Megtévesztették a fogyasztókat.
A Telex azt írja, a Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Norbi Update termékek forgalmazója több szempontból is megtévesztette a fogyasztókat többek között a termékek hatásairól, összetételéről, illetve a diéták eredményességéről. A közlemény szerint a vállalkozás elismerte a jogsértést, és együttműködött a hatóságokkal, így 40 millió forintra mértékelték a bírságot.
A nemzeti versenyhatóság vizsgálata feltárta, hogy a Norbi Update életmódrendszert, illetve az Update termékek népszerűsítését célzó, a forgalmazó közösségi oldalán közzétett videók több szempontból is tisztességtelennek minősültek a fogyasztókkal szemben. A versenyhivatal 260 videóbejegyzést vizsgált meg, és arra jutottak, hogy a termékek összetételéről, a hatásairól, a cég piaci pozíciójáról is megtévesztették a fogyasztókat. Egy termék esetében pedig annak forgalmazhatóságáról verték át a vásárlókat.
Az eljárás feltárta: a videók megalapozatlanul hirdették az Update termékeket egészségre ható tulajdonságra, valamint betegségek megelőzésére, kezelésére utaló állításokkal (pl. "elmúlik a cukorbetegség, elmúlik a magas vérnyomás”) - írja a lap, hozzátéve, hogy a megtévesztő, egészséggel kapcsolatos állítások az élelmiszerek reklámozására vonatkozó uniós szabályozást is megsértették.
De megtévesztették a vásárlókat a termékek összetételével kapcsolatban is, például hogy egyes termékek cukormentesek, vagy csökkentett szénhidráttartalmúak. Emellett pedig megalapozatlanul állították a cég piacelsőségét.
A videóbejegyzések szintén jogsértően keltették azt a benyomást, hogy az Update márkához köthető táplálkozás mindenki számára alkalmas az egészségi állapot megőrzésére, javítására, a betegségek megelőzésére, kockázatuk csökkentésére – elhallgatva, hogy az egyéni egészségügyi körülmények erősen befolyásolhatják a szóban forgó diéták alkalmazhatóságát.
Egy termékről (mézhelyettesítő szirup) a vállalkozás hamisan keltette azt a benyomást, hogy az jogszerűen árusítható – ugyanis a NÉBIH állásfoglalása szerint eleve jogsértően hozták forgalomba. A szakhatóság ki is vonta a piacról, elrendelve a termékek visszahívását a fogyasztóktól.
A közlemény szerint a GVH Versenytanácsa figyelembe vette, hogy a megtévesztő videókkal célzott fogyasztói kör részben sérülékeny, mivel az állítások betegeket és túlsúllyal küzdőket is céloznak. A hatóság tekintettel volt ugyanakkor a cég együttműködésére is: a vállalkozás ugyanis beismerte a jogsértést, visszamenőleg törölte a kifogásolt videókat és lemondott a jogorvoslat lehetőségéről.
A cég emellett a jövőbeli, hasonló jogsértések kiküszöbölésére szolgáló, megfelelési program bevezetését vállalta a hatóság felé. A versenyhatóság mindezek figyelembevételével 40 millió forintra bírságolta meg a videókért felelős Norbi Update Lowcarb Zrt.-t.
Kapcsolódó cikkek
- (18+) Horrorisztikus dolgokat műveltek egy fiatal lánnyal Bagon Emberkereskedelem, szexuális erőszak és kifosztás - ezekkel gyanúsítják a Pest vármegyei nyomozók a 43 éves férfit. L. Lajost és társait a napokban Bagon fogták el a rendőrök.
- Tragikus fordulatot vett a bécsi klinikáról eltűnt csecsemő esete: még a rendőröket is sokkolta, amit találtak Halálra fagyott egy csecsemő egy bécsi klinika kukájában. A gyermeket korábban azért keresték a rendőrök, mert a jelentések szerint elrabolták.
- Sokkoló, ami egy bécsi kórházban történt: elrabolhattak egy újszülött gyermeket az édesanyja mellől A rendőrség azonnal nyomozni kezdett.
- Durva veszélyben van minden magyar: dörzsölik a tenyerüket a kiberbűnözők a karácsony közeledtével A pénzügyi és rendészeti szakértők az online csalások megszaporodására számítanak a karácsonyi ünnepek közeledtével.