Hirdetés

Kabaré: órákon át nem jött a mentő Budapesten, mert épp szoftvert frissítettek

Nap Híre portré Nap Híre

Az okoseszközök hiányában papíralapú dokumentációra kellett átállni, ami annyira lelassította az ellátást, hogy volt beteg, akinek 2 helyett 6-7 órát kellett várnia a szállításra.

Évek óta országszerte tableteken keresztül irányítják a mentőautókat, azonban a fővárosban és Pest vármegyében hétfőn frissítették a készülékek szoftverét. Emiatt volt olyan állomás, ahol minden egység egész éjszaka és nappal papíralapon dolgozott.

„A szegény irányítók, mondjuk úgy, vakon mozogtak, mert legtöbbször azt sem tudták, hogy aktuálisan merre járnak az autóik, tehát ha például útközben lett volna egy sürgős riasztás, nem tudták volna ránk bízni” – nyilatkozta névtelenül egy mentőápoló az RTL Híradónak

Hozzátette, hogy a szoftverfrissítés nem minden eszközön sikerült, így még kedden és szerdán is több kocsit papíralapon irányítottak.

Egy 65 éves trombózisos betegnek is sokat kellett várnia a hét elején Budapesten – derült ki az egyik, éppen működő tabletről készült fotóból. Először 17:51-kor reklamáltak amiatt, hogy nem érkezett meg a mentő, majd többszöri érdeklődés után azt írta a mentésirányító, hogy nincs szabad kapacitás.

Az első reklamáció után három órával lemondták a mentőt, a beteget magánmentő vitte kórházba.

A tableteket megyéről megyére frissítik, közölte az Országos Mentőszolgálat, hozzátéve, hogy az életmentést mindez nem lassíthatja, „a betegszállítási feladatokkal a tabletek frissítése nincs összefüggésben” – írták. „Ha nem azonnali mentőszállítást rendel el az orvos, akkor előfordulhat hosszabb várakozás” – nyilatkozta Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés