Hirdetés

Tényleg életveszélyes, hogy a 65 éven felüliek volánhoz ülhetnek?

Nap Híre portré Nap Híre

A 2024 első felében történt, több mint 6500 közlekedési baleset közül 996-ot 65 év feletti sofőrök okoztak, ami felveti az idősek vezetési alkalmassági vizsgálatának szigorításának kérdését.

A magyarországi adatok alapján 2024 első félévében összesen 6523 személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt, ebből 996-ot 65 év feletti sofőrök okoztak. Ez az adat felveti a kérdést, mennyire befolyásolják az idősek vezetési képességei a közlekedés biztonságát. Kapitány Tibor, a Több mint jogsi autósiskola vezetője a hirado.hu-nak kifejtette, hogy véleménye szerint a magyar szabályozás nem elég szigorú, és az idősebb vezetők alkalmasságát nem csupán orvosi vizsgálatok alapján kellene megítélni – írja a Pénzcentrum.

Magyarországon egyre több vita zajlik arról, hogyan lehetne javítani a közlekedési szabályokat az idősek körében – hívta fel a figyelmet Kapitány Tibor, hozzátéve, hogy a legutóbbi KSH-felmérés szerint a 65 év feletti sofőrök okozzák a legtöbb személyi sérüléssel járó balesetet, ami jóval meghaladja a fiatalabb korosztályok által okozott balesetek számát.

Kapitány Tibor szerint jelenleg Magyarországon az orvosok döntik el, hogy az idősek alkalmasak-e a vezetésre, ám ez sok esetben nem elegendő. Az orvos a rendelőben csupán az alapvető fizikai állapotot tudja megvizsgálni, de nem látja, hogyan vezet az illető a forgalomban. Ezért fontos lenne közlekedési szakemberek bevonása, akik akár egy rövid, 20 perces felmérés alapján meg tudnák állapítani, hogy az idősebb vezető alkalmas-e a biztonságos közlekedésre – magyarázta.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés