Hirdetés

Brutál olcsó, és szinte mindent árulnak - de korántsem tökéletes a magyarok új kedvenc webáruháza

Nap Híre portré Nap Híre

Özönlenek a bejelentések a GVH-hoz, versenyfelügyeleti eljárás indul.

Versenyfelügyeleti eljárást indít a Gazdasági Versenyhivatal a Temu online piactér európai működtetőjével, a Whaleco Technology Limiteddel szemben a fogyasztókkal szemben tanúsított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt - közölte a hatóság az MTI-vel.

A GVH már február 27-én közölte, számos bejelentés alapján több eljárás is folyamatban van a kínai Temu online piactér kereskedelmi gyakorlatával szemben. Kiemelték, a rendelkezésre álló információk, adatok alapján az Írországban bejegyzett Whaleco Technology Limited az általa üzemeltetett honlapon, és a Temu mobilalkalmazáson keresztül valószínűsíthetően olyan árfeltüntetési és akciótartási gyakorlatot folytat, ami alkalmas lehet a fogyasztók megtévesztésére.

A vállalkozás az általa értékesített termékek esetében "akár 95 százalék" (vagy magasabb) mértékű kedvezményeket kommunikál bizonyos termékkategóriákra, azonban ilyen mértékű kedvezmény a kategóriára történő kattintással nem lelhető fel a találatok között.

A GVH észlelte továbbá, hogy a vállalkozás a honlapon, illetve a mobilalkalmazáson elérhető termékekre vonatkozó akciós ajánlataival összefüggésben a teljes vásárlási folyamat alatt a termékek elérhetőségére vonatkozó sürgető jellegű tájékoztatásokat tesz közzé, például: "már csak 4 maradt", "majdnem elfogyott", "megvásárolva 1 perccel ezelőtt" "Siessen! Több, mint x személy helyezte a kosarába ezt terméket", "Keresett! x eladva az utolsó 24 órában", "A közelmúltban x-en értékelték 5 csillaggal".

Ezek az üzenetek tartalmuk és vizuális megjelenítésük révén összhatásukban valószínűsíthetően alkalmasak arra, hogy a fogyasztókat sürgessék, illetve pszichés nyomásgyakorlás alá helyezzék a termék megvásárlására vonatkozó döntésük meghozatalában - tették hozzá.

A GVH észlelte azt is, hogy a honlapon a "Temuról" szóló linken közzétett, és vallott értékek között a "Társadalmilag felelősségteljes - Jót tenni a világgal" kijelentés szerepeltetésével valószínűsíthetően megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytat a termékek lényeges jellemzőivel kapcsolatban, különösen a termékek környezeti hatásai szempontjából.

Kitértek arra, hogy a magyar versenyhatóság 2023 februárjában fejezte be vizsgálatát a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi piacterével, a Wish-sel szemben, tavaly november végén pedig lezárta a TikTok vizsgálatát, amely során a magyar versenyhatóság globális hatású eredményeket ért el.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés