Hirdetés

Ne lepődjön meg, ha ezzel találkozik majd az utakon: teljesen megváltozik a Jaguar logója

Garai Kitti portré Garai Kitti

A Jaguar bemutatta új logóját, miközben az autógyártó belép egy "új korszakba", amely teljesen az elektromos járművek kínálatát helyezi előtérbe.

A 102 éves luxusautó-gyártó a korábbi, teljesen nagybetűs logóját egy új dizájnra cseréli, amely a vállalat közlése szerint a „modernizmus erőteljes ünneplését” jelenti. Az új logó egy kicsit kevésbé amerikai „Jag-wahr”, és inkább a hagyományos „Jag-you-are” kiejtést tükrözi, ahogyan azt a tengerentúlon mondják - írja a CNN

A Jaguar, amely talán leginkább drága versenyautóiról és luxus szedánjairól ismert, az Egyesült Államokban egyetlen modellre, az F-Pace SUV-ra szorítkozott, és a brit piacon teljesen leállította az autóértékesítést, miközben elektromos járműgyártóként próbálja újra feltalálni magát. A vállalat újragondolása utáni első elektromos járművet a tervek szerint 2026-ban kezdik majd el gyártani. 

Az egyedi betűtípussal tervezett, aranyszínű Jaguar betűk a „G” és az „U” betűket kivéve, amelyek a vállalat szerint „a váratlant demonstrálják a nagy- és kisbetűk vizuális harmóniában történő zökkenőmentes keverésével”.

Az aranyszínű Jaguar betűk, amelyeket egyedi betűtípussal terveztek, szélesebb távolságra vannak elhelyezve, és kisbetűk, kivéve a „G” és „U” betűket. 

A Jaguar márkájának egyéb változásai között szerepel egy újratervezett „ugró macska” logo, amelyet „Leaper”-nek neveznek, valamint egy új monogram, amely tartalmazza a márkanevben szereplő „J” és „R” betűket. A Car and Driver beszámolója szerint a Leaper, amely évtizedek óta díszíti az autóikat, el lesz távolítva, és a helyét a jelvény veszi át.

"Ez egy olyan újragondolás, amely visszaadja a Jaguar lényegét, visszaadja azokat az értékeket, amelyek valaha annyira népszerűvé tették, miközben relevánssá teszi a mai közönség számára is” - mondta Gerry McGovern, a Jaguar Land Rover kreatív igazgatója egy sajtóközleményben.

Az igazgató egy sajtóeseményen még viccelődött is, hogy a Jaguár "nem szippantott semmi fehéret - ez valódi."

A Miami Art Week december 2-i rendezvényén fog majd kiderülni az, hogy az összes új márkajelzés hogyan fog kinézni az autókon. 

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés