Hirdetés

Elismerték: a Norbi Update éveken át össze-vissza hazudozott

Nap Híre portré Nap Híre

Megtévesztették a fogyasztókat.

A Telex azt írja, a Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Norbi Update termékek forgalmazója több szempontból is megtévesztette a fogyasztókat többek között a termékek hatásairól, összetételéről, illetve a diéták eredményességéről. A közlemény szerint a vállalkozás elismerte a jogsértést, és együttműködött a hatóságokkal, így 40 millió forintra mértékelték a bírságot. 

A nemzeti versenyhatóság vizsgálata feltárta, hogy a Norbi Update életmódrendszert, illetve az Update termékek népszerűsítését célzó, a forgalmazó közösségi oldalán közzétett videók több szempontból is tisztességtelennek minősültek a fogyasztókkal szemben. A versenyhivatal 260 videóbejegyzést vizsgált meg, és arra jutottak, hogy a termékek összetételéről, a hatásairól, a cég piaci pozíciójáról is megtévesztették a fogyasztókat. Egy termék esetében pedig annak forgalmazhatóságáról verték át a vásárlókat. 

Az eljárás feltárta: a videók megalapozatlanul hirdették az Update termékeket egészségre ható tulajdonságra, valamint betegségek megelőzésére, kezelésére utaló állításokkal (pl. "elmúlik a cukorbetegség, elmúlik a magas vérnyomás”) - írja a lap, hozzátéve, hogy a megtévesztő, egészséggel kapcsolatos állítások az élelmiszerek reklámozására vonatkozó uniós szabályozást is megsértették. 

De megtévesztették a vásárlókat a termékek összetételével kapcsolatban is, például hogy egyes termékek cukormentesek, vagy csökkentett szénhidráttartalmúak. Emellett pedig megalapozatlanul állították a cég piacelsőségét. 

A videóbejegyzések szintén jogsértően keltették azt a benyomást, hogy az Update márkához köthető táplálkozás mindenki számára alkalmas az egészségi állapot megőrzésére, javítására, a betegségek megelőzésére, kockázatuk csökkentésére – elhallgatva, hogy az egyéni egészségügyi körülmények erősen befolyásolhatják a szóban forgó diéták alkalmazhatóságát.

Egy termékről (mézhelyettesítő szirup) a vállalkozás hamisan keltette azt a benyomást, hogy az jogszerűen árusítható – ugyanis a NÉBIH állásfoglalása szerint eleve jogsértően hozták forgalomba. A szakhatóság ki is vonta a piacról, elrendelve a termékek visszahívását a fogyasztóktól.

A közlemény szerint a GVH Versenytanácsa figyelembe vette, hogy a megtévesztő videókkal célzott fogyasztói kör részben sérülékeny, mivel az állítások betegeket és túlsúllyal küzdőket is céloznak. A hatóság tekintettel volt ugyanakkor a cég együttműködésére is: a vállalkozás ugyanis beismerte a jogsértést, visszamenőleg törölte a kifogásolt videókat és lemondott a jogorvoslat lehetőségéről.

A cég emellett a jövőbeli, hasonló jogsértések kiküszöbölésére szolgáló, megfelelési program bevezetését vállalta a hatóság felé. A versenyhatóság mindezek figyelembevételével 40 millió forintra bírságolta meg a videókért felelős Norbi Update Lowcarb Zrt.-t.

Hirdetés
Hirdetés

Kapcsolódó cikkek

Hirdetés
Hirdetés