budapesti éjszakai buszhálózatot. 

Járjanak a metrók éjfél után is a hétvégi estéken, péntek-szombat éjjel, és vizsgáljuk felül a teljes budapesti éjszakai buszhálózatot – írta bejegyzésében Vitézy Dávid, amelyben bejelentette, hogy kezdeményezni is fogja az intézkedést a korábbi programja alapján. Majd így folytatta:

"Azt javaslom, hogy a Közgyűlés kérje fel a közlekedésszervező BKK-t, hogy több változatban dolgozzon ki javaslatokat az éjszakai buszközlekedés régóta esedékes reformjára, megújítására, illetve a metróüzem éjfél utánra történő kiterjesztésére péntek-szombat esténként, illetve az ünnepnapokat megelőző éjszakákon. Vitézy Dávid szerint "érdemes az üzemidő hosszabbítását, akár a metróüzem 24 órássá tételét is alaposan megvizsgálni ezeken az éjszakákon, majd ezt követően jövő év elején dönteni az opciók közül, hogy 2025 tavaszától az új menetrend bevezethető legyen. A javaslatomról a Közgyűlés az október 30-i ülésén dönt".

Majd arra emlékeztetett, hogy 2010-es évek elején vezették be a 6-os villamos 24 órás üzemét, "mely megmutatta, hogy a nappal megszokott kötöttpályás járatok éjszaka jelentős többletforgalmat vonzhatnak az amúgy is zsúfolt éjszakai buszokhoz képest, nem csak a gyorsaság, de a megszokás, a bizalom, a biztonságérzet miatt is. 

A jól működő, mindenki számára elérhető éjszakai élet munkahelyeket is teremt, ezért is érdemes a városnak ebben az irányban fejlesztenie a közösségi közlekedését".

A korábbi főpolgármester-jelölt felhívta a figyelmet, hogy a "közösségi közlekedési hálózat gerincét jelentő négy metróvonalon azonban hagyományosan 23:40 körül van üzemzárás (az utolsó járatok ekkor állnak meg a két legfontosabb belvárosi csomópontban, a Deák Ferenc téren és a Kálvin téren). Ezzel a budapesti metró az egyik legkorábban záró metróüzem lett Európában, holott a belváros nem ürül ki fél tizenkettőkor. Ennek megváltoztatását 2017-ben elértük, akkor meghosszabbította a BKK a metrók üzemidejét, de a Covid miatti korlátozások feloldása után végül a hosszabb üzemidő visszaállítása elmaradt, és azóta sem lett visszavezetve". A bejegyzést ide kattintva lehet megtekinteni. 

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés