Hirdetés

Újabb magyar diák akart az öngyilkosságba menekülni: ez mentette meg az utolsó pillanatban

Garai Kitti portré Garai Kitti

Veszprémben egy 15 éves lány 40 méter magasról akarta magát a mélybe vetni a Szent István völgyhid tetejéről. Végül egy telefonszám mentette meg az életét.

Mint azt a naphire.hu is megírta, nemrég öngyilkos lett egy pécsi diák. Az eset az egész országot megrázta. Most kiderült: egy újabb magyar diák akart véget vetni az életének. Egy 15 éves lány a veszprémi Szent István völgyhíd tetejére sétált fel öngyilkos-gondolatokkal a fejében, végül az utolsó pillanatban egy telefonszám mentette meg az életét.

A lány ugyanis meglátta a lelkisegély-szolgálat tábláját és tárcsázta a rajta látható telefonszámot. A telefonos szolgálat pedig fogadta a hívását és ezzel megmentették a tinédzser életét.

A Szent István Völgyhíd, vagy másképpen a Viadukt már kultikus hellyé vált azok szemében, akik öngyilkossági kísérleten gondolkodtak - írja a Ripost, hozzátéve, hogy miután sokan keresték fel azért a hídat, hogy véget vessenek az életüknek, ezért a Kapaszkodó Mentálhigiéniás Egyesület prevenciós céllal táblát helyezett ki a hídon, amelyen a telefonszámuk látható és egy üzenet arról, hogy mindig van segítség.

A lapnak Kiss Katalin az egyesület alelnöke nyilatkozott az esetről, amely során egy mindössze 15 éves fiatal lány öngyilkossági kísérletét sikerült megállítania a LESZ egyik munkatársának.

"Befutott az egyik kollégához egy hívás, aki az ország egyik távolabbi szolgálatánál dolgozik. Ebben a hívásban kiderült, hogy egy 15 éves kislány öngyilkossági szándékkal áll a Viadukton. A kolléganő tette a dolgát és mindazokat a technikákat alkalmazta, amelyeket a szövetségnél dolgozóknak meg kell tanulnia" - mondta Katalin, hozzátéve, hogy kollégája az öngyilkossági-kísérletekre kidolgozott protokoll szerint sikerrel elérte azt, hogy a fiatal lány elmondja, hogy hol van helyileg és hogy elfogadja a segítséget.

"A munka egyik legnehezebb része pont az, hogy elérjük a hívónál, hogy velünk maradjon, és elárulja hol tartózkodik és beleegyezzen, hogy segítséget küldjünk neki" - fogalmazott az alelnök. Mint mondta, ha a segítségre szoruló már elárulta a pontos helyét, akkor az ügyelő a 112-t értesítve a helyszínre küldi a megfelelő szakembert. A munka azonban itt nem szakad meg, a lelkisegély-szolgálat munkatársa végig vonalban marad a hívóval, beszél hozzá, és próbálja "tartani", amíg a rendőr, vagy egy mentős át nem veszi a telefont, hogy jelezze, hogy biztonságban van az illető.

"Hatalmas teher egy-egy krízishívás a kollégáknak, akik empatikusan állnak a hívómellé, átérzik azt a problémát és annak a súlyát, amit a hívó átpróbál adni nekik. Együtt éreznek vele, és egy ilyen nehéz hívás után nagyon fontos, hogy az ő lelkükkel is foglalkozzanak" - zárta sorait Kiss Katalin.

Ha Ön vagy valaki a környezetében krízishelyzetben van, hívja mobilról is a 116-123 ingyenes, lelki elsősegély számot!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés