Az Universal Music több millió dalát letiltaná a TikTokról, miután a kifizetésekről folytatott tárgyalások megszakadtak a techóriással.
A lépés azt jelenti, hogy a közösségi médiaplatform többé nem férhet hozzá olyan előadók dalaihoz, mint Taylor Swift, The Weeknd és Drake.
A Universal "megfélemlítéssel" vádolta a TikTokot, és azt mondta, hogy a hatalmas katalógusához való hozzáférésért a más közösségi oldalak által fizetett ár "töredékéért" szeretne a kínai platform hozzáférni - írja a BBC.
A TikTok szerint azonban az Universal "hamis narratívát és retorikát" alkalmazott ezzel kapcsolatban.
A zenei cégek jogdíjakat kapnak, ha a dalaikat streaming- és közösségi médiaplatformokon játsszák le. Bár a TikTok - amely a kínai ByteDance cég tulajdonában van - több mint 1 milliárd felhasználóval rendelkezik, az Universal összes bevételének mindössze 1 százalékát teszi ki a kínai óriástól kapott bevétel - közölte kiadó.
Az Universal - amely a világ zenei forgalmának mintegy harmadát ellenőrzi - egy nyílt levélben azt állította a műszeknek és a dalszerzőknek, hogy "a TikTok végső soron egy zenei alapú üzletet próbál felépíteni, anélkül, hogy tisztességes pénzt fizetnének a zenéért".
Az Universal emellett közölte azt is, hogy a művszeik és dalszerzőik megfelelő kompenzációját szorglamazza, illetve aggódik a mesterséges intelligencia zeneiparra gyakorolt hatásai és a TikTok felhasználók online biztonsága miatt is.
A vállalat hozzátette, hogy a szerződés január 31-i lejártával felhagy a TikTok számára történő tartalomlicenceléssel.
Erre válaszul a TikTok közölte, hogy "szomorú és kiábrándító, hogy az Universal Music Group a saját kapzsiságát a művészeik és dalszerzőik érdekei fölé helyezte".
- tette hozzá a techóriás.
A BBC kiemelte, ez az első alkalom, hogy az Universal hasonló nagyszabású lépést tett és eltávolítja a dalait egy technológiai cég platformjaáról.
A Universal meghatározó pozíciót tölt be a globális zeneiparban. A Beatlestől, Elton Johntól és a Coldplaytől kezdve Adele-ig, a BTS-ig és a Blackpinkig rengeteg előadó jogait birtokolja.
Sophie Ellis-Bextor Murder on the Dancefloor című száma is az Universalhoz tartozik, amely a közelmúltban a a Prime Video platformon megjelent Saltburn című filmnek köszönhetően lett több mint 10 év után ismét sláger a TikTokon.
Tavaly júliusban a Warner Music - amely a világ harmadik legnagyobb zenei hanglemezgyártó cége - licencszerződést kötött a TikTokkal.
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!
Kapcsolódó cikkek
- Rendkívüli hírek érkeztek Noszály Sándorról: így van most a sportoló Noszály Sándort heteken keresztül kezelték egy kórházban a bipoláris zavara miatt. Az elmúlt néhány hét valóban kritikus volt, a sportoló állapota azonban szerencsére jobbra fordult, annyira, hogy már ki is engedték a kórházból.
- Nem, nem viccelünk: több mint hatmillió dollárért kelt el egy falra ragasztott banán Maurizio Cattelan igencsak provokatívnak nevezhető műalkotása, amely egy falra ragasztott banánt ábrázol, 6,2 millió dollárért kelt el a New York-i Sotheby's árverésén. A végső eladási ára négyszerese volt annak, amit korábban jósoltak.
- Nincsenek szavak: szívszorító módon emlékeztek meg Hadas Krisztáról a diákjai A budapesti Metropolitan Egyetem diákjai megható módon búcsúztak Hadas Krisztától. A megemlékezésről a műsorvezető lánya osztott meg egy fotót.
- Rendkívüli bejelentést tett a Vatikán: erre az új évezredben még nem volt példa Ferenc pápa szerdán, heti általános vatikáni audienciáján bejelentette, hogy áprilisban szentté avatja a 2006-ban, 15 évesen leukémiában elhunyt Carlo Acutist; a néhai honlaptervező ezzel az új évezred, illetve a digitális kor első és legfiatalabb katolikus szentje lesz.