Hirdetés

Valami nagyon furcsa dolog történik Kínában

Nap Híre portré Nap Híre

Már nem feltétlenül igaz, hogy Kínában „gagyi” terméket gyártanak – erről beszélt Bay Áron online marketing szakértő az ATV Spirit Keleti Szemle című műsorában.

Az elmúlt években felpörgött az e-kereskedelem az egész világon. A koronavírus-járvány hatására az online eladások aránya látványos emelkedésnek indultak. 2022-ben Kína határokon átnyúló e-kereskedelmének volumene elérte a mintegy 305 670 000 000 dollárt, ami 9,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Szakértők szerint ez a szektor idén is nőni fog világszerte, ugyanakkor számos kihívással kell szembe néznie a kereskedőknek.

Magyarországon az e-kereskedelem több mint 20 éve szinte minden évben kétszámjegyű növekedést mutatott, és ezt a tendenciát a pandémia csak megerősítette, duplájára nőtt a szektor forgalma. 2022-ben azonban változás állt be. Ugyan összesítésben növekedést tapasztaltak, de az infláció mértékét figyelembe véve már egyértelműen kirajzolódott, hogy visszafogottabbá vált a forgalom volumene.

Bay Áron online marketing úgy véli, a hazai piaci szereplők sok esetben nincsenek felkészülve az e- kereskedelemre. „Nagyon széles ez a spektrum és sokan gondolnak úgy az e-kereskedelemre, mint egy könnyű vállalkozásra, de ez egy nagyon komplex folyamat” - hangsúlyozta.

Pásztor Szabolcs, Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány vezetőkutatója kiemelte, alapvetően a magyar tér, a magyar potenciál az szűk. Szerinte a magyar webshopoknak az a legnagyobb problémája, hogy rögtön a legnagyobb weboldalakkal kell versenyezniük.

A szakértők úgy vélik, hogy az e-kereskedelem egyik legfontosabb része az, hogy a vásárlók megbízzanak egy adott webshopban.

Cimkék:
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés